برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری تهران کدامند؟
دسته: سفر مطالعه 13 اردیبهشت 1400

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری تهران کدامند؟

تهران از جمله شهرهایی است که می توانید برای سفر در فصل بهار انتخاب کنید. تهران در این فصل دارای آب و هوای بسیار دلچسبی می باشد و دیدار از جاذبه های گردشگری این شهر را خاطره انگیز تر خواهد کرد.

در حقیقت سفر به تهران برای اکثر شهرهای مرکزی و شمالی کشور بسیار راحت است چون فاصله این شهرها به تهران نزدیک است و شما علاوه بر اینکه می توانید با ماشین شخصی به تهران سفر کنید می توانید با اتوبوس هم به این شهر سفر کنید. کلانشهر تهران با بیش از 15 میلیون جمعیت پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر کشور است که در دل خودش مکان های تاریخی و دیدنی زیادی  دارد،  خیلی از مردم به دلیل ترافیک و آلودگی تهران اصلا رغبت نمیکنند برای گردش به تهران بروند و از دیدن آثار تاریخی این شهر محروم میمانند اما جالب است بدانید حتی یک تعطیلات دو سه روزه هم موجب خروج حجم عظیمی از ساکنان تهرانی از شهر خود میشود و در این ایام شهر بسیار خلوت و کم ترافیک با هوای سالم میشود، که موقعیت مناسبی است که هر کسی که قصد بازدید از این شهر را دارد به این شهر سفر کند. در ادامه چند مکان دیدنی تهران را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت یک پل سه طبقه غیرخودرویی و پیاده روئی است که در تهران قرار دارد و از مهرماه ۱۳۹۳ افتتاح شده است. این پل از عرض بزرگراه مدرس می گذرد. طول این پل ۳۰۰ متر بوده و سازه اش ۲۰۰۰ تن می باشد. پل طبیعت بزرگ ترین پل غیرخودرویی ایران محسوب می شود. برای ساخت این پل ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شده است. با ساخت پل طبیعت بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش و بنادر در غرب زمین های عباس آباد به هم متصل می شوند. پل طبیعت ۷۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. این پل به گفته مدیر عامل سازنده آن نماد جدیدی برای شهر تهران است. زمان احداث سازه پل حدود دو سال طول کشید. این پل در ۲۰ مهر سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. این پل در بزرگراه مدرس تهران واقع شده، پلی سه طبقه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت است. فرم درختی ستون ها و انتخاب نام «طبیعت» برای پل، هر دو تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (دوطبیعت) توسط پل. شما میتوانید در طبقه ی اول این پل از کافی شاپ ها و رستوران های ایرانی و فرنگی استفاده کنید و یا در طبقه ی سوم کل تهران را زیر پای خود تماشا کنید، در گوشه و کنار این پل چشم اندازهای زیادی هست که میتواند ساعت ها برای عکس گرفتن، تفریح شما رو پوشش بدهد.

  • موزه پول ایران

موزه پول

موزه پول اولین گنجینه تخصصی و دایمی سكه و اسكناس در ایران است كه 17 تیر 1376 افتتاح شد. این مجموعه شامل 1400 سكه و 750 قطعه اسكناس و تعداد تقریبی 200 قطعه اشیای موزه‌ای غیر از سكه و اسكناس هست كه در ساختمانی به وسعت 2000 مترمربع به نمایش گذاشته شده و ضمن ارائه بخش قابل توجهی از سكه‌ها و اسكناس‌های ایران‌، گوشه‌هایی از تاریخ این سرزمینمان را نیز به نمایش می‌گذارد.

  • باغ فرمانیه

باغ فرمانیه

باغ فرمانیه یا سفارت ایتالیا یک اثر تاریخی ارزشمند و نمونه ای از معماری اصیل ایرانی مربوط به اوایل دوره قاجار با کاشی های طرح دار دوره ناصریه است. این باغ بر اساس نظم هندسی و  بر اساس محور اصلی از شمال به جنوب به دو بخش تقسیم میشود. در امتداد این محور آب از حوض اصلی به حوضهای کوچکتر متصل میشده است. در انتها استخر بزرگی وجود دارد که در قدیم به صورت مخزن آب برای آبیاری باغ از آن بهرهبرداری میشد. دیدن این باغ زیبا رو نباید از دست داد.

