برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

 اتوبوس های مسافربری موجود در ایران
دسته: سفر مطالعه 16 آبان 1400

اتوبوس های مسافربری موجود در ایران

بسیاری از برندهای مشهور و خوشنام که اتوبوس‌هایی باکیفیت تولید می‌کنند، در کشور ما فعال هستند. از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری باید به ولوو، اسکانیا و مان اشاره کرد.

در ادامه این مطلب همراه بازارگاه باشید تا شما را با انواع اتوبوس های مسافربری آشنا کنیم:

اتوبوس های مان

یکی از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری، اتوبوس‌هایی است که توسط شرکت مان تولید شده اند. این شرکت آلمانی یکی از شرکت‌های تابع فولکس واگن است که مرکز اصلی آن در شهر مونیخ قرار دارد. مان یکی از  بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی اتوبوس مسافربری در ایران است. از اتوبوس‌های این شرکت در کشور ما مدل های مختلفی از جمله مدل Lion’s City 12 G وجود دارد.

انواع اتوبوس

اتوبوس های ولوو

بدون شک تمام کسانی که در کشور ما با اتوبوس به مسافرت رفته باشند، سوار یکی از مدل‌های اتوبوس ولوو شده‌اند. بی هیچ تردیدی این شرکت جزو تولیدکنندگان برتر اتوبوس و کامیون در جهان و همچنین جزو اصلی‌ترین تولیدکنندگان بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری است.

مدل‌های مختلفی از این برند در کشور ما فعال هستند که شامل اتوبوس‌های توریستی زیر است:

  • اتوبوس B12 معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس Bogie معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B12TXمعمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R از نوع  VIPو 25 صندلی

انواع اتوبوس

اتوبوس های اسکانیا

این شرکت خوش نام و محبوب سوئدی که در عرصه تولید انواع ماشین سنگین فعال است، در سال 1900 تاسیس شده و قدمت آن بیش از صد سال است. اصلا تعجب برانگیز نیست که این شرکت جزو تولیدکنندگان بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری باشد. در کشور ما مدل‌های مختلفی از برند اسکانیا وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • اتوبوس مارال 4212: این مدل، اتوبوس های معمولی اسکانیا هستند که از کیفیت متوسطی برخوردارند. ترمز ضد قفل، سامانه کنترل لغزشی، ترمز الکترونیک و کنترل پایداری از ویژگی های اتوبوس مارال است.
  • اتوبوس مارال 4214 lx: این اتوبوس ها امکاناتی مثل نوع قبلی دارند اما تفاوت آنها سه محوره بودن آنهاست که باعث می شود کشیده تر باشند و ظرفیت بیشتری نیز داشته باشند.
  • اتوبوس درسا : این مدل از اتوبوس ها مناسب برای سفرهای طولانی مدت است، مسافران بسیار احساس راحتی و آسایش میکنند. اتوبوس های درسا انواع اتوبوس‌های vip و اتوبوس‌های معمولی را دارد.

انواع اتوبوس

اتوبوس‌ ولوو  B12

اتوبوس ولوو B12 که با نام ولوو B12R  هم شناخته می‌شود، یکی از اتوبوس‌هایی است که موتور خود را در قسمت عقب دارد و از سال 1991 تا 2001 در شرکت ولوو در کشور سوئد تولید شده است. این مدل، اولین اتوبوس شاسی بلند ولوو بود که موتوری عمودی داشت که برای آن زمان یک نوآوری بسیار خلاقانه محسوب می شد.

اتوبوس ولوو B12  باداشتن سالنی بسیار بزرگ و همچنین استفاده از بهترین امکانات به عنوان یکی از بهترین‌ها در بین رقبای خود است. با استفاده از این اتوبوس به خوبی می‌توان در مسیرهای بسیار طولانی مسیری بسیار ایمن را تجربه کرد و در طی مسیر مسافران احساس راحتی را خواهند داشت تا بتوانند مسیر را کوتاه‌تر  احساس کنند. استفاده از این امکانات سبب شده است تا بتوانید به خوبی از این اتوبوس استفاده کنید.

