برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی کاشان که باید از آنها بازدید کنید.
دسته: سفر مطالعه 04 اسفند 1399

جاذبه های دیدنی کاشان که باید از آنها بازدید کنید.

شهر کاشان از جمله شهرهای دیدنی ایران است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی است که بایستی دست کم یک بار در طی زندگی تان از آنها بازدید کنید.

کاشان یکی از شهرهای اصفهان است. ریشه شناسی نام شهر از کاسیان، ساکنان اصلی شهر، ناشی می شود که بقایای آنها در تپه سیالک با قدمت 9000 سال پیش یافت شده است. بعداً این به "کشیان" تغییر یافت، از این رو نام شهر نامیده شد. کاشان بین قرن 12 و 14 میلادی مرکز مهمی برای تولید سفال و کاشی با کیفیت بالا بود. در فارسی جدید، واژه کاشی از نام شهر آمده است.
کاشان به دو قسمت کوهستانی و کویری تقسیم می شود. در ضلع غربی، کاشان در همسایگی دو قله مرتفع زنجیره ای کارکاس ، کوه گرگش در جنوب غربی کاشان (خانه رصدخانه ملی ایران، بزرگترین تلسکوپ نجومی ایران) و کوه اردهال در غرب کاشان ذکر شده است. همچنین به عنوان "دماوند کاشان" و بلندترین قله کوههای اردهال (قسمت انتهایی زنجیره کارکاس در مرکز ایران) شناخته می شود.

باغ فین
باغ فین یکی از زیباترین باغ ها در نوع خود به حساب می آید و گزارش شده است که این باغ قدیمی ترین باغ ایرانی در ایران است. با انعکاس موقعیت و نمادین مقدس خود، باغ فین یک شاهکار است که عناصر طبیعی و ساخته دست بشر را ترکیب کرده است.
این باغ زیبا در قرن شانزدهم برای شاه عباس اول طراحی شده است، با نسبت های متقارن، سروهای قدیمی، استخرهای چشمه خور و آبنماها معروف ترین باغ ایرانی است.

 

باغ فین کاشان


غار نیاسر
قدمت این غار تقریباً 2000 سال پیش است و در تپه های آهکی مشرف به روستای نیاسر کاشان واقع شده است. این غار با کمک وسایل ابتدایی حفر شده و شبیه تونلی سنگی پیچ در پیچ در سینه کوه های کارکاس است. همین امر شامل معابر باریک و طولانی، چندین اتاق و چاه است.
غار نیاسر در سه طبقه است و دارای تعدادی چاه است. معابر و اتاقهای آن تقریباً 500 متر مربع مساحت دارد. مساحت تونل ها یا معابر زیرزمینی کمتر از یک متر مربع است. به طور عمودی 45 چاه با عمق متوسط ​​118 متر به یکدیگر متصل می شوند. این غار چهار ورودی دارد و از دو قسمت جداگانه است.
بخش مرکزی شامل هفت اتاق در ارتفاع متغیر و بسیار ماهرانه تراشیده شده است. قسمت دیگر یک گذرگاه طولانی با شیب تدریجی است و به چاه های دیگر متصل است که به یک سالن زیبا ختم می شود. در منتهی الیه این بخش، منطقه وسیعی با چندین اتاق حفر شده وجود دارد. غار نیاسر دارای 20 اتاق است که بزرگترین آنها 28.6 متر مربع است. و کوچکترین 1.8 متر مربع.

 

باغ فین کاشان

مقبره سهراب سپهری
سهراب سپهری شاعر، نویسنده و نقاش ایرانی بود. وی یکی از مهمترین شاعران موقت ایران بود و اشعار وی به بسیاری از زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده است.
سهراب سپهری در پانزدهم مهر 1307 به دنیا آمد. وی از کودکی در کاشان در باغ پدر بزرگ خود در محله دروازه آتا زندگی می کرد. سهراب سپهری به نقاشی و سرودن شعر می پرداخت. خانواده وی به فرهنگ، هنر و ادبیات عادت داشتند و تأثیری که سهراب سپهری از چنین محیطی می گرفت به شکل گیری اعتقادات و شخصیت وی در زندگی کمک می کرد. رفتار بالغ سهراب با اعضای خانواده، دوستان، آشنایان، هنرمندان و افراد مرتبط با وی نشانه بلوغ معنوی و بشردوستانه وی بود. سهراب سپهری همه هشت کتاب خود را در "هشت کتاب" در سال 1355 گردآوری کرد. هشت کتاب تجلی کاملی از سفر معنوی شاعر است که به دنبال حقیقت است. این مجموعه همچنین یکی از تأثیرگذارترین مجموعه ها در تاریخ شعر مدرن ایران است. سهراب سپهری در اولین روز اردیبهشت 1359 ساعت 6 بعد از ظهر در بیمارستان پارس تهران به دلیل ابتلا به سرطان خون درگذشت.

باغ فین کاشان

لیست سرویس های ارائه شده از شهر کاشان در سایت بازارگاه

کاشان- مشهد                                         خرید بلیط اتوبوس کاشان به مشهد
کاشان- اصفهان                                       خرید بلیط اتوبوس کاشان به اصفهان
کاشان- تهران                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به تهران
کاشان- ساری                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به ساری
کاشان- اهواز                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به اهواز
کاشان- سمنان                                        خرید بلیط اتوبوس کاشان به سمنان
کاشان- بابل                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به بابل
کاشان- اراک                                         خرید بلیط اتوبوس کاشان به اراک
کاشان- آمل                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به آمل
کاشان- اندیمشک                                  خرید بلیط اتوبوس کاشان به اندیمشک
کاشان- رشت                                        خرید بلیط اتوبوس کاشان به رشت
کاشان- کرج                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به کرج
کاشان- کرمانشاه                                    خرید بلیط اتوبوس کاشان به کرمانشاه
کاشان- گرگان                                         خرید بلیط اتوبوس کاشان به گرگان
کاشان- گیلان                                         خرید بلیط اتوبوس کاشان به گیلان
کاشان- ملایر                                          خرید بلیط اتوبوس کاشان به ملایر