برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بلیط اتوبوس اربعین
دسته: سفرهای زیارتی 13 شهریور 1401

بلیط اتوبوس اربعین

زیارت کربلا در ایام اربعین حسینی برای ایرانیان اهمیت ویژه‌ای دارد، در این ایام عده بسیاری از مردم در کشور برای رساندن خود به نجف و کربلا برنامه‌ریزی می‌کنند. برنامه‌ریزی برای سفر اربعین باید از چند هفته قبل از رسیدن اربعین انجام شود و تدارکات لازم برای سفر فراهم شود.

روش‌های زیادی برای این سفر زیارتی وجود دارد. عده‌ای تصمیم به سفر با وسیله شخصی خود می‌گیرند و خودشان به سمت مرز حرکت می‌کنند. پس از رسیدن به مرز ماشین خود را در پارکینگ‌های مرزی می‌گذارند و با اتوبوس خود را به کربلا می‌رسانند. عده بسیاری برای سفر بلیط اتوبوس کربلا می‌خرند و چنانچه که بلیط مستقیمی برای کربلا نباشد با خرید بلیط اتوبوس مهران، چذابه، خسروی و یا شلمچه  خود را به مرز می‌رسانند و از آنجا با اتوبوس، به کربلا می‌روند. این افراد باید بر اساس شهر مبدا مرز مناسب جهت خروج را انتخاب کنند و برای آن بلیط اتوبوس بخرند.
در سال‌های گذشته زائران می‌توانستند از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه خودشان را به کربلا برسانند، امسال علاوه بر این سه مرز، مرز خسروی، باشماق و از 15 شهریور ماه مرز تمرچین نیز اضافه خواهد شد و طبق توافقات صورت گرفته میان ایران و عراق امسال خروج از این مرز نیز امکان پذیر است. مرز خسروی نسبت به سایر مرزها نزدیک تر و خلوت تر است.

زائران توجه داشته باشید نیازی به حضور شما در ترمینال‌های مسافربری برای خرید بلیط اتوبوس نیست جهت خرید بلیط اتوبوس اربعین تنها کافیست به وب سایت بازارگاه مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که قیمت بلیط اتوبوس مهران نسبت به ایام عادی بیشتر شده است.  اگر تمایلی به سفر با اتوبوس ندارید میتوانید برای سفر کربلا بلیط سواری دربست کنید.

اطلاعات بیشتر درباره پیاده روی اربعین و خرید بلیط اتوبوس اربعین را اینجا بخوانید.

درباره کربلا بیشتر بدانید:

یکی از مهمترین شهرهای زیارتی شیعیان در عراق کربلا یا کربلای مُعَلّی است. شهادت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا و وجود مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در جهان تبدیل کرده است که سالانه زائران بسیاری را به سمت خود جذب میکند و یکی از پر بازدید ترین شهرهای زیارتی شیعیان است. با شروع ایام محرم و صفر  خصوصا تعداد کثیری از مسافران به سمت این شهر رهسپار می شوند و خود را برای عذاداری به مرقد مطهر  امام حسین (ع) می‌رسانند. اماکن مذهبی بسیاری از جمله خیمه گاه، تل زینبیه، مرقد حربن یزید ریاحی در شهر کربلا وجود دارد. بسیاری از پدیده های فرهنگی تحت تاثیر واقعه عاشورا در شهر کربلا بوجود آمدند شهر کربلا خاستگاه بسیاری از پدید‌ه‌های فرهنگی متأثر از واقعه عاشورا است. پیدایش آیین‌های شیعی در کربلا نظیر مراسم عزاداری طویریج، زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین، ساخت حسینیه‌ها، ساخت مهر نماز و تسبیح از تربت کربلا و تعزیه از جمله این موارد است.

اربعین

 

در این مطلب به معرفی مختصر از شهر کربلا و چگونگی خرید بلیط اربعین پرداختیم. همانطور که ملاحظه کردید شما میتوانید علاوه بر بلیط اتوبوس اربعین برای سفر خود به کربلا سواری دربستی بگیرید و به راحتی سفر کنید. در صورتی که قصد سفر به کربلا درایام اربعین را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مطالب توصیه‌های سفر به کربلا در اربعین را مطالعه نمایید.