برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

اسرارآمیزترین مکان های دیدنی در ایران که باید از آنها دیدن کنید.
دسته: سفر مطالعه 17 اسفند 1398

اسرارآمیزترین مکان های دیدنی در ایران که باید از آنها دیدن کنید.

مکان های خارق العاده ای در ایران وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. در ادامه چند مورد از اسرارآمیز ترین جاذبه های گردشگری ایران را معرفی خواهیم کرد.

دریاچه تخت سلیمان
تخت سلیمان منطقه ای دیدنی و پر رمز و راز است که چشمگیر ترین منطقه دریاچه تخت سلیمان واقع در مرکز معبد است که یکی از اسرارآمیزترین مکانهای بازدید در ایران است. اسطوره ها و اعتقادات زیادی در مورد منشا این دریاچه مقدس وجود دارد که یکی از آنها به سلیمان نبی باز می گردد. طبق این داستان، گفته می شود که حضرت سلیمان عصا را در آب گذاشته است و آن را جوش آورده و بعد از آن دستور ساخت ساختمان های اطراف دریاچه را داده است.
بسیاری بر این باورند که گنجینه ای از سکه ها و صفحات طلایی متعلق به سلیمان نبی در اعماق دریاچه دفن شده است که مورد توجه بسیاری از افراد نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان قرار گرفته است. در حالی که برخی از زرتشتیان بر این عقیده اند که این طلا ها هدایایی هستند که مردم قبلاً به الهه آب پیشنهاد می کردند. سؤال این است که چرا تاکنون کسی جرأت دسترسی به این گنجینه ارزشمند را نداشته است؟ خوب ، ویژگی های خارق العاده ای در مورد دریاچه وجود دارد. گفته می شود که شکل گیری دریاچه از زمان جوشش بهار در محل فعلی مقبره سلیمان آغاز شد و در مدت زمان بسیار طولانی به تدریج با رسوبات آهکی خود به دریاچه فعلی تبدیل شد. با طول 100 متر ، عرض 80 متر و عمق تقریبی 60 متر. به همین دلیل دستیابی به عمق دریاچه غیر ممکن است.
واقعیت حیرت انگیز دیگر در مورد این دریاچه این است که با وجود قرار گرفتن در منطقه سردسیر آذربایجان ، دمای دریاچه پایدار است و در طول تابستان و زمستان از 21 سانتیگراد فراتر نمی رود یا پایین نمی آید!

تخت سلیمان

ریگ جن
این کویر در بخش مرکزی ایران ، یکی از اسرارآمیزترین کویرهای ایران است. بسیاری از مردم بر این باورند که نمی توان از آن عبور کرد و بسیار خطرناک است. به گفته افراد محلی ، این منطقه توسط ارواح شیطان اداره می شود. با این حال ، توضیحات علمی برای این ناپدید شدن های عجیب این است که کویر پر از باتلاق های نمکی، به ویژه در قسمت های جنوبی است و شناسایی این باتلاق ها کار آسانی نیست. گردشگران برای پیگیری جهت صحیح باید با راهنما سفر کنند، در غیر این صورت زندگی خود را در معرض خطر قرار می دهند. گرداب شدید در اینجا باعث می شود تپه های شنی به شکلی حرکت کنند که در بعضی از مناطق رانندگی تقریبا در این دامنه های شیب دار غیرممکن خواهد بود.

ریگ جن

جنگل جیغ طرقبه
در شمال شرقی ایران ، جنگلی مرموز وجود دارد که صداهای ترسناکی مانند فریاد زدن در شب تولید می کند. یک تیم خبره برای کشف این رمز و راز به منطقه اعزام شدند. آنها گزارش دادند كه صداها به نوعی ملخ نسبت داده می شود كه به خصوص در فصول بارانی به تعداد زیادی از روستاها حمله می كنند و در طی چهل روز عمرشان فریاد می زنند. با این حال ، مردم محلی هنوز این فریادهای عجیب را به موجودات جن و ماوراء طبیعی نسبت می دهند و داستان های آنها همه ساله گردشگران زیادی را به منطقه جذب می کند.

جنگل جیغ

شهداد کلوت
کلوت ها سازندهای زمین شناسی بی نظیری هستند که طی قرن ها توسط فرسایش شدید خاک و آب ایجاد شده اند. این جاذبه های طبیعی مانند یک شهر مرموز در صحرای لوت به نظر می رسد ، زیبایی که هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اینجا گرمترین مکان روی سطح زمین است که ناسا تاکنون ثبت کرده است. 71 درجه سانتیگراد! کاملاً یک منطقه غیر زنده است. هیچ موجود زنده ای نمی تواند در اینجا دوام بیاورد. با توجه به اینکه این کویر یکی از گرمترین مکان ها برای بازدید در ایران است ، بهترین زمان سفر به شهداد ، زمستان است. برای مسافرت به این نقطه طبیعی به مجوز قانونی احتیاج دارید و بهتر است به صورت گروهی سفر کنید تا گم نشوید.

کلوت شهداد