برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

با 5 جاذبه معروف قطر آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 22 مرداد 1401

با 5 جاذبه معروف قطر آشنا شوید.

قطر یکی از مقصدهای بسیار جذاب برای سفر است که جاذبه‌های بسیار تماشایی و زیبایی را در خود جای داده‌ است که در ادامه برخی از آنها ذکر شده است.

این مقصد رویایی برای سفری چند روزه، گزینه‌ای ایده‌آل است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از جاهای دیدنی بی‌شماری دیدن نمایند. هر کدام از مکان های دیدنی قطر ویژگی‌های خاص خود را دارند و مطمئنا با تماشای آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. مکان های دیدنی قطر از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و مسافران یا گردشگران در این کشور می‌توانند از گالری‌های هنری بی‌نظیر، موزه‌های تاریخی، بناهای قدیمی، شهر بازی‌های پرهیجان، سواحل تماشایی و پارک‌های آبی زیادی دیدن نمایند و در آن‌ جا به تفریح بپردازند. البته برای این که بتوانید راحت‌تر جاذبه‌های گردشگری مناسبی را برای بازدید انتخاب کنید، ما در ادامه مطلب لیستی از بهترین گزینه‌ها را برای‌تان آورده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

دهکده فرهنگی کاتارا
دهکده فرهنگی کاتارا به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر شناخته شده‌ است که در آن می‌توانید باغ‌ها، تئاتر، مساجد و تعداد زیادی گالری هنری را مشاهده کنید و از جذابیت‌های آن‌ها بهره ببرید. این دهکده فرهنگی، رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی را نیز در خود جای داده‌ و شما می‌توانید در آن جا از یک وعده غذایی بی‌نظیر لذت ببرید. دهکده فرهنگی کاتارا بازدید کنندگان را به سفری در گذشته دوحه می‌برد و به مردم نشان می‌دهد که چگونه این کشور از ریشه خود برخاسته و به شهری مدرن تبدیل شده‌ است. این دهکده فرهنگی منظره‌ای بسیار رویایی دارد و مطمئنا با رفتن به آن جا حیرت‌زده خواهید شد.

دیدنیهای قطر

صحرای دوحه
با سفر به قطر می‌توانید از صحرای دوحه که یکی از جذاب‌ ترین و فوق‌ العاده‌ ترین صحراهای دنیا است، دیدن نمایید و سفری عالی داشته باشید. در این صحرای تماشایی می‌توانید لذت سافاری را تجربه کنید و در کنار دوستان یا خانواده‌تان لذت ببرید. علاوه‌بر سافاری می‌توانید فعالیت‌های دیگری مانند شتر سواری، پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی و سوار شدن بر شن را هم انجام دهید. این صحرای تماشایی از جذابیت‌های بی‌همتایی برخوردار است و از این جهت، روزانه گردشگران بی‌شماری از سراسر دنیا برای بازدید از آن راهی قطر می‌شوند. شما نیز اگر به صحرانوردی علاقه‌مند هستید، بهتر است در طول سفر به این کشور خوش‌ آب‌ و هوا حتما به دیدن صحرای دوحه نیز بروید.

دیدنیهای قطر

برج الخور
در 2 کیلومتری دوحه می‌توانید از برج الخور که یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در کشور قطر است، نیز دیدن نمایید. این برج تاریخی در قرن 19 ساخته‌ شده و یک مکان توریستی پرطرفدار به حساب می‌آید. این برج به‌ عنوان یک مکان دیده‌بانی احداث شده و افرادی که به بالای آن بروند، می‌توانند تمام فعالیت‌های شهر را زیر نظر داشته باشند.‌ البته بهتر است بدانید در گذشته هدف از ساخت این برج، حفاظت از بندر و پیگیری کشتی‌های مهاجم جهت ورود به الخور بوده‌ است. در نزدیکی برج الخور یک چاه با خواص درمانی به نام چاه عین هلیتان هم وجود دارد. ارتفاع برج الخور 26 فوت است و مسافرانی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از بالای آن نمای کاملی از کل شهر را مشاهده نمایند و لذت ببرند. این برج قدیمی از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و نمایی حیرت انگیز دارد.

دیدنیهای قطر

جزیره مصنوعی مروارید
یکی دیگر از زیباترین جزیره‌های مصنوعی در قطر، جزیره مروارید نام دارد. این جزیره در نزدیکی شهر دوحه واقع شده‌ است و مساحتی حدود 400 هکتار دارد. جزیره مروارید حدود 15 هزار واحد مسکونی را در خود جای داده‌ و درواقع از 13 جزیره کوچک تشکیل‌ شده است. این جزیره مشهور که جزو محبوب ترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید، توسط بهترین طراحان و معماران جهان طراحی شده و ساخت آن از سال 2004 آغاز شد و در سال 2018 نیز به اتمام رسید. بازدید از این جاذبه گردشگری کاملاً رایگان است و توریست‌هایی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از جاهای دیدنی‌ دیگری همچون آسمان ‌خراش‌های شیک و لوکس، ساحل پورتو عربیا، کوستا مالاتس، مراکز خرید مجلل، سینما، اسکله‌های تفریحی و منطقه ابراج هم دیدن کنند.

دیدنیهای قطر

پارک اسپایر
یکی از سرسبزترین و بهترین پارک‌های قطر، پارک اسپایر است که در پشت مرکز خرید ویلاجیو و حیات پلازا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این پارک بزرگ به‌ عنوان یک جاذبه دیدنی در قطر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌ است و کسانی که به دیدن آن بروند می‌توانند از برج اسپایر هم دیدن نمایند. برج اسپایر حدود 330 متر ارتفاع دارد و از چشم‌ انداز فوق‌ العاده عالی برخوردار است. این گزینه از مکان های دیدنی قطر درختان زیبا، گیاهان متنوع، بوته‌های جذاب، فواره‌های بلند و تپه‌های سرسبز زیادی را در خود جای داده‌ است و مکان‌هایی نیز برای پیک‌ نیک و کمپینگ دارد.
مساحت پارک اسپایدر تقریباً 880 هزار متر مربع است و در آن‌ جا بخش‌های مختلف دیگری نظیر پیست دویدن، زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، کف‌پوش لاستیکی، فضای سبز، رستوران‌ها و کافه‌های لوکس وجود دارد. در مرکز این پارک، یک دریاچه بزرگ هم وجود دارد که موجودات آبزی مختلفی در آن زندگی می‌کنند.

دیدنیهای قطر

در این مقاله شما را با 5 مورد از مهم ترین مکان های دیدنی قطر آشنا کردیم تا سفری عالی‌تر داشته باشید و بتوانید برنامه‌ریزی کامل‌تری هم برای سفرتان انجام دهید. همچنین دقت داشته باشید قطر آب و هوایی نسبتا گرم و شرجی دارد، به همین علت بهتر است بعد از انتخاب جاذبه‌های گردشگری مناسب، در بهترین زمان (اواخر زمستان یا اوایل بهار) آماده سفر شوید تا لذت بیشتری را تجربه کنید.