برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 04 بهمن 1400

در فصل زمستان به چه شهرهایی سفر کنیم؟

ایران کشوری چهار فصل است. در همه فصول سال شما می توانید به شهرهای مختلف سفر کنید و از جاذبه های دیدنی این کشور دیدن کنید. بسیاری از افراد در فصل زمستان علاقه ای به تفریحات زمستانی و برف و سرمای زمستان ندارند و مناطق گرم تر را ترجیح می دهند. پس همراه با ما باشید.

در این متن ما شما را با بهترین و خوش آب و هواترین شهرهای ایران که در فصل زمستان می توانید بازدید کنید آشنا خواهیم کرد.

یزد

یزد یکی از استان‌های زیبای ایران است که می‌تواند در شمار بهترین مقاصد سفر در زمستان باشد. شهر بادگیرها عمده شهرت خود را مدیون آثار متعدد تاریخی فرهنگی است که همگی از اهمیت زیادی در تاریخ این مرز و بوم برخوردارند. در شهر یزد باید به طور خاص به میدان امیر چخماق،‌ موزه آب،‌ میدان ساعت،‌ مسجد جامع یزد، زندان اسکندر، مدرسه ضیائیه، آسیاب آبی کوشک نو،‌ محله تاریخی فهادان، باغ دولت آباد،‌ خانه لاری‌ها، خانه حاج کاظم رسولیان، خانه ملک التجار و آتشکده یزد اشاره کرد.
اکثر شهرستان‌های این استان مانند اردکان‌،‌ میبد،‌مهریز، تفت، اشکذر، ابرکوه و بافق با قدمت زیاد خود آثار تاریخی متعددی دارند. در سفر به اردکان می‌توانید از محله زرتشتی‌ها و آتشکده زرتشتیان دیدن کنید و با آداب و رسوم و آیین‌های خاص قدیمی‌ترین دین ایرانی آشنا شوید.
در شهر مهریز به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های یزد نیز می‌توانید از کارونسرای زین‌الدین مربوط به عصر صفوی دیدن کنید. روستای سریزد، باغ مدرسی‌،‌ مسجد جامع باغ بهار،‌ رباط نو، چاپارخانه،‌ مسجد جامع سریزد، زیارتگاه پیرناکی، قلعه مهر پادین،‌ سنگ‌نگاره‌های کوه ارنان و باغ پهلوان پور از دیگر دیدنی‌های این شهر است.
میبد نیز از دیگر شهرهای تاریخی استان زیبای یزد است که آثار تاریخی زیبایی در خود جا داده است. کبوترخانه،‌ نارین قلعه، یخچال خشتی میبد، چاپارخانه و کاروانسری شاه عباسی از مهمترین دیدنی‌های میبد است. البته مهمترین اثر میبد مسجد جامع این شهر است که قدمتی بسیار بالا دارد. این موارد یزد را به یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان بدل کرده است.

یزد

کاشان
کاشان را معمولا به دو چیز می‌شناسند، قالی و گلاب! اگر هوای گرم را به این موارد اضافه کنیم باید گفت کاشان می‌تواند تجربه بهترین سفر در زمستان را برای شما به همراه داشته باشد.
پایتخت فرش ایران یکی از تاریخی‌ترین و مهمترین شهرهای ایران و استان اصفهان است که جاذبه‌های تاریخی متعددی نظیر خانه طباطبایی‌ها، خانه عباسیان،‌ مسجد آقا بزرگ، حمام سلطان امیراحمد و تپه سیلک را در خود جا داده است.
به علاوه بازدید از روستای زیبای ابیانه‌، کویر مرنجاب، کمپ کویری متین‌آباد و شهر زیرزمینی نوش‌آباد که همگی در فاصله نزدیکی از کاشان هستند برای هر گردشگری هیجان انگیز است.
اما شاید یکی از مهمترین دیدنی‌های کاشان،‌ قتلگاه صدراعظم مشهور ایران امیرکبیر یعنی باغ  فین کاشان باشد. باغی تاریخی با یک سیستم آبیاری خاص و حیرت‌انگیز که موجبات ثبت این باغ در فهرست آثار تاریخی یونسکو را فراهم کرده است.