  • موزه جواهرات سلطنتی

موزه جواهرات سلطنتی

حدود ۷۵ سال پیش بیشتر جواهرات کاخ های سلطنتی را به بانک مرکزی ایران که بعد تبدیل شد به موزه و از ۷۰ سال پیش مردم می توانستند از این جواهرات بازدید کنند. البته موزه ای که الان وجود دارد بعد از کمی دست کاری و جا به جا کردن حدود نیم قرن است که دربش به روی مردم باز است. درواقع گنجینه بی مانند « خزانه جواهرات ملی » مجموعه ای از گرانبهاترین جواهرات جهان است که طی قرون و اعصار به این صورت فراهم شده است. هر قطعه از این جواهرات، گویای بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب ملت بزرگ ایران و نشان از ذوق و خلاقیت های هنری مردم این مرز و بوم است که خاطرات تلخ و شیرین شکست ها، پیروزی ها، غرور و خودنمایی ها و فرمانفرمایی همراه با زور و قدرت زمامداران گذشته را تداعی می کند.

  • مجموعه کاخ های نیاوران

کاخ نیاوران

این کاخ در زمان پهلوی ساخته شده است، بنای زیبا و تزیینات هنرمندانه که در ساخت بکار رفته بیش از هر چیز جلب توجه می کند، مثل گچ بری ها و کاشی کاری ها ی بیرون و داخل کاخ. این بنا سه طبقه دارد، طبقه اول هال و سرسراست، اتاق پذیرایی و اتاق انتظار در طبقه همکف قرار دارد. در انتهای راهروی سرسرا، سالن سینمای کاخ، در دو نیم طبقه دوم هم دفتر کار فرح و رخت کن شاه بوده است.کمدها و کشو ها پر از لباس، پیراهن ها و کفش هایی است که امروز به اشیای موزه تبدیل شدند. طبقه سوم شامل اتاق نشیمن، اتاق خواب شاه و اتاق آرایش و رخت کن فرح و اتاق بچه هاست.در این کاخ فرش ها و گلیم های معروفی به چشم می خورد که معروفترینشان دو فرش مشاهیر است، روی یکی از این فرشها نقش اولین پادشاهان ایران تا احمد شاه قاجار بافته شده استاین مجموعه از کاخ صاحبقرانیه، کاخ نیاوران، موزه جهان نما و کوشک احمد شاهی تشکیل شده که بعد از انقلاب به میراث فرهنگی سپرده شد و امروزه به موزه تبدیل شده و عموم مردم میتوانند از آن بازدید کنند.

  • موزه ایران باستان

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان از غنی ترین موزه های کشور هست که به نوعی یک موزه مادر و بیشتر اشیا باستانی مهم که در کشور پیدا شده توی این موزه نگهداری میشود، نقشه و اجرای این موزه کار یک معمار فرانسوی به اسم آندره گدار هست.
سر در ورودی این موزه که ۷۰ سال پیش افتتاح شده است، از روی ایوان مدائن کپی شده که از شاهکارهای دوره ساسانیه هست با دیدن از این موزه فوق العاده اشیایی که مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد تا دوران اسلامی هست را میتوانید تماشا کنید.
در انتها باید بگوییم تهران شهر  بسیار غنی از لحاظ گردشگری شهری هست و مکان های بالا تنها گوشه ای کوچک از مکان های دیدنی این شهرند. جالبه هر روزه تعداد زیادی از مردم برای کسب و کار به تهران میرند اما برای تفریحاتشان از تهران فاصله گرفتند. امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم شما را قانع کنیم که برای یک بار هم که شده برای دیدن این همه زیبایی به تهران بزرگ سفر کنید.