برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

زیباترین مقاصد پاییزی در ایران را بشناسید.
دسته: سفر مطالعه 29 آبان 1399

زیباترین مقاصد پاییزی در ایران را بشناسید.

فصل پاییز یکی از زیباترین فصل ها در ایران است. تمامی شهرها لباس زرد و نارنجی می پوشند و در این هوای دلنشین باران های پاییزی را نظاره می کنند. سفر در پاییز بسیار لذت بخش است خصوصا به شهرهایی که دارای آب و هوای مناسبی هستند. در ادامه ما شما را با چند مورد از زیباترین مقاصد سفرهای پاییزی آشنا می کنیم.

چابهار
چابهار جنوبی ترین شهر ایران در سواحل مکران است که دارای آب و هوای گرم کویری با تابستانهای گرم و مرطوب و آب و هوای گرمسیری معتدل در پاییز و زمستان است. در چابهار و اطراف آن مکان های زیبای طبیعی و تاریخی زیادی مانند آتشفشان لجن، کوه های مریخی یا مینیاتوری و جنگل های حرا وجود دارد. بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای سفر به چابهار فراموش نکنید که تا آنجا که ممکن است حداقل چند روز را برای بازدید در نظر بگیرید. 

چابهار

جزیره قشم
یکی از مناطق باشکوه ایران، جزیره قشم است. این جزیره زیبا با یک پارک ژئوپارک منحصر به فرد در قسمت جنوبی ایران در خلیج فارس واقع شده است. جزیره قشم زیستگاه برخی از حیوانات وحشی و بناهای تاریخی بی نظیر و شگفت انگیز است. همچنین فرهنگ ساکنان آن ترکیبی از فرهنگ های ایرانی و عربی است به دلیل اینکه در میان دو منطقه زندگی می کنند. اگر شما علاقه مند به بازدید از برخی مکان های کمتر دیده شده و دور افتاده هستید ، جزیره قشم مکانی ایده آل برای شما خواهد بود. این جزیره دارای مناظر زیبایی با ساحل شنی عالی علاوه بر تعداد جاذبه ها است از جمله دره چاهکوه، جنگل حرا، غارهای خربس، غارهای نمکی و قلعه پرتغالی.

جزیره قشم

شوشتر
شوشتر شهری در جنوب غربی ایران است که حدود 90 کیلومتر از اهواز فاصله دارد. این شهر به دلیل سیستم هیدرولیکی تاریخی مشهور است که مربوط به دوره هخامنشی در قرن 5 است که داریوش بزرگ حاکم امپراتوری پارس بود. کل سیستم با تمام موارد موجود در آن در سال 2009 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و توسط یونسکو به عنوان "شاهکار نبوغ خلاق" شناخته شده است. دلیل اصلی ساخت این سیستم شگفت انگیز استفاده بهینه از آب و تقسیم حجم آب در مناطق مختلف شوشتر بود. حتی پس از قرن ها، بخشی از سیستم هیدرولیک هنوز کار می کند. 

شوشتر

کویرهای ایران
در ادامه سه ​​کویر پر بازدید را معرفی می کنیم که در پاییز از دیدن آنها لذت خواهید برد.

کویرهای ایران

کویر مرنجاب در اصفهان
اصفهان یکی از محبوب ترین شهرهای ایران برای مکان های تاریخی خود است. با این حال ، جاذبه های طبیعی زیادی نیز در اطراف شهر وجود دارد. به عنوان مثال ، کویر مرنجاب که نزدیک شهر آران و بیدگل در استان اصفهان است. شما می توانید از بازدید از کاروانسرای شاه عباسی و گودال دستکان در این کویر در ایران لذت ببرید.شما می توانید شب در کاروانسرای شاه عباسی در کویر اقامت کنید.