کاشان

چابهار
سفر به بزرگترین بندر اقیانوسی ایران با آب و هوای جذاب و دیدنی‌های بی‌پایانش در فصل زمستان می‌تواند بهترین سفر در زمستان باشد. تفریحات آبی متعدد و متنوع از غواصی تا گشت تفریحی، ماهیگیری، شاتل‌سواری، ویک برد،‌ موج‌سواری، شنا و غیره برای همه گردشگران آن هم در فصل زمستان بسیار جذاب است.
جاذبه‌های طبیعی چابهار اما بخش دیگری از زیبایی‌های این بندر است. کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد،‌ تپه‌های گل‌فشان، ساحل ماسه‌ای،‌ غارهای بان مسیتی تیس، صخره‌های مرجانی و مواردی دیگر از آثار طبیعی و دیدنی این بندر است.
از آثار تاریخی مهم چابهار هم باید به قلعه‌ پرتغالی‌ها، ساختمان قدیم فرمانداری،‌ ساختمان‌های قدیمی گمرک و پست،‌ حسینیه آل رسول و روستای تیس اشاره کرد.
چابهار و سواحل متعدد آن همچنین زیستگاه برخی پرندگان و جانوران خاص است و این موضوع چابهار را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای پرندگانی چون چنگر، کشیم، انواع حواصیل، فلامینگو و طاووسک بدل کرده است. به علاوه چابهار محل زندگی گاندو تمساح بومی ایرانی نیز هست.

چابهار

جزیره هنگام
یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان بی‌تردید جزیره هنگام است. یکی از جذابیت‌های هنگام که سبب شده برای بسیاری افراد سفر به آن بهترین مسافرت در فصل زمستان باشد امکان تماشای دسته‌های بزرگ دلفین‌ها است.
این جزیره همزمان با فرارسیدن پاییز میزبان دلفین‌ها است و این موجودات جذاب تا اواسط اردیبهشت در این منطقه حضور دارند. در نتیجه اگر از دوستداران دلفین‌ها هستید، در پاسخ به سوال زمستان کجا بریم  ؟ یکی از بهترین موارد جزیره هنگام است.
جذابیت‌های طبیعی هنگام پایانی ندارد و این جزیره کوچگ زیستگاه شماری از مهمترین و کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری نظیر جبیر، خاردم مصری و لاک‌پشت پوزه عقابی است.
از دیدنی‌ترین جذابیت‌های این جزیره ساحل درخشان و نقره‌ای آن است که تماشایش می‌تواند به تنهای سفر به هنگام را به بهترین مسافرت در فصل زمستان بدل کند. این درخشش خاص حاصل وجود نوعی کانی براق در میان ماسه‌ها است که جلوه درخشانی به ساحل می‌بخشد.
آکواریوم طبیعی هنگام از دیگر جاذبه‌های این جزیره است. آب شفاف و زلال آکواریوم امکان تماشای زندگی انواع ماهی‌ها، آبزیان، اسفنج‌ها و مرجان‌ها را فراهم می‌کند. در شمار آثار تاریخی پرتعداد جزیره نیز باید از قبرستان پرتغالی‌ها، بقایای کشتی انگلیسی‌ها، پایگاه نیروی دریایی انگلستان، تندیس سنگی مادر و دختر،‌ نخلستان‌ها و البته دو روستای تاریخی و امروز متروکه این جزیره یاد کرد که عموم گردشگران از تماشای آن‌ها استقبال می‌کنند.

جزیره هنگام

جزیره کیش
بر همان اساسی که قشم یکی از پاسخ‌های سوال زمستان کجا بریم بود دیگر مقصد گردشگری جنوب کشور نیز پاسخ مناسب دیگری برای این سوال است. وجود انواع امکانات رفاهی و تفریحی در این جزیره زیبا می‌تواند سفر به کیش را به بهترین مسافرت در فصل زمستان بدل کند.
وجود هتل‌ها، ویلاها و مراکز خرید بزرگ در کنار امکانات جذابی چون انواع رستوران‌ها و یا اجاره ماشین سبب شده تا همه ساله گردشگران زیادی راهی کیش شوند. به همین ترتیب در زمستان نیز افراد زیادی راهی کیش می‌شوند تا به دور از شلوغی فصول تابستان و بهار فضایی آرامش‌بخش و به دور از دغدغه‌های روزانه را تجربه کنند. البته سفر به کیش کمی می‌تواند هزینه‌بر باشد چراکه کیش همواره از مقاصد گردشگری لوکس محسوب می‌شده است. وجود تفریحاتی چون غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، پلاژهای مجهز،‌ تم پارک آبی اوشن،‌ کشتی آکواریوم کیش، قایق‌سواری، شاتل و بسیاری تفریحات دیگر گرچه جذابیت زیادی دارند اما همگی مشمول هزینه‌هایی نسبتا بالا هستند.
البته که تجربه این تفریحات آبی در فصل زمستان کمی بعید به نظر می‌رسد اما مطمئن باشید که در هوای بهاری و جذاب کیش تجربه خوبی برایتان رقم خواهد زد.
بر این موارد باید امکان تماشای جذابیت‌های طبیعی و تاریخی کیش نظیر کشتی یونانی، کاریز کیش، شهر باستانی حریره، درخت سبز، آب انبار و مواردی دیگر را ارائه کرد.
از دیگر جذابیت‌های کیش در این فصل سال خرید و پاساژگردی، تجربه شهربازی هایلند کیش، تفریحات پروازی، کارتینگ، دوچرخه سواری، سافاری و جنگ‌های شادی است که کیش را به یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان بدل کرده است.

