برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چند توصیه برای داشتن سفری ایمن
دسته: سفر مطالعه 27 آبان 1398

چند توصیه برای داشتن سفری ایمن

هنگامی که قصد سفر می کنید برای داشتن سفری ایمن و همراه با آسایش لازم است که یک سری موارد را رعایت کنید.در ادامه برخی از این موارد بیان شده است:

کپی گرفتن از مدارک مهم

همیشه یک نسخه کپی از مدارک مهم خود مانند کارت شناسایی، پاسپورت، برگه ها و اسناد مهم  تهیه کنید و نزد خود نگه دارید تا در صورت گم کردن آنها در سفر مشکلی برای شما پیش نیاید.

قرار دادن وسایل ضروری درون کیف دستی

وسایل مهم خود مانند موبایل، مسواک، خمیردندان، داروها، لوازم آرایشی و شارژر مورد استفاده را درون کیف دستی خود بگذارید. به این صورت می توانید در زمان های ضروری به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت گم شدن چمدان تان بخشی از وسایل ضروری تان را دارید.

برنامه ریزی کنید

برای داشتن سفری همراه با آرامش و راحت بهتر است قبل از حرکت برای سفر خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. در ابتدا باید بلیط سفر خود را خرید کنید. بسته به نوع سفر هوایی و زمینی می توانید بلیط سفر خود را از وب سایت های معتبر بخرید. اگر قصد سفر زمینی و با اتوبوس را دارید می توانید در سایت بازارگاه بلیط اتوبوس خود را بخرید. پس از خرید بلیط نوبت به سایر برنامه ریزی ها است که مربوط به مقصد است. بهتر است بدانید در هر روز در مقصد به کجا می خواهید بروید و چه برنامه ای دارید تا از تمامی زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.

فهرست کنید

قبل از سفر وسایل مورد نیاز سفر خود را یادداشت کنید تا در موقع ترک خانه دچار مشکل نشوید و وسیله ای را فراموش نکنید.

انعطاف پذیر باشید

در طول سفر ممکن است مسائل و مشکلات بسیاری رخ دهد. از ترافیک شهر ها تا بلد نبودن مسیرها، بهتر است در طی سفر صبور باشید تا بتوانید با مشکلات احتمالی کنار بیایید.

لباس های خود را از قبل هماهنگ کنید.

قبل از سفر لباس های مناسب و بر اساس درجه دمای هوای مقصد تهیه کنید و لباس هایی که می خواهید با هم ست کنید با کیف و کفش مربوط به آن هماهنگ کرده وداخل چمدان خودتان بگذارید.

قیمت وسایل نقلیه را جویا شوید

قبل از حرکت در مورد قیمت وسایل نقلیه عمومی پرس و جو کنید تا در مقصد سرتان کلاه نرود.

جعبه کمک های اولیه همراه داشته باشید

سعی کنید همیشه در طول سفر داروهایی همانند آسپرین، سرماخوردگی، مسکن، بانداژ، قرص های ضد تهوع و اسهال و … به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، استفاده کنید. نخ، سوزن و قیچی سفری نیز در کیف خود داشته باشید.