برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نقد و بررسی بازارگاه توسط زومیت
دسته: داستان های بازارگاه 02 بهمن 1398

نقد و بررسی بازارگاه توسط زومیت

سایت زومیت در سایت خود اپلیکیشن بازارگاه را تحلیل کرده است. در ادامه این تحلیل آورده شده است.

 

 

سامانه و اپلیکیشن بازارگاه به مسافران کمک می‌کند بتوانند برای سفر به تمام نقاط ایران بلیط اتوبوس بخرند یا درصورت لزوم، وسیله‌ی نقلیه دربستی اجاره کنند. ممکن است برای هرکسی پیش آمده باشد که بخواهد برای سفر کاری یا تفریحی با اتوبوس سفر کند. ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس در سراسر استان‌های کشور پهناورمان امکان سفرکردن را برای مسافران فراهم می‌‌کند.

  • اولین سؤال‌هایی که قبل از سفرکردن با اتوبوس به‌ذهن‌ خطور می‌کند، عبارت‌اند از:
  • برای خرید بلیط اتوبوس چه گزینه‌هایی وجود دارد؟
  • می‌توانیم بدون مراجعه به پایانه‌های اتوبوس‌رانی بلیط تهیه کنیم؟
  • قیمت بلیت اتوبوس در همه‌ی پایانه‌ها یکسان است؟
  • امکان رزرو یا استرداد بلیت اتوبوس وجود دارد؟ 
  • امکان اجاره‌ی اتوبوس به‌صورت دربست وجود دارد و برای این‌ کار به کجا باید مراجعه کنیم؟ 

اپلیکیشن بازارگاه یکی از گزینه‌های سریع برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس و اجاره‌ی دربست وسیله‌ی نقلیه است. مسافرانی که قصد دارند به سراسر استان‌های ایران سفر کنند، می‌توانند به دو روش از خدمات بازارگاه استفاده کنند:

۱. به وب‌سایت بازارگاه مراجعه و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

۲. اپلیکیشن بازارگاه را روی گوشی هوشمندشان نصب کنند.

اپلیکشن بازارگاه از دو سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. 

اپلیکیشن بازارگاه

امکانات اپلیکیشن بازارگاه

وب‌سایت و اپلیکیشن بازارگاه امکان خرید بلیط آنلاین اتوبوس را برای سفرهای داخلی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. یکی دیگر از خدمات بازارگاه، درخواست وسیله‌ی نقلیه‌ی دربستی برای سفرکردن است. ممکن است مسافرانی باشند که بخواهند به‌صورت دربستی اتوبوس کرایه کنند. بازارگاه چنین امکانی را در اختیار این مسافران قرار می‌دهد. از دیگر خدمات بازارگاه، امکان استرداد بلیط خریده شده است و کاربران می‌توانند درصورت انصراف از سفر، بلیط خود را عودت دهند. مسافران با واردکردن مبدأ و مقصد و تاریخ سفر می‌توانند فهرستی از اتوبوس‌هایی را مشاهده کنند که در آن تاریخ، به مقصد مدنظرشان حرکت می‌کنند. اپلیکیشن بازارگاه علاوه‌بر مشخص‌کردن زمان حرکت، مشخصات اتوبوس، تعداد صندلی‌های خالی و قیمت سفر را نشان می‌دهد. 

یکی از موضوعاتی که برخی مسافران بدان توجه می‌کنند، نوع اتوبوس و سطح امکانات آن است. درحین خرید بلیط اتوبوس، بازارگاه نوع اتوبوس و سطح امکانات و نوع صندلی را به کاربران نشان می‌دهد. یکی از مشکلاتی که در برخی سامانه‌های آنلاین وجود دارد، این است که تمام شرکت‌های کارگزار با این سامانه‌ها وارد همکاری مستقیم نشده‌اند، درنتیجه، مسافران برخی گزینه‌های سفر را از دست خواهند داد و ممکن است شرکت‌های کارگزاری وجود داشته باشند که اطلاعات سفر آن‌ها در سامانه‌ی آنلاین ثبت نشده باشد. به‌همین‌دلیل، برخی کاربران ترجیح می‌دهند حضوری برای تهیه‌ی بلیت مراجعه کنند بازارگاه این مشکل را برای شما رفع کرده است و شما می توانید از شرکت دلخواه خود بلیط اتوبوس بخرید.