برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با زیباترین عجایب طبیعی در ایران آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 26 شهریور 1398

با زیباترین عجایب طبیعی در ایران آشنا شوید.

در ایران مناظر متنوع و چشمگیر بسیاری وجود دارد که انسان را وادار به دیدن خود میکند. از کوهستان گرفته تا بیابان ها، جنگل ها و غارها ، در ادامه برخی از این زیبایی ها را بیان می کنیم.

کوه دماوند

کوه دماوند در ارتفاع 5610 متری از سطح زمین قرار گرفته و مرتفع ترین کوه خاورمیانه است. این کوه در 65 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است. کوه دماوند در تمام طول سال پوشیده از برف است. کوهنوردان بسیاری در طول سال این قله را فتح می کنند.

کوه دماوند


ترکمن صحرا

جلگه های ترکمن دشت یا ترکمن صحرا در شمال شرقی ایران واقع شده است و با ترکمنستان و دریای خزر هم مرز است. تپه های سبز دیدنی و دست نخورده در این منطقه دیده می شوند. یکی از نقاطی که میتوانید به آن سر بزنید، قبرستان خالد نبی است که به خاطر سنگ قبرهای آن مورد توجه قرار گرفته است.

ترکمن صحرا


دشت لوت

دشت لوت (کویر لوت) یکی از دو بیابان بزرگ ایران است که مساحتی بیش از 50000 کیلومتر مربع در قسمت مرکزی شرقی کشور دارد. بنا به گزارش ها ادعا می شود گرمترین دمای سطح زمین که تاکنون ثبت شده است مربوط به این منطقه بوده است. بسیاری شب هنگام به این منطقه سفر میکنند و از تماشای ستارگان در شب لذت می برند. حتماً کلوت های مرموز این منطقه را نیز ببینید.

دشت لوت


دشت های نمکی ، دشت کویر

دشت کویر یا کویر نمک کویر بزرگ ایران است که در مرکز فلات ایران ، شمال غربی اصفهان و یزد واقع شده است. دریاچه نمک در 100 کیلومتری قم، یک منطقه گردشگری زیبایی است که بسیاری از گردشگران از آن دیدن میکنند. این کویر را بهتر است هنگام شب بروید و از آن دیدن کنید.

دشت کویر


کویر مرنجاب

کویر مرنجاب داغ ترین کویر ایران شناخته شده است و حدود دو ساعت با اصفهان فاصله دارد. این کویر از شمال به دریاچه‌ی نمک آران و بیدگل، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره و در نهایت به شهرستان آران و بیدگل از سمت جنوب منتهی می‌شود. تپه‌های شنی بلند، جنگل‌های تاق، دریاچه های نمک و آسمان فوق‌العاده‌ زیبای شب نیز از جذابیت‌های این کویر هستند و باعث توجه گردشگران به این منطقه شده است.

کویر مرنجاب


جنگل ماسال گیلان

جنگل های ماسال یکی از بکرترین و زیبا ترین مناطق شمال کشور بشمار می آید. در یک کیلومتری شهر ماسال، یکی از زیباترین و بی نظیر ترین مناطق گردشگری این شهر وجود دارد که گردشگران را به سمت خود جذب میکند. آب و هوای این منطقه به علت قرار گرفتن در ارتفاعات خنک است. هنگام سفر بایستی تجهیزات لازم را همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. این منطقه را بهشت ایران نام گذاری کرده اند.

جنگل ماسال


آبشار لاتون ، گیلان

آبشار لاتون در استان گیلان و در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا قرار گرفته است. این آبشار 105 متر ارتفاع دارد که مرتفع ترین آبشار ایران به حساب می آید. آب این آبشار از دامنه های شرقی بلندترین کوه منطقه‌ی آستارا یعنی کوه اسپیناس با ۲۱۰۵ متر ارتفاع سرچشمه می گیرد و در مسیر از ۳ حوض بزرگ طبیعی با ۳ آبشار ۱۰ متری عبور می‌کند و پس از سر ریز شدن از آبشار به رودخانه‌ی لوندیل که ۱۷ کیلومتر امتداد دارد می‌ریزد.

آبشار لاتون


باداب سورت

برای علاقه مندان به زمین شناسی، باداب سورت یک شگفتی طبیعی است. این منطقه در استان مازندران در شمال ایران و در حدود 100 کیلومتری جنوب شهر ساری واقع شده است.  باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد. باداب سورت دارای پله های طلایی ، نارنجی و قرمز و پله های سنگی رسوبی است که توسط رسوبات مواد معدنی حاصل از چشمه های آب گرم اطراف ایجاد شده است. گفته می شود که این منطقه دارای خواص دارویی بوده و برای درمان دردهای کمر و پا، امراض پوستی، روماتیسم و مخصوصا سردرد میگرن سودمند است.

باداب سورت


نمارستاق

نمارستاق منطقه ای بسیار زیبا و سرسبز در شهرستان آمل در استان مازندران است. نمارستاق دارای آب و هوای بسیار عالی بوده و دارای موقعیت بسیار مناسب نسبت به بقیه روستاهای همجوار در کوهپایه دماوند است. این آب و هوای روستایی همراه با مهمان نوازی و پذیرای مردم محلی سبب شده است که گردشگران از این منطقه دیدن کنند.

نمارستاق