کویر مصر
این کویر جذاب در نزدیکی روستای مصر در استان اصفهان واقع شده است. این دریاچه به دریای شن کویر معروف است ، یکی از محبوب ترین کویرهای ایران است. کارهای زیادی می توان در صحرای مصر انجام داد ، از جمله دوچرخه سواری ، شتر سواری و طبیعت گردی البته در شب ها می توانید به ستاره های براق در آسمان پهن و باشکوه خیره شوید. نگران یافتن محل اقامت نباشید، زیرا مکان های مناسبی برای اقامت شبانه در روستاهای نزدیک کویر وجود دارد.
کویر کلوت شهداد
کرمان شهر دیگری برای گردش در پاییز و زمستان در ایران است. این مکان همچنین از مکان های دیدنی و جذاب ملی ایران است. جاذبه برجسته کرمان، صحرای کلوت شهداد است. این کالوت های دیدنی و جذاب، اشکال عجیب زیبایی هستند که در نتیجه فرسایش آب و باد از شن و ماسه ها بیش از 20 هزار سال پیش در قلب صحرای لوت ایجاد شده است. می توانید از اقامت شبانه در یکی از اردوگاه های شهداد لذت ببرید.

روستای ابیانه
اگر با ماشین از کاشان یا تهران به اصفهان سفر می کنید ایده خوبی است که چند ساعتی را در روستای ابیانه سپری کنید. شاخص ترین نکته در مورد این روستا رنگ بنا است. به دلیل خشت قرمز استفاده شده در مصالح ساختمانی ، به آن "دهکده سرخ" نیز می گویند. معماری این روستا نیز جالب است زیرا از سقف یک خانه حیاط خانه دیگری استفاده شده است که در سطح بالاتری بنا شده است. در برخی مناطق روستا ، تا چهار خانه روی هم وجود دارد. در زبان محلی به آن "Viuna" نیز گفته می شود ، "Vi" به معنی درخت بید است و Viuna مکان پر از این نوع درخت است. این به این دلیل است که در گذشته این روستا درختان بید زیادی داشت.

روستای ابیانه

ماسوله
روستای ماسوله در 55 کیلومتری شهر رشت در شمال ایران واقع شده است. این روستا در منطقه ای کوهستانی و جنگلی در دامنه ای صخره ای واقع شده است. این یکی از مناطق جذاب ایران است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند. این شهر تاریخی و توریستی به دلیل معماری منحصر به فرد خود در جهان شناخته شده است. محفظه های جلوی خانه ها و سقف ها هر دو به عنوان پیاده رو استفاده می شوند. معماری این مکان به قدری انبوه است که جایی برای ساخت خیابانهای وسیع وجود ندارد. بازار ماسوله یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است. یکی از بارزترین ویژگیهای این بازار شکل گیری آن در چهار سطح کاملاً جدا و مستقل از یکدیگر است که در ساخت مغازه ها موثر بوده است. گردشگران می توانند صنایع دستی ، سوغاتی و اقلام سنتی ماسوله را از این بازار خریداری کنند.

ماسوله

باداب سورت
یکی از مکان های دیدنی در ایران ، به ویژه برای کسانی که علاقه به زمین شناسی دارند ، باداب سورت است که در استان مازندران در شمال ایران ، حدود 100 کیلومتری جنوب شهر ساری واقع شده است. این منطقه از تراسهای پلکانی طلایی نارنجی و قرمز از سنگهای رسوبی تشکیل شده است که از طریق رسوبات مواد معدنی منتقل شده از چشمه های آب گرم مجاور تشکیل شده است. گفته می شود که دو چشمه دارای خواص دارویی هستند . برای گرفتن یک عکس شگفت انگیز از این شگفتی طبیعی ، پیشنهاد ما این است که صبح زود یا هنگام غروب خورشید از مکان بازدید کنید.

باداب سورت

چغازنبیل
این مجموعه در سال 1979 به عنوان اولین سایت ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مجموعه از یک زیگورات عظیم تشکیل شده است که گمان می رود خانه کشیش ها و خادمان باشد. در اطراف زیگورات 3 دیوار برای محافظت از ساختمان اصلی و کمک به شما در شناسایی شهر اصلی وجود دارد. زیگورات دارای طول 105 متر در هر طرف و حدود 25 متر ارتفاع در 5 سطح است و با یک معبد تاج گذاری شده است.

چغازنبیل