برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

راهنما سفر به مشهد
دسته: سفر مطالعه 07 بهمن 1402

راهنما سفر به مشهد

این بار قرار است با یکدیگر به سمت مشهد برویم و به راهنمایی شما در سفر به مشهد بپردازیم.

شهر زیارتی مشهد یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های مذهبی کشور شناخته می‌شود. این شهر با داشتن حرم مطهر امام رضا در خود، مراکز خرید و تفریحی بزرگ توانسته روزانه پذیرای مسافران بسیاری باشد. در ادامه ما را همراهی کنید تا شما را در سفر به مشهد راهنمایی کنیم و با استفاده از اطلاعات مفیدی که در اختیارتان قرار می دهیم سفری بدون دغدغه و خاطره‌انگیزی را برای شما بسازیم.

انواع راه‌های سفر به مشهد

باتوجه‌به تعداد بالای مسافران، راه‌های مختلفی برای سفر به شهر زیارتی مشهد ایجاد شده است. از جمله وسایل نقلیه‌ای که به مقصد مشهد حرکت دارند؛ هواپیما، قطار، اتوبوس، سواری‌های دربستی و عمومی می‌باشد که شما باتوجه‌به شرایط خود می‌توانید سرویس دلخواهتان را انتخاب نمایید. از میان ناوگان‌های گفته شده؛ سرویس‌های اتوبوس یکی از راه‌های آسان با کمترین دغدغه برای سفر شما به سمت مشهد است. سایت بازارگاه یکی از سایت‌های خرید بلیت اتوبوس می‌باشد که شما می‌توانید بلیط خود را از مبدا مشهد به تهران و مقاصد دیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید.

مراکز تجاری خرید مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد

الماس شرق در سال ۱۳۸۴ با ۶ طبقه و ۱۲۳۸ واحد تجاری، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان تأسیس شده است. فاصله آن تا حرم ۲۵ دقیقه با خودرو شخصی می‌باشد. این مجتمع تجاری لوکس از ساعت ٠۹:۳۰ الی ٢٣:٠٠ شب باز است و در آن برای تمام سنین با سلیقه‌های مختلف اجناس بسیار متنوعی موجود است.

برج تجاری آرمیتاژ مشهد

هتل-آرمیتاژ

از بهترین مراکز خرید مشهد می‌توان به آرمیتاژ اشاره کرد. مرکز خرید آرمیتاژ یک برجی با معماری مجلل با ۳۴ طبقه دارای انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی، عطر، سنگ‌های قیمتی، ساعت و... می‌باشد که در بزرگراه وکیل آباد، بلوار ۷ تیر، خیابان گلشن، نبش 7 تیر قرار دارد.

مجتمع تجاری اکسین مشهد

مرکز خرید اکسن مشهد

مجتمع تجاری اکسین از دیگر مراکز لوکس برای خرید مسافران در مشهد است. این مرکز خرید دارای ۷ طبقه فروشگاه و سه طبقه پارکینگ هوشمند به همراه مجموعه‌های مختلفی مانند رستوران، تالار، هایپرمارکت، بانک، کافی‌شاپ، بوتیک‌های لباس، لوازم بهداشتی، طلا و جواهرات، لوازم جانبی و خانگی از برندهای متنوع است. مجتمع تجاری اکسین در شهرک غرب، چهارراه مخابرات قرار دارد.

بازار رضا مشهد

بازار رضا

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای مشهد که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد بازار رضا است. اگر مسافران به دنبال محصولات باکیفیت، متنوع و با قیمت مناسب هستند می‌توانند به آن سر بزنند. در بازار رضا اجناس مختلفی مانند طلا، جواهرات، سوغات، پوشاک، ساعت، فرش، گلیم، بدلیجات، عطر و ادکلان برای خرید موجود می‌باشد. بازار رضا جنب میدان مقدس یا فلکه آب قرار گرفته است.

هتل‌های مشهد

هتل درویشی مشهد

هتل درویشی مشهد

در فاصله ۱/۴ کیلومتری حرم یکی از هتل‌های ۵ ستاره مشهد به نام درویشی واقع شده است. این هتل دارای ۲۳ طبقه و ۲۲۳ اتاق می‌باشد. هتل درویشی با ارائه خدمات منحصربه‌فرد، محیطی لوکس و نزدیکی به حرم مطهر امام رضا، روزانه از مسافران بسیاری میزبانی می‌کند.

قیمت: از 2 میلیون تومان الی 15 میلیون تومان

فاصله هتل تا حرم: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

آدرس: خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶

هتل مدینه الرضا مشهد

هتل مدینه الرضا مشهد

هتل مدینه الرضا یکی دیگر از هتل‌های مشهد در نزدیکی حرم شناخته می شود که در دسته اقامتگاه‌های ۵ ستاره این شهر قرار می گیرد. این هتل با معماری اصیل، همچنین داشتن امکانات مجهز و کادری مجرب از جمله اقامتگاه‌های محبوب، برای مسافران مشهد است.

