برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آیا محدودیت های کرونایی شامل سفر با اتوبوس های بین شهری می شود؟
دسته: سفر مطالعه 15 آذر 1399

آیا محدودیت های کرونایی شامل سفر با اتوبوس های بین شهری می شود؟

با وجود اعمال محدودیت های جدید در سطح کشور با هدف جلوگیری از پیشگیری ویروس کرونا، تمامی سرویس های اتوبوسی همانند سابق مشغول به سرویس دهی به مسافران می باشند. از طرف دیگر ممنوع شدن سفر با اتوموبیل شخصی سبب روی آوردن مسافران به سیستم حمل و نقل عمومی شده است.  به همین دلیل تمهیداتی برای سفر مسافران فراهم شده است که بیماران کرونایی اجازه سفر نداشته باشند.

با توجه به این موضوع امکان سفر مبتلایان به بیماری کرونا ممنوع است. بر اساس محدودیت های اعمال شده، مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیط برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.

چگونه در ایام محدودیت های کرونایی می توانیم بلیط اتوبوس خود خرید کنیم؟
به دلیل ممنوعیت و محدود شدن تردد در شهر و همچنین حفظ سلامتی خود بهتر است از خرید حضوری بلیط خودداری کنید. شما می توانید اگر سفر ضروری در پیش دارید با مراجعه به سایت بازارگاه بلیط اتوبوس خود را آنلاین خریداری کنید و نیازی به مراجعه به ترمینال مسافربری ندارید. بازارگاه در هنگام خرید بلیط کد ملی مسافر را استعلام می کند و چنانچه مبتلا به کرونا باشید نمی توانید تا پایان بهبودی خود از این سایت بلیط بخرید.

چگونه مبتلایان به بیماری کرونا شناسایی می شوند؟
اگر قصد سفر با هواپیما، قطار و یا اتوبوس را داشته باشید در ابتدا از شما کد ملی دریافت می شود و سلامت شما از سامانه ای که متعلق به وزارت بهداشت و درمان است استعلام می شود. در صورتیکه مشخص شود کد ملی استعلام شده متعلق به بیمار مبتلا به کرونا است برای فرد بلیط صادر نمی شود و اجازه ی سفر ندارد.

آیا امکان خرید بلیط اتوبوس برای بیمار مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد؟
خیر ، مسافرانی که قصد سفر با اتوبوس را دارند نیز ملزم به وارد کردن کد ملی خود در هنگام خرید بلیط اتوبوس می باشند. چنانچه با استعلام کد ملی مسافر از سامانه بهداشت مبتلا بودن بیمار به کرونا اثبات شود مسافر نمی تواند بلیط بخرد.  
با توجه به شرایط خطرناک این ویروس و بی توجهی برخی افراد بیمار به هشدارها، رانندگان اتوبوس نیز موظف اند چنانچه مسافری را در بین راه سوار کردند کد ملی شخص را استعلام نمایند و از ورود فرد بیمار به اتوبوس جلوگیری کنند.

مبتلایان به بیماری کرونا چه موقع می توانند بلیط اتوبوس بخرند؟
هر فردی که هنگام خرید بلیط اتوبوس تست مثبت کرونا داشته باشد و در سامانه وزارت بهداشت کد ملی وی ثبت شده باشد پس از گذراندن ‌دوران قرنطینه ۱۴ روزه امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما دارد.

چه تمهیدات دیگری در حوزه حمل و نقل جهت جلوگیری از ویروس کرونا انجام گرفته است؟
لازم به ذکر است که اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های حمل و نقل از جمله زیر بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی همه روزه اجرا می‌شود و از ابتدای آذرماه که استعلام مسافران برای انجام سفرهای داخلی برون شهری در همه زیر بخش‌های مختلف اجباری اعلام شد. صدور بلیط برای مسافران منوط به اجرای این پروتکل ها شده است و به هیچ وجه به فرد بیمار بلیط فروخته نمیشود.

آیا مبتلایان به بیماری کرونا می توانند بلیط اتوبوس آنلاین بخرند؟
هیچ فرقی بین خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین با خرید حضوری نمیباشد. با استعلام کد ملی فرد بیمار و مشخص شدن بیمار بودن مسافر بلیطی به او فروخته نمی شود.