برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

فرا رسیدن روز حمل ونقل گرامی باد
دسته: اخبار 26 آذر 1398

فرا رسیدن روز حمل ونقل گرامی باد

سامانه فروش بلیط بازارگاه فرارسيدن هفته حمل و نقل را به کليه دست اندرکاران و اعضای خانواده بزرگ حمل و نقل که در راستای نيل به اهداف بخش حمل و نقل جاده ای کشور زحمات زيادی کشيده اند تبريک و تهنيت عرض می نمايد. 

چرا 26 آذر ماه روز حمل و نقل نامیده شده است؟
26 آذر ماه سال 1361 روز سرنوشت سازی در صنعت حمل و نقل کشور بوده است که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته است. 
در آن ایام به علت جنگ تحمیلی با بحران ناشی از اتمام کالاهای اساسی در کشور وجود داشت. حدود صد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخليه بار بودند و تهديد کشتی های منتظر از سمت عراق باعث نگرانی مسئولان شده بود. در همين روزها، رهبر کبير انقلاب، حضرت امام خمينی رحمه الله در پيامی تاريخی، کاميونداران کشور را به مشارکت در تخليه هر چه سريع تر کشتی ها فراخواندند. به دنبال فرمان تاريخی امام خمينی رحمه الله مبنی بر تخليه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، تمامی کامیون داران بسیج شدند و صحنه های کم نظيری از فداکاری، ايثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسيد و اين روز را در تاريخ کشور در يادها ماندگار ساخت. پانزده سال پس از زمان صدور فرمان حضرت امام رحمه الله، به پيشنهاد وزارت راه و ترابری و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جايگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، در سال 1376 از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، 26 آذر به عنوان «روز حمل و نقل» شناخته شد.