قیمت‌: از ۲ میلیون تومان الی ۲۰ میلیون تومان

فاصله تا حرم: 20 متر در حدود 5 دقیقه پیاده روی

آدرس: خیابان شیرازی، نبش شارستان رضوی

هتل آرسان مشهد

هتل آرسان مشهد

از میان هتل‌های لوکس و چند ستاره مشهد، هتل آرسان جزو دسته هتل‌های مقرون‌به‌صرفه است. از مزایای این هتل نزدیکی آن به حرم مطهر امام رضا می‌باشد. هتل آرسان دارای ۱۰ طبقه و ۴۴ واحد با پرسنلی مجرب، جهت خدمت‌رسانی به مسافران آماده مهمان‌نوازی شما می‌باشد.

قیمت‌: ۵٠٠ هزار تومان به بالا

فاصله تا حرم: ۱۰ دقیقه پیاده‌روی

آدرس: خیابان امام رضا، امام رضا ۱۲، حنایی ۹، امت رضا ۶

هتل میهمان مشهد

هتل میهمان مشهد

اگر به دنبال هتلی با رنج قیمتی مناسب در شهر مشهد هستید؛ هتل میهمان مشهد پیشنهاد خوبی می‌باشد. این هتل در خیابان امام رضا قرار دارد و با موقعیت مکانی خود مسافر بسیاری از آن استقبال می‌کند. به‌علاوه در نزدیکی آن اتوبوس‌های تندرو و ایستگاه مترو جای گرفته است که به شما امکان دسترسی به نقاط مختلفی در مشهد می دهد. هتل میهمان با داشتن کادری آموزش‌دیده پذیرای شما هستند.

قیمت‌ها: از 600 هزار تومان به بالا

فاصله تا حرم: در حدود ۴ کیلومتر، ۵ دقیقه با خودرو شخصی می‌باشد

آدرس: خیابان امام رضا، امام رضا ۴۰، پلاک ۲۷

مسافران دقت فرمایید مبالغی برای هتل های مشهد قید شده است؛ در بهمن ماه 1402 می باشد و ممکن است با نواساناتی روبه رو شود.

مراکز گردشگری مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی هیجان‌انگیز در مشهد می‌باشد. این پارک با داشتن جلوه‌ی زیبای درختان در فصل بهار و پاییز و تفریحات مهیج در میان مسافران محبوبیت یافته است. محل قرارگیری پارک ملت در مقابل خیابان امامت هشتم، ابتدای بلوار وکیل، حاشیه بزرگراه آزادی، ابتدای بلوار معلم می‌باشد. از دیدنی‌ها و تفریحات آن دریاچه مصنوعی، شهربازی، آب‌نمای موزیکال، باشگاه پینت بال، باغ بانوان و استخر روباز آقایان است.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

مسافرانی که علاقه‌مند به سرگذشت مردمان بزرگ ایران هستند. در مشهد می‌توانند از مقبره فردوسی در توس، انتهای بلوار بهارستان دیدن کنند. مسافران همچنین در کنار زیارت حکیم ابوالقاسم فردوسی از فضای سرسبز و زیبای آنجا لذت خواهند برد. در آرامگاه فردوسی بزرگان دیگری مانند خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان و مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شده‌اند.

شاندیز مشهد

مرکز تفریحی شاندیز مشهد

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد شهر زیبای شاندیز می‌باشد. مسافران در ورود خود به این شهر با نمای دلپذیری از درختان سر به فلک کشیده، چشمه‌های جاری و هوای مطبوعی روبرو می‌شوند. آنچه که موجب شهرت این شهر شده است؛ شیشلیک‌های خوشمزه آن در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی شاندیز است. به‌علاوه در این مکان تفریحات دیگری مانند پارک جنگلی شاندیز، مجموعه توریستی، خیابان آبشار، درخت چنار کهن، موزه شهرداری، مسجد جامع و... وجود دارد.

چارلیدره مشهد

مرکز تفریحی چارلیده مشهد

از دیگر مراکز تفریحی مشهد، مجموعه گردشگری چارلیدره است که در شهرستان ترقبه قرار دارد. این مکان گردشگری بی‌نظیر در کنار طبیعت بکر و دریاچه زیبای خود امکانات تفریحی بسیاری فراهم آورده است تا لحظات خوشی را برای مسافران ایجاد کند. شما جهت دسترسی به این تفریحات هیجان‌انگیز باید سوار تله سیژ شوید و بر فراز دریاچه چارلیدره حرکت کنید تا به مجموعه گردشگری برسید. سپس در آنجا با تفریحاتی مانند قایق‌سواری، واقعیت مجازی، کشتی تفریحی، قایق پدالی و بانجی جامپینگ روبرو می‌شوید.

کلام آخر

در این مطلب با یکدیگر به گشت‌وگذار در کلان‌شهر مشهد پرداختیم و شما را در سفر به مشهد راهنمایی کردیم. شما همچنین می‌توانید بلیط اتوبوس مشهد را به‌صورت اینترنتی تنها با مراجعه به سایت بازارگاه خریداری کنید.