برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با نمایشگاه اکسپو دبی آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 18 مهر 1400

با نمایشگاه اکسپو دبی آشنا شوید.

اکسپو 2020 یک نمایشگاه جهانی است که در حال حاضر از 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 (9مهر 1400 تا 11 فروردین 1401)در دبی در امارات متحده عربی میزبانی می شود. در ابتدا این نمایشگاه برای 20 اکتبر 2020 تا 10 آوریل 2021 برنامه ریزی شده بود، که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

اکسپو دبی کجا برگزار می شود؟
محل اصلی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی دارای مساحت 1083 هکتار است که بین شهرهای دبی و ابوظبی، در نزدیکی مرز جنوبی دبی با ابوظبی واقع شده است.  علیرغم به تعویق افتادن ، برگزارکنندگان نام Expo 2020 را برای اهداف بازاریابی و مارک تجاری حفظ کردند. طرح جامع، طراحی شده توسط شرکت آمریکایی HOK ، در اطراف یک میدان مرکزی با عنوان Al Wasl ، که توسط سه منطقه موضوعی بزرگ محصور شده است، سازماندهی شده است. هر یک به یکی از موضوعات فرعی نمایشگاه 2020 اختصاص داده شده است - فرصت ، تحرک و پایداری. این منطقه دارای مرکز اورژانس است که شامل اتاق ایزوله ، اتاق مراقبت های اورژانس ، آمبولانس ها و خدمات بالگرد می باشد.
برای رسیدن به این منطقه فکر تاکسی را از سرتان بیرون کنید. هزینه تاکسی تا محل اکسپو 300 درهم رفت و 300 درهم برگشت است یعنی چیزی در حدود چهار میلیون و هشتصد هزار تومان هزینه رفت و برگشت شما به اکسپو خواهد بود. برای همین توصیه میکنیم از مترو برای بازدید نمایشگاه استفاده کنید. 

اکسپو 2020

هزینه بلیط اکسپو دبی چقدر است؟
سه نوع بلیط را می توانیک برای اکسپو خرید کنیم: بلیط روزانه ، بلیط ماهانه و بلیط فصلی. معمولا گردشگران بلیط روزانه را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب میکنند. بلیط روزانه فقط برای یک روز قابل استفاده است و هزینه آن 95 درهم (حدودا 800هزار تومان) است. بلیط ماهانه ورود بدون محدودیت را برای 30 روز متوالی فراهم میکند و هزینه آن 195 درهم است. بلیط فصلی ورود نامحدودی را برای کل شش ماه نمایشگاه ارائه می دهد و 495 درهم هزینه دارد. برای کودکان زیر 18 سال، دانش آموزان دارای کارت شناسایی معتبر موسسات دانشگاهی شناخته شده و بازدیدکنندگان 60 سال به بالا رایگان است. همچنین بلیط ها برای افراد  دارای معلولیت رایگان است و 50 درصد تخفیف برای یک سرپرست ارائه می شود. بلیط ها از 18 جولای 2021 در وب سایت رسمی Expo2020dubai.com در سراسر جهان به فروش رفت. البته نیازی به خرید از وبسایت ندارید در محل نمایشگاه می توانید بلیط خود را تهیه کنید.

اکسپو 2020

ایران در اکسپو دبی چه جایگاهی دارد؟
کشور ایران نیز مانند سایر کشور های در این نمایشگاه به معرفی خود پرداخته است. موسیقی های سنتی ایران، آثار تاریخی آن مانند تخت جمشید و هنر های دستی مانند قالی را می توانید در ایران ببینید. اگر قصد بازدید از سالن ایران را دارید بهتر است همان ابتدا از راهنمایان اکسپو در مورد محل قرار گیری سالن ایران بپرسید. آنها شما را راهنمایی خواهند کرد و می توانید با اتوبوس های نمایشگاه به سمت سالن ایران بروید.

اکسپو 2020