برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

معرفی بهترین کتابها در مورد سفر
دسته: سفر مطالعه 18 بهمن 1401

معرفی بهترین کتابها در مورد سفر

شما هنگام سفر با اتوبوس و یا قطار مدت زمان زیادی دارید که میتوانید به مطالعه اختصاص دهید. کتاب ابزار بسیار خوبی برای سرگرم کردن شماست. علاوه بر این، خواندن کتاب‌های سفر به شما کمک می‌کند تا در مورد مقاصدی که بازدید می‌کنید مطلع شوید.

در زمانی که نمی‌توانیم به دور دنیا سفر کنیم، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که یک کتاب سفر خوب انتخاب کنیم. هر چه بیشتر در مورد یک مکان بدانید، بیشتر می‌توانید آن مکان را درک کنید.  کتاب‌ها ما را به سرزمین‌ها و فرهنگ‌های دور می‌برند. آنها ما را سرگرم می‌کنند، به ما اطلاع می‌دهند و منبعی از ایده‌های بالقوه سفر را در اختیار ما می‌گذارند. کتاب‌های سفر به سفرهای شما عمق می‌بخشد و  کمک می‌کنند تا دیدگاه‌های ظریف‌تری نسبت به کشورها و فرهنگ‌های مختلف ایجاد کنید. آنها همچنین به شما الهام می‌دهند تا از هزاران مکان جدید در سراسر جهان بازدید کنید. درست است که سفر کردن بسیار دوست داشتنی‌تر است ولی از آنجایی که نمی‌توانیم به تمامی سرزمین‌ها سفر کنیم می‌توانیم با مطالعه کتابهای سفر دریچه‌ای به بیرون دنیا داشته باشیم. 
در ادامه لیستی از کتابهای سفر را به شما معرفی می‌کنیم:

قهوه استانبول نیکو می‌سوزد (شهر استانبول به روایت مسافران دورهٔ قاجار)
در این کتاب نویسندگان این سفرنامه‌ها به سراغ خیابان‌ها، بازارها، مساجد، غذاها و حتی سیرک و تئاتر در استانبول رفته‌اند و با زبانی شیرین و سرشار از حیرت از این شهر نوشته‌اند. با وجود سفرنامه‌های ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه در این کتاب، پیشنهاد ما این است که تمام کتاب را بخوانید تا با مردی آشنا شوید که خود را از مشهد به استانبول زیبا می‌رساند. آنچه در این کتاب درباره‌ی استانبول می‌خوانید، همه ی نوشته‌های مسافر نیست و بخش‌هایی از آن تفکیک شده است.

قهوه استانبول نیکو می‌سوزد

پیرامون بلوک: زندگی من در مسکو، پکن و هاوانا، اثر استفانی الیزوندو گریست
Around the Bloc نوشته استفانی گریست، این داستان یک روزنامه نگار جوان است که به روسیه، چین و کوبا سفر می‌کند تا شاهد تأثیرات کمونیسم باشد و دنیایی را که خیلی از ما نمی‌توانیم ببینیم را کشف کند. گریست تجربیات خود را به عنوان یک داوطلب در یک پناهگاه کودکان در مسکو، یک مسئول تبلیغات در دفتر سخنگوی انگلیسی زبان حزب کمونیست در پکن و یک رقصنده در میان ملکه‌های رومبای هاوانا بیان می‌کند.

از پاریز تا پاریس –  اثر محمد ابراهیم باستانی پاریزی
از پاریز تا پاریس سفرنامه‎‌ای است به قلم دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی نوشته شده است. به گفته دکتر باستانی او بیشتر عمر خویش را در سفر بوده است. او در این سفرنامه به اولین سالهای سفر خود که از کوهستان پاریز شروع شد، اشاره می‌کند. سفری که به سیرجان میرود تا در مقطع ششم ابتدایی درس بخواند و از همان سالها، دکتر "محمدابراهیم باستانی پاریزی" دائم در سفر بود. او جزییات دلنشینی را با همان زبان گرم و ساده‌ی همیشگی‌اش بیان می‌کند. از نخستین دعای سفری که پدرش در گوش او خواند تا سفر به سرزمین‌ها و شهرهای مختلف. این  کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که مسافر را با خود همراه می‌کند.

از  پاریز تا پاریس

کشور اختراع شده من: سفری نوستالژیک در شیلی، اثر ایزابل آلنده
کشور اختراع شده من اثر ایزابل آلنده آلنده بیشتر به خاطر برخی از آثار معروف او مانند خانه ارواح و عاشق ژاپنی شناخته شده است. اما در این خاطرات، او سفر شخصی خود را که در کشورهای متعدد زندگی می‌کند و احساسات پیچیده‌اش نسبت به سرزمین شیلیایی‌اش را بررسی می‌کند. این کتاب تصویری زنده و نوستالژیک از دنیایی که از آن است ترسیم می کند. گاهی خنده‌دار، گاهی غم‌انگیز، بینش و واقع‌گرایی آن چیزی است که این کتاب را به خواندنی جذاب تبدیل می‌کند.

مارکوپلو –  اثر منصور ضابطیان
کتاب مارکوپلو با عنوان کامل مارک و پلو، مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها اولین کتاب از مجموعه سفرنامه‌های منصور ضابطیان به نقاط مختلف دنیاست. کتاب مارکوپلو با پیشگفتاری از منصور ضابطیان آغازشده که در آن از چگونگی علاقه‌اش به سفر و دلایل نگارش این کتاب حرف زده است. پس‌ از آن محتوای اصلی کتاب در 8 بخش مختلف آمده است که در هرکدام از آن‌ها به نقطه‌ای از جهان پرداخته‌شده است.این کتاب اولین بار سال 89 در ایران منتشر شد و در مدتی نزدیک به یک سال به چاپ دهم رسید. سفرنامه‌های این کتاب که با تصاویر بسیار جذابی که اغلب خود نویسنده آن‌ها را تهیه‌کرده است گزارش‌هایی است که او پس از هر سفر منتشر می‌کرد و درنهایت در کتاب مارکوپلو همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرارداد.

مارکوپولو

چگونه با 50 دلار در روز سفر کنیم!
چگونه با روزی 50 دلار به جهان سفر کنیم. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز که توسط بی‌بی‌سی «انجیل برای مسافران مقرون‌به‌صرفه» نامیده می‌شود، نحوه تسلط بر هنر سفر را آموزش می‌دهد تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، از مسیر اشتباه خارج شوید و تجربه سفر غنی‌تری داشته باشید. مهم نیست کجا می‌روید. این به شما کمک می‌کند تا برای سفری که می‌توانید انجام دهید برنامه‌ریزی کنید.

در مواقعی که نمی توانیم با بدن خود سفر کنیم، همچنان می‌توانیم با ذهن خود سفر کنیم. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون سفر اطلاعات مفیدی را بدست آورید. اگر شما هم پیشنهادی دارید آنها را در نظرات بنویسید.