برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بلیط اتوبوس مهران
دسته: سفرهای زیارتی 08 شهریور 1402

بلیط اتوبوس مهران

پایانه مرزی مهران در استان ایلام از جمله مرزهای پر رفت آمد بین ایران و عراق در ایام اربعین است. زائران حسینی می‌توانند در سایت بازارگاه بلیط اتوبوس سفر خود به مهران را خریداری نمایند.

شهر کربلا یکی از مهم‌ترین قطب‌های مذهبی و گردشگری در جنوب غربی کشور عراق است که سالیانه زائران بسیاری را به‌ویژه در روزهای عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. علت محبوبیت این مکان زیارتی، وجود حرم مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) می‌باشد. جمعیت بسیاری از این گردهمایی جهانی را، مردمان کشور ایران شکل می‌دهد که با قلب پاک و عاشقانه در این صحنه حضور دارند. مسلمانان ایران برای شرکت در این جمع حسینی می‌توانند از مرزهای مختلفی در ایران گذر کنند. یکی از مرزهای پر تردد، مرز مهران است. این مرز به دلیل داشتن امکانات و فاصله بسیار کمتری که با کربلا و نجف دارد، با زائران بیشتری روبه‌رو می‌شود. در این میان سازمان حمل‌ونقل کشوری سعی دارد حداکثر ناوگان‌های عمومی را برای حرکت به سمت پایانه مرزی مهران آماده کند، تا مسافران بتوانند بلیط اتوبوس خود را از مبدأ موردنظر خود به سمت مرز مهران خریداری نمایند.

مرز مهران
پایانه مرزی مهران در استان ایلام از جمله مرزهای پر رفت آمد بین ایران و عراق شناخته می‌شود. یکی از دلایل حرکت بسیاری از زائران به سمت این مرز، مسیر کوتاه آن برای رسیدن به نجف و کربلا می‌باشد. چراکه فاصله مرز مهران تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. مرز مهران دارای تجهیزات بسیاری از جمله پارکینگ چند هزارهکتاری، موکب‌های متنوع، استقرار محل‌های اسکان، بیمارستان سیار، چندین گیت خروجی و ورودی، سرویس‌های بهداشتی، حمام، تأمین آب و... جهت رفاه و خدمت‌رسانی به زائران میباشد.

راهنمای خرید بلیط اتوبوس به مهران
زائران حسینی می‌توانند به سایتbazargah.com وارد شوند و در قسمت بلیط اتوبوس با انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ موردنظر خود، تمام سرویس‌های فعال از جانب شرکت‌های مسافربری را مشاهده کرده و سپس با انتخاب ناوگان موردنظر خود و تکمیل اطلاعات، بلیط اتوبوس به پایانه مرزی مهران را خریداری کنند.

مرز مهران

نرخ بلیط اتوبوس به پایانه مرزی مهران

در ادامه لیست قیمت های بلیط اتوبوس مهران بسته به مبداء حرکت شما آمده است:

مبدا

مقصد

مبالغ

اصفهان

پایانه مرزی مهران

7/770/000 ریال

تهران

پایانه مرزی مهران

7/500/000 ریال

مشهد

پایانه مرزی مهران

15/130/00 ریال

همدان

پایانه مرزی مهران

4/400/000 ریال

اراک

پایانه مرزی مهران

5/500/000 ریال

یزد

پایانه مرزی مهران

9/400/000 ریال

 

زائران اصفهان و تهران همچنین می توانید از سواری های دربستی به مبلغ 60/000/000 میلیون ریال در سایت بازارگاه استفاده کنند که با صرف کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین سواری مورد نظر خود را خریداری کنند و از درب منزل تا پایانه مرزی مهران سفر کنند.

پایانه‌های مرزی دیگر در بین ایران و عراق

مرز خسروی
یکی دیگر از مرزهای بین ایران و عراق پایانهٔ مرزی خسروی است که در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه قرار دارد. زائران با درنظرگرفتن فاصله شهر خود و شرایطشان می‌توانند این مرز را انتخاب کنند. مسیری که مسافران باید از مرز خسروی تا نجف طی کنند 380 کیلومتر و تا کربلا 310 کیلومتر است.

مرز شلمچه
مرز شلمچه در استان خوزستان، انتخاب خوبی برای زائرانی است که ابتدا قصد سفر به نجف دارند. به عبارتی شما از مرز شلمچه برای رسیدن به شهر نجف 460 کیلومتر و به شهر کربلا 549 کیلومتر در راه هستید.

مرز چذابه
از جمله دیگر پایانه‌های مرزی، چذابه در شمال غرب استان خوزستان و شهر بستان می‌باشد. اگر از این مرز قصد سفر کردید برای رسیدن به نجف باید 386 کیلومتر معادل 5 ساعت و تا کربلا 460 کیلومتر حدود 6 ساعت در مسیر باشید.

مرز تمرچین
در شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی، مرز تمرچین وجود دارد. به‌تازگی باتوجه ‌به خدمات و امکاناتی که در آن صورت‌گرفته است به یکی از مرزهای بین عراق و ایران در اربعین تبدیل شده است. فاصله این مرز تا کربلا 600 کیلومتر و تا نجف 680 کیلومتر می‌باشد.

مرز باشماق
مرز باشماق یکی از مرزهای کم رفت آمد در بین پایانه‌های مرزی دیگر می‌باشد. باشماق در شهر مریوان استان کرمانشاه قرار دارد و از این مرز شما 548 کیلومتر تا نجف و 463 کیلومتر تا کربلا بایستی طی کنید. البته توجه داشته باشید امکان خروج از این مرز از ساعت 7 صبح تا 18 می‌باشد.

جمع‌بندی
در این مقاله سعی کردیم آگاهی‌های لازم برای سفر به کربلا، از طریق مرز پر تردد مهران و دیگر مرزهای بین ایران و عراق با شما در میان بگذاریم. همچنین می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز بلیط اتوبوس یا سواری دلخواه خود به هر یک از این مرزها را در سایت بازارگاه بخرید.