برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

8 مکان زیبایی که برای پیاده روی در اصفهان نباید از دست دهید.
دسته: سفر مطالعه 11 اردیبهشت 1399

8 مکان زیبایی که برای پیاده روی در اصفهان نباید از دست دهید.

اصفهان در قرن شانزدهم با سرعت حیرت انگیزی رشد کرد. این شهر به جهت جریان داشتن رودخانه زاینده رود از زیبایی بسیاری سرشار است. قدم زدن در خیابان ها و مکان های دیدنی اصفهان بسیار لذت بخش است. در ادامه 8 مکان برای پیاده روی در اصفهان را به شما معرفی می کنیم.

میدان نقش جهان
این میدان عظیم به شکل یک مستطیل است که در مرکز شهر به نام "نقش جهان" واقع شده است. نام آن به معنای "الگوی جهان" است. این میدان در قرن شانزدهم به دستور شاه عباس - حاکم صفوی- ساخته شده است تا اصول اصلی امپراتور جدید خود را نشان دهد. با گذشت چند دهه مردم برای خرید، فروش و خواندن نماز و گردش به میدان می آیند. برای بازدید از کلیه مکان های تاریخی از جمله مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و کاخ علی قاپو در هنگام روز از این میدان زیبا دیدن کنید. هر چند تماشای میدان نقش جهان در تاریکی شب نیز بسیار دیدنی است.

میدان نقش جهان اصفهان

بازار
اصفهان دارای بازارهای بسیار با شکوهی است و شما می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید. مغازه های قدیمی بسیاری در بازارهای اصفهان قرار دارد. مغازه های پر از کالاهای چشم نواز و وسوسه کننده با رنگ های طلایی و نقره ای، محیطی جذاب ایجاد می کند.

بازار اصفهان

چهل ستون
چهل‌ستون از زیباترین یادمان‌های عصر صفوی در اصفهان امروزی است. کاخ باغ چهل ستون یکی از نمونه‌ باغ‌های سلطنتی به جای مانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که با نام کاخ چهلستون یا باغ موزه چهل ستون نیز شناخته می‌شود.

چهل ستون اصفهان

خیابان چهار باغ
چهارباغ در درجه اول به عنوان یک مرکز مهم اقتصادی در اصفهان فعالیت می کند، که تعداد زیادی از مراکز خرید و سینما در این خیابان قرار گرفته است. این خیابان برای عابران پیاده و دوچرخه سوارانی که می خواهند در فضایی زیبا حرکت کنند بسیار جذاب و دیدنی است. بسیاری از افراد ساعت ها در این خیابان وقت می گذرانند و از بستنی فروشی های کنار خیابان بستنی می خرند.

خیابان چهارباغ

پل خواجو
پل خواجو (پل بابارکن الدین، پل شاه) در سال 1060 به دستور شاه عباس دوم صفوی ساخته شده است. علت تفاوت پل خواجو نسبت به دیگر پل های تاریخی و موجود در این شهر این است که این پل دارای تزئینات و کاشی کاری های بسیار زیبا و خاصی می باشد که در دیگر پل های ساخته شده در این شهر همچون آن وجود ندارد. این پل بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

پل خواجو

سی و سه پل
سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی خان، یکی از پل‌های تاریخی استان اصفهان است که طول آن برابر با ۲۹۵ متر است.پل تاریخی سی و سه پل بر فراز رودخانه زاینده قرار گرفته است. این پل به عنوان بزرگترین بنای ساختمانی ایران روی آب در نظر گرفته شده است.

سی و سه پل

محله ی جلفای اصفهان
در حال حاضر ، افراد ارمنی-ایرانی در منطقه جلفا زندگی می کنند و به محلی برای پاتوق محلی ارمنی ها تبدیل شده است. شاهکار این محله خیابان های سنگفرش و کوچه هایی است که با کافه های لذت بخش ، مجلل و پذیرایی با دکوراسیون های نفیس و انتخاب غذاها و دسرها احاطه شده است. کلیسای جامع ونک، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های اصفهان، در این بخش از شهر نیز قرار دارد.

محله ی جلفا

جاده سلامت
در میان مکان های دیدنی و جذاب اصفهان ، پارک جنگلی ناژوان یک مکان متفاوت است. پارک جنگلی ناژوان بزرگترین پارک استان اصفهان است که امکانات مختلفی از جمله آکواریوم را در خود جای داده است. این منطقه دارای باغ پرندگان، باغ خزندگان، پارک تفریحی ناژوان و جاده سلامتی است که برای پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی شده است.

جاده سلامت

برای سفر به شهر زیبای اصفهان می توانید بلیط اتوبوس خود را در سایت بازارگاه خریداری کنید.