برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با تعدادی از شهرهای توریستی کمتر دیده شده در ایران آشنا شوید!
دسته: سفر مطالعه 24 خرداد 1401

با تعدادی از شهرهای توریستی کمتر دیده شده در ایران آشنا شوید!

همان طور که می‌دانید در ایران شهرهای توریستی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و جاذبه‌های گردشگری بی شماری را نیز در دل خود جای داده‌اند. تعدادی از شهرهای توریستی وجود دارد که با وجود زیبایی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه تعدادی از این شهرها را معرفی میکنیم.

لاهیجان

لاهیجان یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران است که زیبایی‌های بی‌نظیری را در خود جای داده‌ است و شهرت فوق العاده‌ای دارد. این شهر محبوب از مردمانی خونگرم و مهمان نواز برخوردار است که با روی بسیار خوش از مسافران استقبال می‌کنند. این شهر زیبا فاصله کمی با دریای خزر دارد و از طبیعتی بکر برخوردار است. در شهر لاهیجان جاذبه‌های توریستی طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول سفر به این شهر زیبا از تمام آن‌ها بازدید به عمل آورید. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر لاهیجان می‌توان بام سبز لاهیجان، شیطان کوه لاهیجان، حمام گلشن لاهیجان، مقبره چهار پادشاه، بازارهای روزانه لاهیجان، مقبره شیخ زاهد گیلانی و موزه ملی چای ایران را نام برد. علاوه‌بر این موارد، می‌توانید از جاذبه‌های مهم دیگری نیز در شهر لاهیجان بازدید نمایید و یک سفر به‌ یادماندنی داشته باشید.

لاهیجان

توره

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران را می‌توانید در استان مرکزی مشاهده کنید. این شهر زیبا، توره نام دارد و علت نام‌گذاری آن قرار داشتن در راه اصلی است زیرا در گذشته کاروانیان و مسافران زیادی سر راه‌شان به آن جا می‌رفته‌اند و استراحت می‌کرده‌اند.
شهر توره آب و هوایی نسبتا سرد و معتدل دارد، به همین علت می‌توانید در اغلب فصل‌های سال به آن جا بروید و از هوای بی‌نظیر و زیبایی‌هایی که در کنار هم جای گرفته‌اند لذت ببرید. این شهر بیشتر در فصول بهار و تابستان مسافران را به سمت خود جذب می‌کند و افرادی که به آن جا سفر کنند می‌تواند از چشمه‌های فصلی و دائمی، رودخانه‌های طبیعی، غارهای مختلف، کوه‌های مرتفع، دشت و… زیادی بازدید نمایند.

لاهیجان

آب بر

آب‌ بر یکی از شهرهای زیبا در استان زنجان است که طبیعتی بکر و تماشایی دارد. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلفی همچون روستای شیت، امامزاده جعفر، مناطق ییلاقی دیزاب، امامزاده هاشم و عوف (ع)، آتشکده پیر همدان، منطقه توریستی خانسر و جورکان دیدن نمایید و با مکان‌های دیدنی جدیدی آشنا شوید.

باب انار

باب انار یک شهر خوش آب‌ و هوا در استان فارس است که باغ‌های میوه بسیار زیادی را در دل خود جای داده‌ است و طبیعتی نایاب دارد. این شهر در بین گردشگران خیلی شناخته‌ نشده است اما آثار تاریخی و طبیعی دارد و کسانی که به آن جا بروند، می‌توانند از مکان‌های دیدنی زیادی بازدید به عمل آورند.
از جمله مهم ترین مکان‌های مذهبی شهر باب انار می‌توان آرامگاه جاماسب حکیم، امامزاده عبدالقاسم غربی، امامزاده سید نورمحمد کراده، سلطان میر احمد، امامزاده مورچکی، امامزاده امیر احمد زرجان، امامزاده سید امان الدین آباد شاپور و بقعه شیخ خلیفه را نام برد.
شهر باب انار که جزو بهترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود، مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری همچون قنات اشکوری، کاروانسرای آسمانجرد، آبشار باب انار، تل گورستان برایجان، روستای شاخون، آبشار مروارید شهر خفر، پارک بزرگ شهر، غار آب کمونه، تنگ اشکفت و غار تادوان را هم در دل خود جای داده است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها هم بازدید نمایید.

حنا

یکی دیگر از زیباترین شهرهای ایران که در استان اصفهان واقع شده‌ است، شهر حنا نام دارد. مردمان قدیمی که در این شهر زندگی می‌کرده‌اند، اکثراً در گذشته به کاشت گیاه حنا پرداخته‌اند و در حال حاضر نیز سنگ‌های حناسابی زیادی در شهر به‌ جای‌ مانده است. به همین علت است که شهر را با نام حنا می‌شناسند. در شهر حنا مناطق طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد و  مسافرانی که به این شهر سفر کنند می‌توانند در طول سفرشان از تمام این مکان‌ها دیدن نمایند و در کنار دوستان یا خانواده خود نهایت لذت را از یک سفر پرهیجان تجربه کنند.

کرمانشاه

کرمانشاه شهری سرشار از فرهنگ و تمدن است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری را می‌توانید در آن‌ جا مشاهده کنید. این شهر سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و جزو بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی و گشت‌ و گذار به شمار می‌رود. از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهم شهر کرمانشاه می‌توان تنگ حمام، چشمه آبگرم، تکیه معاون الملک، موزه‌ مردم شناسی، سراب نیلوفر، پارک شیرین، سراب قنبر، آرامگاه احمد ابن اسحاق، چشمه هندی آباد، مسجد بازار، طاقبستان، معبد آناهیتا، پارک کوهستان، سراب صحنه، غار تاریخی قوری قلعه، باغ گل‌ها، باغ پرندگان، پارک لاله، تالاب هشیلان و غار پرآو را نام برد.

کرمانشاه

زیدآباد

زیدآباد نیز یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران است که در استان کرمان می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید. این شهر آب و هوایی بسیار مطلوب دارد و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در شهر زیدآباد جاذبه‌های مهمی همچون مسجد بزرگ صاحب‌الزمان، آب انبار زیدآباد، حسینیه تاریخی خلو، خانه تاریخی حاج درویش، برج آجری پاسگاه قدیم، مقبره شیخ محمد حسن زیدآبادی و قلعه تاریخی حاج درویش وجود دارد که می‌توانید در طول سفرتان به راحتی از آن‌ها دیدن نمایید. علاوه‌بر این موارد می‌توانید در این شهر از روستاهای تاریخی، موزه‌های مختلف، چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان، جنگل‌ها و باغ‌های بسیار زیبایی هم بازدید به عمل آورید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

در این مطلب شما را با برخی از شهرهای توریستی کمتر دیده شده آشنا کردیم. مسلم است که این موارد تنها تعداد اندکی از این شهرها بودند و در ایران عزیزمان شهرهای توریستی بسیار وجود دارد. اگر قصد سفر دارید میتوانید بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین در سامانه بازارگاه خرید کنید و از این شهرها دیدن کنید.