قدرت بسیار بالا از لحاظ موتور یکی دیگر از مزیت‌های این اتوبوس محسوب می‌شود که می‌تواند به خوبی از پس مسیرهای سخت و با داشتن شیب بالا بر بیاید. ولوو B12  رنگ یکنواخت در تمام نقاط بدنه دارد و طول اتاق آن 12.5 متر است و 6  چرخ دارد. موتور 6  سیلندر، سیستم ترمز ABS و فرمان هیدرولیک این مدل ولوو، آن را به اتوبوسی مقاوم در مسیرهای طولانی تبدیل کرده است. علاوه بر این، ولوو B12 کولر، یخچال، قهوه جوش، تلویزیون، میکروفون و رادیو، دوربین دنده عقب، سیستم گرمایی و جعبه کمک‌های اولیه را برای رفاه بیشتر مسافران در داخل خود جای داده است. از نظر بسیاری از مسافران و رانندگان این اتوبوس از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری است.

انواع اتوبوس

اتوبوس مارال 4212

یکی از باکیفیت‌ترین محصولات تولید شده توسط شرکت اسکانیا، اتوبوس اسکانیا سری مارال است. به دلیل وجود سیستم سرمایش و گرمایش بسیار مناسبی که  در داخل این اتوبوس وجود دارد در تمامی شرایط وضعیت هوای موجود در داخل کابین به صورت مطبوع بوده و در کل سفر از هوایی پاک و خوشایند بهره‌مند خواهید شد. داشتن دید بسیار خوب در حین رانندگی توسط راننده و همچنین داشتن آینه‌های برقی باعث راحت‌تر شدن رانندگی برای رانندگان شده است. به کار گرفتن بهترین اجناس در ساخت مدل مارال این اتوبوس را به یکی از بهترین اتوبوس‌های فعال در کشور بدل کرده است.

این اتوبوس دارای صندلی‌های استاندارد 44 نفره، صندلی‌های تجاری 30 نفره ، صندلی‌های وی آی پی 25 نفره، شیشه‌های دو جداره،  یخچال، قهوه جوش، آینه‌های برقی و کابین استراحت راننده است.

انواع اتوبوس

اتوبوس های توریستی VIP B9R از نوع VIP با 25 صندلی

اگر می خواهید یک سفر آرام و مطمئن داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنبم از اتوبوس‌های بین شهری نوع  VIP استفاده کنید. چرا که این اتوبوس‌ها تعداد صندلی کمتر و همچنین امکانات بسیار بیشتری دارند. اتوبوس‌های VIP مثل اتوبوس‌های معمولی هستند، فقط به جای 40 صندلی دارای 25 صندلی هستند. این کمتر بودن تعداد صندلی‌ها علت اصلی گران‌تر بودن این نوع از اتوبوس‌ها هستند.
صندلی‌های ‌VIP بزرگتر و همچنین امکان  140 درجه چرخش به سمت عقب برای استراحت و راحتی بیشتر هستند. در اتوبوس‌های VIP به طور معمول یک ستون صندلی پشت راننده و دو ستون صندلی پشت شاگرد قرار دارد. این نوع اتوبوس‌ها همچنین دارای مانیتور اختصاصی نیز هستند، در بخش زیرین صندلی یک زیرپایی وجود دارد تا آسایش و راحتی کامل برای مسافران محقق شود.
اندازه و سایز صندلی‌ها نیز بزرگ‌تر  از صندلی‌های اتوبوس معمولی است. در این اتوبوس نیز امکان استفاده از قهوه جوش و همچنین تنظیم صندلی به صورت برقی فراهم شده است. این اتوبوس بهترین انتخاب برای سفرهای طولانی مدت و با مسافت بسیار زیاد است.

بازارگاه سامانه خرید بلیط اتوبوس می باشد. شما می توانید بلیط اتوبوس مورد نظرتان را در این سایت بخرید. نگران نوع اتوبوس نباشید در این سامانه به راحتی می توانید اتوبوس مورد نظرتان را انتخاب کنید.