برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با روستای گره بان در کرمانشاه آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 12 تیر 1399

با روستای گره بان در کرمانشاه آشنا شوید.

شهر کرمانشاه دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور و دنیا برای بازدید از آن ها به این شهر سفر می کنند. در این شهر جاذبه هایی نیز وجود دارد که کمتر کسی از آن ها خبر دارد. در کرمانشاه روستایی با نام روستای گره بان وجود دارد.

روستای گره بان در شهرستان هرسین در حاشیه رودخانه سیمره  قرار گرفته است. ساختمان های بلند با سبک معماری کشورهای روسیه و اوکراین در این روستا به خاطر معماری خاصی که دارد در بین گردشگران جذاب و مورد توجه است. بسیاری از بزرگان در این روستا دفن شده اند. این روستا دارای قدمت بسیاری است، این را از روی آثار پیدا شده در این منطقه که حداقل دویست هزار سال قدمت دارد تخمین زده اند.
اگر قصد سفر به این روستا را دارید می توانید علاوه بر سکونت در هتل در خانه های مردم محلی این روستا شب را به صبح برسانید.
روستای گره بان در تولید عرقیجات شهرت جهانی دارد و عرق های گیاهی خود را با نام گره بان به سراسر کشورهای جهان صادر می کنند.
خاک این روستا بسیار حاصلخیز است و مردم روستا از این خاک برای کشاورزی استفاده می کنند.
اهل این روستا گویشی مرکب از لهجه های اورامانی و کرمانجی و لکی دارند. از آداب و رسوم این منطقه می توان به پخش غذای نذری تمام ایام سال به غیر از جمعه ها و اقامت رایگان را نام برد که اوج مهمان نوازی اهالی این منطقه است.
روستای گره بان صادر کننده مرغوب ترین گلاب ایران است.
اگر قصد سفر به این روستا را دارید راه های بسیار زیادی وجود دارد، برای مثال شما می توانید با اتوبوس، هواپیما و یا خودروی شخصی خود به روستا بروید.
امروزه یکی از با صرفه ترین راه ها برای سفر سفرهای اتوبوسی است. شما می توانید برای سفر بلیط اتوبوس کرمانشاه را در سایت بازارگاه بخرید و به کرمانشاه بروید و از آنجا با تاکسی خود را به روستای گره بان برسانید.