برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با آزاد شدن ترددهای استانی، چگونه ایمن سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 31 اردیبهشت 1399

با آزاد شدن ترددهای استانی، چگونه ایمن سفر کنیم؟

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از سفرها کنسل شد و مردم برای حفاظت از جان خود و سایر افراد تا حد امکان از سفر های غیر ضروری خودداری کردند. از اول اردیبهشت 99 سفرهای استانی مجددا از سر گرفته شد و بسیاری از ترمینال هایی که تعطیل بودند بازگشایی شدند. اگر در این ایام قصد سفر دارید بایستی موارد بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانید بدون دردسر سفر کنید.

در ماه های پایانی سال گذشته کشورمان دچار بحران ویروس کرونا (COVID-19) شده است. این ویروس تاکنون ده ها هزار نفر را مبتلا و متأسفانه چند هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است. تمامی انسان ها در کنار پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای سیاسی و اجتماعی جامعه برای شکست دادن این بیماری در تلاش هستند.
یکی از راه های مقابله با این بیماری در خانه ماندن و به حداقل رساندن ارتباط با سایرین است. به همین دلیل از قبل از عید سفرهای بین استانی کاهش یافت و از سفرهای غیر ضروری جلوگیری میشد. در این ایام بسیاری از ترمینال های مسافربری نیز تعطیل بودند و با کنترل های انجام شده سفرهای بین استانی به حداقل ترین حالت ممکن رسید.

از اول اردیبهشت 99 سفرهای بین استانی از سر گرفته شد!

از اول اردیبهشت ماه کلیه ترددهای بین استانی آزاد اعلام شده است. طی اعلام این خبر سفرهای بین شهری بسیار شدت گرفته اند. همچنین بسیاری از ترمینال های مسافربری که در طی این ایام تعطیل بوده اند باز و سفرها آغاز شده است.
در این ایام سفرهای تفریحی، مفهوم و ضرورتی ندارد و اگر مجبور به سفر مهمی با ناوگان های مسافربری اتوبوسی هستید، سعی کنید با کمترین حضور در اماکن عمومی مقدمات سفر را مهیا کنید.

چگونه ایمن سفر کنیم؟

1- برای به حداقل رساندن حضور در اماکن عمومی، بلیط اتوبوس را آنلاین بخرید.

2- اگر برای رسیدن به ترمینال، وسیله نقلیه شخصی ندارید، به جای استفاده از اتوبوس شهری و مترو، می توانید از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید.

3- حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و در بازه های زمانی مناسب، دستکش و ماسک خود را تعویض کنید. دسکتش و ماسک های استفاده شده را با رعایت نکات بهداشتی در سطل های زباله تعبیه شده در اتوبوس بگذارید.

4- اگر سفر شما طولانی است، در صورت امکان تغذیه مناسب به همراه داشته باشید.

5- اگر پنجره های اتوبوس امکان باز شدن ندارد، از مهماندار بخواهید که سیستم تهویه اتوبوس را روشن نگه دارد.

6- برای کاهش استرس در طول سفر، خودتان را با کتاب خواندن، فیلم دیدن ، موسیقی و... سرگرم کنید.

شرکت های مسافربری چگونه سفر شما را ایمن می کنند؟

1- بسیاری از آژانس ها و شرکت های مسافربری با نصب تابلوهای آموزشی نحوه پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی، اطلاعات بهداشتی را به مسافران ارائه می دهند.

2- با استفاده از هواکش و باز گذاشتن شیشه، تهویه درست در اتوبوس ها صورت می گیرد.

3- درها، دستگیره ها، صندلی ،گوشی تلفن ، تلمبه گاز، سطوح دارای تماس مشترک در اتوبوس از جمله باک گازوئیل و بنزین و وسایل عمومی و نظایر آن با دستمال، تمیز و خشک شده و سپس گندزدایی می شود.

4- ظروف حاوی مواد ضدعفونی کننده دستها با پایه نگهدارنده در بسیاری از اتوبوس ها نصب شده است.

5- اتوبوس و اشیاء داخل آن حداقل روزی یک بار گند زدایی می شود.

6- دفع پسماندها از جمله ماسک، دستمال کاغذی و دستکش باید به شیوه بهداشتی در نایلون یکبار مصرف انجام شود و جمع آوری پسماند های فوق در کیسه های پلاستیکی محکم بدون درز و نشت و در آخر هر شیفت کاری انجام می شود.

7- عملیات سوختگیری اتوبوس در پمپ بنزین ها و جایگاههای سوخت، توسط متصدیان جایگاهها، صورت می پذیرد.

8- از استعمال دخانیات در اتوبوس خودداری می شود.

برای سفری ایمن تر از خدمات اینترنتی بیشتر استفاده کنید.

همانطور که قبلا اشاره شد، ازجمله خدمات اینترنتی که برای یک سفر ضروری به کمک شما می آید، خرید بلیط اتوبوس آنلاین است. امروزه سایت های زیادی اقدام به فروش اینترنتی بلیط اتوبوس می کنند ولی باید به نکات زیر حتما دقت کنید تا علاوه بر حفظ سلامت خود، یک خرید اینترنتی ایمن را نیز تجربه کنید.

1- از سایت هایی که دارای مجوز های لازم هستند خرید کنید. از جمله مهمترین مجوزها، اینماد الکترونیکی دو ستاره و نماد ساماندهی اینترنتی هستند. اصولا این نمادها در پایین وب سایت ها قرار می گیرد. سایت بازارگاه مجوزهای لازم را برای یک خرید اینترنتی مطمئن در اختیار دارد.

2- در هنگام انتخاب اتوبوس، دقت لازم را داشته باشید که مبدا و مقصد و تاریخ حرکت را بدرستی انتخاب کرده باشید.

3- بعد از انتخاب اتوبوس مورد نظر و صندلی ها و قبل از پرداخت مبلغ بلیط، حتما پیش فاکتور را با دقت مطالعه کنید.

4- در هنگام پرداخت وجه بلیط و انتقال به درگاه بانکی، قبل از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، نشانی اینترنتی درگاه را چک کنید. نشانی اینترنتی درگاه باید از مجموعه shaparak.ir باشد.

5- بعد از پرداخت وجه بلیط، نسخه چاپی بلیط خود را ذخیره کنید و به همراه داشته باشید. هرچند سایت های معتبر، اطلاعات بلیط را برای شما پیامک و ایمیل می کنند.

6- در صورتی که از سفر خود منصرف شدید، می توانید به صورت اینترنتی بلیط خود را باطل کنید. ابطال اینترنتی بلیط اتوبوس، از جمله خدماتی است که یک وب سایت معتبر در اختیار مسافران قرار می دهد.

سایت بازارگاه، با حفظ موارد فوق و حفظ حریم شخصی مسافران، مرجعی مناسب برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می باشد. توصیه ما همچنان این است که اگر سفرتان ضروری نیست و تا آن جایی که می توانید سفرهای خود را به تعویق بیاندازید. امید است که هر چه زودتر بتوانیم به سلامتی از این بحران خارج شویم.