کیش

جزیره قشم
در پاسخ به سوال زمستان کجا بریم ؟ باید به مناطق جنوبی کشور به طور ویژه توجه داشت. قشم یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران است که برای سفر در هر فصلی از سال و به خصوص فصل زمستان جذابیت زیادی دارد.
جاذبه‌های گردشگری فراوان این جزیره از دره ستارگان تا جزیره ناز تا تنگه چاهکو و جنگل حرا همه از دیدنی‌های جذاب قشم است که می‌تواند سفر به قشم را به بهترین مسافرت در فصل زمستان بدل کند. اما قشم به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان جذابیت‌های دیگری نیز دارد.
قشم فراتر از جاذبه‌های طبیعی، به خاطر تاریخ طولانی‌اش جاذبه‌های تاریخی فراوانی نیز دارد. از کلات کشتار و مقبره بی بی مریم تا گورستان تاریخی قشم و مدرسه تاریخی کمالیه که تماشای آن برای هر گردشگری جذابیت زیادی دارد. حفظ بافت سنتی جزیره جذابیت سفر شما را دو چندان می‌کند.
علاوه بر این دمای مناسب هوا در این فصل از سال و موقعیت جفرافیایی خاص قشم سبب شده تا امکان تفریح‌های آبی نیز میسر باشد.

قشم

بوشهر
شاید سفر به بوشهر بهترین سفر در زمستان برای هر گردشگری باشد. توصیه می‌کنیم در صورت سفر به این استان زیبای جنوبی جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی این شهر را از دست ندهید. از بافت تاریخی شهر قدیمی تا جاذبه‌های تاریخی متعدد از جمله‌ کوچه‌های سفید رنگ،‌کافه‌های متعدد همراه با موسیقی زنده و غذاهای خاص بوشهری همگی از زیبایی‌های این استان هستند. بازدید از عمارت گلشن،‌ آب انبار قوام،‌ عمارت دهدشتی،‌ مدرسه سعادت، بازار قدیم بوشهر،‌ پارک جنگلی چاه کوتاه و اسکله جفره نیز لحظات خوشی برای هر گردشگری رقم خواهد زد.
زیبایی‌های بوشهر اما محدود به مرکز استان نیست. می‌توانید بعد از بازدید از بوشهر سری به شهر دلوار بزنید و از گنبد نمکی جاشک، موزه رئیسعلی دلواری و حتی بوستان ساحلی دلوار دیدن کنید.
جم از دیگر شهرهای زیبای این استان و حتی شاید از زیباترین شهرهای جنوب کشور باشد. موقعیت جغرافیایی خاص جم حال و هوای خوبی به آن بخشیده و آن را در شمار بهترین مقاصد سفر در زمستان قرار داده است. یکی از مهمترین جاذبه‌های جم جنگل گلودبردگان است. کوه پردیس نیز از دیگر مناطق مورد توجه گردشگران در جم است که داستان‌های زیادی درباره آن نزد مردم جم وجود دارد.
از دیگر شهرهای مهم بوشهر که فراتر از موقعیت تجاری و اقتصادی خاص خود جذابیت‌های زیادی هم دارد شهر عسلویه است. پارک ساحلی نخل تقی، پارک ملی نایبند،‌ آب انبار بندو و قلعه شیخ کنعانی از دیدنی‌های این شهر است.حالا نوبت به یکی از تاریخی‌ترین شهرها و بنادر ایران می‌رسد. بندر سیراف یکی از بنادر زیبای جنوب ایران با چشم‌انداز زیبای خلیج فارس است. گورستان تاریخی سیراف مربوط به دوره ساسانیان،‌ قلعه نصوری،‌ موزه سیراف، آرامگاه سیبویه و بازار سیراف از مهمترین جذابیت‌های این بندر است.

 

 

بوشهر

نگرانی از بابت خرید بلیط اتوبوس نداشته باشید. برای سفر به هر یک از شهرهای گفته شده می توانید بلیط اتوبوس خود را در سایت بازارگاه به صورت اینترنتی خرید کنید.