برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با انواع اتوبوس های مسافربری آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 06 مهر 1398
6 13541 32

با انواع اتوبوس های مسافربری آشنا شوید.

یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای سفر های زمینی سفر با اتوبوس است. شما با سفر اتوبوسی می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و با هزینه کمتر به مقصد برسید.

اتوبوس ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوعشان قیمت بلیط متفاوتی دارند. با بازارگاه همراه شوید تا با انواع مختلف اتوبوس آشنا شوید.

اتوبوس های VIP

در اتوبوس های وی آی پی (VIP) در هر ردیف اتوبوس سه صندلی چیده شده است که دو صندلی در یک طرف و یک صندلی در طرف دیگر قرار گرفته است. اولین و مهمترین ویژگی اتوبوس‌های وی آی پی تعداد صندلی‌های آنهاست که کمتر از اتوبوس‌های معمولی است. این موضوع باعث می‌شود که فاصله بین صندلی‌ها  بیشتر باشد و مسافران به راحتی بتوانند صندلی‌های خود را بخوابانند. در این اتوبوس‌ها ابعاد صندلی‌ها بزرگتر و پهن تر است. یک زیر پایی برای زیر پای هر صندلی گذاشته شده‌است که می‌توانید با قرار‌دادن پاهایتان بر روی آن راحت‌تر بنشینید. این اتوبوس‌ها دارای مانیتور اختصاصی برای هر صندلی می باشد. شما در طی مسیر می توانید فیلم دلخواه خود را ببینید و یا موزیک مورد علاقه خود را بشنوید.

اتوبوس وی آی پی

اتوبوس های وی آی پی به دو نوع تخت خواب شو و نیمه تخت خواب شو تقسیم می‌شوند.
تفاوت این دو در تعداد صندلی‌هاست. در اتوبوس‌های وی آی پی تخت شو تعداد صندلی‌ها 25 است. در اتوبوس‌های وی آی پی نیمه تخت شو یا کلاسیک تعداد صندلی‌ها بین 26 تا 36 صندلی است. این موضوع باعث می‌شود که فضای بین صندلی‌ها کمتر و در نتیجه مسافر راحتی کمتری نسبت به اتوبوس های تماما تخت شونده داشته باشد.
با وجود گران‌تر بودن قیمت بلیط این اتوبوس‌ها، همچنان اتوبوس  VIPتخت خواب شو بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته‌است. برای مسافرت‌های طولانی مدت با اتوبوس پیشنهاد می‌کنیم با اتوبوس‌های وی آی پی تخت خواب شو سفر کنید تا سفری راحت داشته باشید.

اتوبوس های معمولی

در طرف دیگر اتوبوس های معمولی یا درجه یک هستند که 44 صندلی اند. در این اتوبوس‌ها در هر ردیف دو جفت صندلی قرار گرفته است. فاصله هر ردیف از ردیف پشتی کم است و نمی‌شود صندلی را خیلی خواباند. این اتوبوس‌ها راحتی کمتری نسبت به اتوبوس های VIP دارند. قیمت بلیط اتوبوس درجه یک نسبت به اتوبوس VIP ارزان تر است. این اتوبوس‌ها برای مسیرهای کوتاه و چند ساعتی مناسب است. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در هزینه‌های سفرشان صرفه جویی کنند با این اتوبوس‌های معمولی سفر می‌کنند.
برخلاف اتوبوس‌های   VIP که در روبروی هر صندلی مانیتور قرار گرفته است در این اتوبوس ها دو مانیتور بزرگ در ابتدا و انتهای اتوبوس قرار دارد. در طی مسیرهای 4 تا 5 ساعته یک فیلم و برای مسیرهای طولانی تر دو فیلم پخش می‌کنند.

اتوبوس اسکانیا


شرکت های اسکانیا، ولوو، مان، بنز و رنو از جمله شرکت های سازنده اتوبوس های مسافربری هستند که در زمینه تولید اتوبوس های مسافربری فعالیت دارند.