برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

خانم ها با رعایت چه نکاتی به تنهایی می توانند ایمن سفر کنند.
دسته: سفر مطالعه 07 بهمن 1398

خانم ها با رعایت چه نکاتی به تنهایی می توانند ایمن سفر کنند.

این مشکل و شاید ترس همیشه وجود داشته است که سفر به تنهایی برای خانم ها خطرناک است ولی این باور کاملا اشتباه است خانم ها هم می توانند مانند آقایان به تنهایی سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند. با رعایت موارد زیر می توانید بدون مشکل سفر کنید.

به جای چمدان وسایل خود را در کوله پشتی بگذارید.

اگر تنها سفر می کنید بهتر است وسایلتان را داخل یک کوله پشتی بگذارید و بر پشت خود بیندازید. این کار به مراتب امن تر از حمل چمدانی سنگین است. در انتخاب کوله پشتی دقت کنید که بندهای شانه ی ضخیم به همراه با تسمه های قابل تنظیم داشته باشد.

امینت زنان در سفر

کیف دستی مناسب همراه داشته باشید.

کیف دستی جز واجبات یک خانم به حساب می آید و معمولا بدون کیف خارج از خانه نمی روند. برای انتخاب کیف دستی دقت لازم را انجام دهید و کیفی مناسب انتخاب کنید تا بتوانید بخشی از وسایلی که در خارج از خانه نیاز دارید در آن بگذارید.

محل هایی که قصد بازدید و رفتن دارید از قبل در نقشه گوگل مشخص کنید.

قبل از سفر مکان هایی که قصد سفر دارید در Google Maps مشخص کنید. مکان های مهم مانند هتل محل اقامت، راه آهن یا ترمینال مسافربری و حتی بیمارستان را در نقشه مشخص کنید. سپس شما قادر خواهید بود به سرعت مسیرهای خود را بیابید.

در هنگام سفر طلا و جواهرات همراه خود نبرید.

این طبیعی است که شما دوست دارید با گوشواره هایی که همیشه به گوش داشته اید و یا دستنبد طلایی که در دست دارید به سفر بروید. ولی هرگز این کار را نکنید. معمولا سارقان بسیاری در شهرهای مختلف هستند که در جستجوی چنین افرادی هستند و به محض دیدن فردی همراه با جواهرات ممکن است به دنبال فرصت برای سرقت بگردند. علاوه بر طلا و جواهرات بهتر است از بردن وسایل قیمتی دیگری مانند ساعت و کفش های مارک، لنزهای دوربین گران قیمت خودداری کنید.

لباس متناسب با محیط بپوشید.

لباس مناسب شهری که قصد سفر دارید همراه داشته باشید بسته به اینکه به کدام شهر سفر می کنید و چه آب و هوایی دارد لباس مناسب و به مقدار کافی همراه داشته باشید. همچنین بهتر است مانند زنان منطقه ای که به آنجا سفر می کنید لباس بپوشید تا کمتر جلب توجه کنید.

امینت زنان در سفر

آموزش دفاع شخصی یاد بگیرید.

اگر قصد سفر به تنهایی دارید قبل از سفر دفاع شخصی یاد بگیرید تا در صورت بروز مشکل در مقصد بتوانید از خودتان دفاع کنید. به خودت اعتماد کن در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به عنوان یک خانم به تنهایی سفر می کنید بایستی اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید.

از شهر در زمان مناسب بازدید کنید.

به هیچ عنوان در پایان شب به تنهایی در شهر گشت نزنید. اگر می خواهید در شب شهر را ببینید بهتر است این کار را به صورت گروهی انجام دهید تا از لحاظ امنیتی دچار مشکل نشوید.

حالا با که موارد امنیت در سفر آشنا شدید نوبت به آماده شدن برای سفر می رسد و در اولین مرحله لازم است که بلیط سفر خود را رزرو کنید. اگر قصد سفر اتوبوسی دارید می توانید بلیط اتوبوس سفر خود را در سایت بازارگاه بخرید و با خیال راحت سفر کنید.