برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آرامش بخش ترین چشمه های آب معدنی در ایران
دسته: سفر مطالعه 02 اردیبهشت 1399

آرامش بخش ترین چشمه های آب معدنی در ایران

ایران از تنوع چشمه های آب گرم پراکنده در سراسر کشور برخوردار است، هر منطقه ویژگی های خاص خود را ارائه می دهد. چشمه های آب گرم در ایران برای گردشگران بسیار جذاب است و جنبه های درمانی مختلفی دارد.

آب تنی در چشمه های آب گرم در ایران نه تنها آرامش بخش است بلکه برای سلامتی فرد نیز مفید است. مردم محلی سالهاست که به ویژگیهای پزشکی این آبها اعتقاد دارند و بسیاری از بیماری ها را در این چشمه های آب گرم معالجه کرده اند که امروزه به صورت علمی اثبات شده است. به همین دلیل افراد بسیاری به این چشمه ها سفر می کنند. در ادامه نمونه هایی از چشمه های آبگرم ایران را بیان خواهیم کرد.

چشمه های آب گرم سرعین

سرعین در 52 کیلومتری اردبیل قرار گرفته است و دارای چشمه های آب گرم بسیاری است. این منطقه به خصوص در فصل تابستان پذیرای گردشگران بسیاری است. مردم بر این باورند که وجود مواد معدنی موجود در این آبها با درجه حرارت های مختلف از کوه های آتشفشانی سبلان ، باعث تسکین دردهای مفاصل و روماتیسم می شود و همچنین برای تسکین دردهای عصبی نیز مفید است.

آبگرم سرین

آبگرم معدنی کریز

طبق گفته کارشناسان ، کریز چشمه آب گرم دیگری است که در استان خراسان در نزدیکی کاشمر واقع شده است و نسبت به سایر چشمه های آب گرم ایران از نظر پزشکی بسیار ارزشمند است. برجسته ترین ویژگی در مورد بهار کاریز این است که منبع غنی از عناصر معدنی و شیمیایی است که در بهبود بیماری های پوستی مفید است. جالب است بدانید که به دلیل قرار گرفتن 1400 متر بالاتر از سطح دریا ، این روستا دارای آب و هوای کوهستانی است ، با زمستان بسیار سرد و تابستان خنک و با رودخانه ای که از آن عبور می کند. روستای کریز یکی از باستانی ترین روستاهای شهرستان کاشمر است.

آبگرم کاریز کاشمر

آبگرم معدنی فردوس

در فاصله 20 کیلومتری شمال شهر فردوس در استان خراسان جنوبی ، چشمه آب معدنی گرم وجود دارد که قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد. چشمه معدنی فردوس در بالای کوه واقع شده است که آبگرم در آن جریان دارد و اثری از یک برج باستانی وجود دارد که نمایانگر دوران تاریخی آبگرم معدنی فردوس است.

آبگرم چالدران در آذربایجان غربی، آب گرم رینه در مازندران، آب گرم قلعه کندی در اردبیل، آبگرم فلکده در تنکابن، آب گرم چالدران نمونه های دیگری از آب گرم های ایران می باشد. شما می توانید در سایت بازارگاه بلیط اتوبوس خود را خرید کنید و برای بازدید به این شهر ها سفر کنید.