برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

سفر دو روزه از تهران به بروجرد
دسته: سفر مطالعه 03 خرداد 1400

سفر دو روزه از تهران به بروجرد

دومین شهر بزرگ و پر جمعیت لرستان بروجرد است که بیشتر دیدنی های لرستان در این شهر قرار گرفته است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای استان لرستان است که با داشتن تاریخ قدیمی و طبیعتی بکر از قطب‌های گردشگری ایران به شمار میرود.

بروجرد دیدنی های زیادی دارد. نگران کمبود وقت نباشید شما می توانید برای آخر هفته خود برنامه ریزی کنید تا سفری دو روزه از تهران به بروجرد داشته باشید.

دیدنی های بروجرد

بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای سفر به این شهر زیبا استفاده کنید تا دغدغه ی مشکلات احتمالی بین راه را نداشته باشید. پیشنهاد ما سفر با اتوبوس است. سفر با اتوبوس و به صورت زمینی باعث میشود که شما در بین راه زیبایی های جاده رو ببینید و لذت ببرید و آسوده خاطر سفر کنید. بعد از این که تصمیم به سفر گرفتید بلیط اتوبوس خود را می توانید در سایت بازارگاه بخرید. بازارگاه سرویس های اتوبوسی زیادی از مسیر تهران به بروجرد دارد  که میتوانید از بین آنها مناسب ترین سرویس اتوبوسی رو انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید بلیط خود را همراه با تخفیف در سایت بخرید.

در ادامه نوبت به زمان بندی سفر میرسد تا بتوانید از نهایت وقت خود استفاده کنید و دیدنی ها را ببینید. ما در این راه به کمک شما آمده ایم: 

در روز اول سفر از گلدشت بروجرد دیدن کنید. گلدشت بروجرد یکی از مناطق زیبای ایران است که معروف ترین تفریحگاه بروجرد است و شما میتوانید روزی پر از آرامش را برای نفس کشیدن در دل طبیعت و دامان زاگرس بگذرانید. بعد از آن سری به تپه چغا بزنید. این تپه به بام بروجرد معروف است و میتوانید تصویری 360 درجه از بروجرد را زیر پای خود ببینید. شب را میتوانید در هتل زاگرس که در نزدیکی این تپه قرار دارد بمانید.
روز دوم را به بازدید از مسجد بروجرد، ارگ بروجرد، خانه تاریخی و موزه اسناد مردم شناسی کمال الدین طباطبایی  بگذرانید.
در طول این دو روز غذاهای خوشمزه بروجرد رو فراموش نکنید. آش ورکوآز، آش بنسور، آش ماسوا، آش ترخینه، آش سیب، آش بادنجان، آش خیارشنگ (خیار چنبر)، آش آبغوره، آش آلو، گله ریزه و آش عدس از جمله غذاهایی هستند که منحصرا در بروجرد طبخ میشوند و گوشت آو (اشکنه بروجردی)، حلیم بروجردی، دلمه برگ مو بروجرد، شامی کباب بروجردی نیز از غذاهای محلی محسوب می‌شوند که دستور پخت متفاوتی دارند.

دیدنی های بروجرد

برای برگشت خود میتوانید بلیط اتوبوس VIP تهران به بروجرد را با تخفیف باورنکردنی از بازارگاه خرید کنید و با خیال آسوده به تهران برگردید.