برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چند توصیه ی مفید برای سفر که بهتر است بدانید.
دسته: سفر مطالعه 09 دی 1398

چند توصیه ی مفید برای سفر که بهتر است بدانید.

کمتر کسی پیدا می شود که اهل سفر نباشد و از سفر کردن لذت نبرد. در ادامه برخی از موارد آمده است که با رعایت آن می توانید سفری خوب و متفاوت را تجربه کنید.

سفر را در اولویت قرار دهید.
اگر می خواهید بیشتر سفر کنید ، باید آن را در اولویت قرار دهید! اگرهمیشه شکایت میکنید که پول کافی برای سفر ندارید ، اما هزینه های گزافی را صرف خرید لباس های گران قیمت و یا وسایل لوکس می کنید بهتر است این کار را متوقف کنید، قبل از هر کاری لازم است اولویت های خود را مشخص کنید. سفر باید جز اولویت های اصلی زندگی شما باشد.
در مکان های کمتر وقت بیشتری صرف کنید.
به جای اینکه برای سفر خود چندین شهر را انتخاب کنید و بخواهید در مدت یک یا دو هفته تمامی این شهرها را ببینید. یکی دو شهر را برای سفر خود انتخاب کنید تا بتوانید با حوصله تمامی شهر را ببینید و از مناظر و مکان های دیدنی آن دیدن کنید.
اگر انتظار دارید همه چیز مانند خانه شما پیش رود هرگز به مسافرت نروید.
در سفر اتفاقات بسیاری پیش میآید که شاید برای شما غیر قابل پیش بینی و جدید باشند. شما با فرهنگ مردم مختلف، غذاها و عادات شهرهای مختلف آشنا می شوید که شاید بعضی از آنها برای شما عجیب به نظر برسد. همواره سعی کنید تا با ذهن باز سفر کنید و تجربه کسب کنید.
با بچه دار شدن نباید از مسافرت های خانوادگی دست بکشید.
خیلی از افراد بعد از اینکه صاحب فرزند می شوند کمتر به سفر می روند. چرا که حس می کنند سفر با کودکان دردسر ساز است. این تفکر درست نیست شما می توانید با کودکانتان سفرهای شیرینی را تجربه کنید فقط کافیست حواستان به خواب، خستگی و گرسنگی بچه ها در سفر باشد.
برای سفر خود خانوادگی برنامه ریزی کنید.
برای سفرتان با خانواده مشورت کنید و بعد تصمیم گیری کنید. در مورد مسائلی مانند اینکه سفر شما چند روز خواهد بود، از چه مکان هایی می خواهید بازدید کنید و چه روزی بهتر است سفرتان را شروع کنید مشاوره بگیرید.
با مردم محلی هر شهر صحبت کنید.
در هر شهر با مردم محلی شهری که سفر میکنید حرف بزنید در مورد رستوران های خوب شهر و یا جاهای دیدنی و بکر شهر سوال کنید. محلی های هر شهر معمولا اطلاعات جامعی در مورد شهر خود دارند و می توانید از آنها اطلاعات کسب کنید.
برای کاهش در هزینه ها کارهای رایگان انجام دهید. 
شما می توانید با انجام برخی کارهای رایگان و با تخفیف مانند بازدید از موزه ها در ایام خاص، خرید بلیط سفر خود همراه با تخفیف، وقت گذراندن درگردشگاه‌های رایگان و ... در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
چمدان خود را خلاقانه ببندید.
مهمترین نکته هنگام سفر، جمع کردن وسایل در چمدان است به گونه ای که همه وسایل را بتوان در یک چمدان جا داد و چیزی از قلم نیفتد. شما می توانید مقاله ی مربوط به "چگونه لباس های بیشتری را در چمدانمان جا دهیم؟" را بخوانید.
پول های خود را یک جا نگذارید.
این موضوع به این معناست که شما نباید همه پول های خود را در یک جا یا یک کارت قرار دهید چرا که ممکن است مشکلی بوجود بیاید و کارت شما گم شود و شما بدون پول بمانید. بنابراین همواره در سفر تلاش کنید در کارت های مختلف خود پول بگذارید و همچنین پول نقد همراه داشته باشید.