برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

جاذبه های ديدنی اصفهان که بايد از آنها بازدید کنید.
دسته: سفر مطالعه 22 تیر 1400

جاذبه های ديدنی اصفهان که بايد از آنها بازدید کنید.

شهر اصفهان از جمله شهرهای بسیار پر بازدید است که در تمامی فصول سال پذیرای مسافران می باشد. جاذبه های طبیعی و تاریخی اصفهان توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. در ادامه چند نمونه از بارز ترین مکان های گردشگری در این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد:

میدان نقش جهان
میدان نقش جهان، بزرگترین میدان در کل جهان است که در سال 1979 در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. عرض این میدان 165متر ، طول آن بیش از 500 متر و مساحت آن حدودا 85 هزار متر مربع می باشد. میدان نقش جهان به عنوان یک مکان مهم تاریخی شناخته می شود، عرصه ای از دولت (کاخ علی قاپو) ، اقتصاد (بازار قیصریه)، دین (مسجد شیخ لطف الله) و مردم (مسجد جامع) بود. که در چهار گوشه میدان به عنوان چهار ستون اصلی سلطنت صفوی قرار گرفتند.
همچنین میدان نقش جهان در گذشته به عنوان منطقه ای جهت بازی چوگان استفاده می شده است. دروازه سنگی چوگان یادگار آن دوران است و هنوز در میدان نقش جهان وجود دارد. چوگان و اسب سواری دو ورزش فارسی باستان هستند که با هم مخلوط شده اند، که نه تنها برای اوقات فراغت، بلکه همچنین به عنوان نمایش رشادت های مردان در جنگ ها بازی می شوند.
دستان هنرمند و فکر خلاق معماران توانمند کشورمان به خصوص شیخ بهایی، استاد علی اکبر اصفهانی و استاد محمد رضا اصفهانی خالق این میدان و بناهای اطراف آن شامل کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله،مسجد امام و سر در قیصریه بودند

میدان نقش جهان از جمله مکان های بی نظیر و دیدنی برای پیاده روی در اصفهان به شمار  می رود. 

میدان نقش جهان

کلیسای وانک
این کلیسا در جلفا واقع شده است که منطقه ارامنه اصفهان است. معماری ایرانی با کلیسای جامع وانک با معماری ارمنی آمیخته شده است. آنچه این کلیسا را از هر جای دنیا بسیار متفاوت می کند نقاشی های داخل کلیسای کوچک است. نمازخانه مجموعه منحصر به فردی از نقاشی های دیواری زیبا را به تصویر می کشد که داستان هایی از کتاب مقدس و تورات را نقاشی می کند که توسط هنرمندان ارمنی در دوران صفویه نقاشی شده است. موزه داخل کلیسا شامل نمایشگاه هایی از کتاب های مقدس مانند کوچکترین کتاب مقدس در جهان است.

کلیسای وانک

پل خواجو
پل خواجو تنها پل ایران است که دارای تزئینات کاشی هفت تکه است. این پل به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است،  یک پل دو طبقه که از طبقه دوم آن برای عبور کاروان ها با راهروهای پوشیده برای عابران پیاده در هر دو طرف استفاده می شد و طبقه پایین مخصوص عابران پیاده و محلی برای تفریح بود. در زیر طاق های این پل زیبا می توانید مردم محلی اصفهان را ببینید که آوازهای سنتی ایرانی می خوانند.

پل خواجو

منارجنبان
بنای تاریخی منارجنبان متعلق به قرن 14 به دلیل معماری فوق العاده خود یکی از محبوب ترین بناهای تاریخی اصفهان به حساب می آید. ویژگی بارز اصلی این بنای یادبود این است که با تکان دادن شدید یک مناره، مناره دیگر با همان فرکانس شروع به لرزش می کند.

منارجنبان

هتل عباسی
هتل عباسی، از بهترین هتل های تاریخی جهان است که یکی از زیباترین مهمانسراهای جهان لقب گرفته است، این هتل، بنایی 300 ساله در میانه شهر اصفهان است که با معماری تاریخی خود، در ابتدا به صورت کاروانسرا به دستور شاه سلطان حسین در دوران صفویه ساخته شده است. مهمانسرای عباسی با ۲۲۴ اتاق، سوئیت و آپارتمان که مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند، سالانه پذیرای هزاران مهمان و گردشگر داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان و همچنین ده‌ها هیئت از میهمانان عالی‌رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است.

هتل عباسی

کاخ چهل ستون
کاخ چهل ستون از تالار ستون دار، تالار آینه و تالار تخت تشکیل شده است. به هر قسمت از این کاخ تزئین خاصی اختصاص داده شده است. فضای داخلی کاخ با آینه کاری تزئین شده و تالارها با نقاشی های دیواری که مربوط به دوران صفویه است غنی است. بلافاصله پشت تالار آینه، تالار پذیرایی باشکوه قرار دارد. شش نقاشی بزرگ روی دیوارها صحنه های خاص تاریخی مانند مراسم تفریح و پذیرایی پادشاه را به تصویر می کشد.

کاح چهل ستون

مسجد شیخ لطف الله
مسجد شیخ لطف الله یکی دیگر از گوهرهای با ارزش صفوی در اصفهان است. بر خلاف سایر مسجد ها در این مسجد مناره و حیاطی وجود ندارد. پروفسور آرتور اوهام ، مورخ آمریکایی هنر ایرانی و بسیار مورد احترام در ایران، در مورد این مسجد گفت: "به سختی می توان باور کرد که این اثر محصول انسان باشد". نام معمار این مسجد با خط بر روی موزاییک های کاشی داخل محراب نوشته شده است. شبستان (نمازخانه زمستانی) در زیر ساختار اصلی گنبد قرار گرفته است. هنگام ورود به شبستان، تصویری از اقیانوس آبی وسیعی در مقابل چشمان شما کشیده شده است.

مسجد شیخ لطف الله

عالی قاپو
علی قاپو را می توان یکی از اصلی ترین کاخ های سلطنتی عصر صفوی دانست که دارای 18 ستون چوبی است که هر کدام از تنه یک درخت چنار ساخته شده اند. تماشای میدان نقش جهان از بالکن کاخ یک تجربه تکرار نشدنی است که شما را به اصفهان قدیم می برد.

عالی قاپو