برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی جهانگردی با انواع جهانگردی آشنا شوید.
دسته: سفر مطالعه 06 مهر 1399

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی جهانگردی با انواع جهانگردی آشنا شوید.

در تقویم جهانی هرسال ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری است این روز در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶ مهر ماه ۱۳۹۹ می باشد. جهت اهمیت دادن به صنعت گردشگری و گردشگران و توسعه و گسترش توریسم روزی برای این صنعت انتخاب شده است. ما نیز به بهانه این روز انواع مختلف گردشگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

گردشگری انواع مختلفی دارد و بسته به هدف مسافر از سفر به گروه های زیر تقسیم می شود:

جهانگردی تفریحی:
به افرادی که با هدف استراحت، تفریح و خوش گذراندن به سفر می روند جهانگرد یا گردشگر تفریحی می گویند.

جهانگرد فرهنگی:
افراد بسیار زیادی هستند که علاقه بسیاری به آشنایی با آداب و رسوم سایر ملت ها دارند و با این هدف به شهرها و کشورهای تاریخی سفر می کنند این دسته را گردشگر فرهنگی می گویند.

جهانگرد مذهبی:
افراد بسیاری هستند که به قصد زیارت و بازدید از اماکن مقدس مانند مسجد ها و کلیساها به سفر می روند این افراد در زمره جهانگردان مذهبی قرار می گیرند.

جهانگردی درمانی:
بسیاری از افراد به دلیل بیماری که دارند و به توصیه پزشک معالج خود ناچار به سفر هستند این دسته از افراد را جهانگرد درمانی می گویند.

جهانگرد ورزشی:
هر نوع مسافرتی که با هدف فعالیت های ورزشی مانند تماشای مسابقات فوتبال، کوهنوردی و یا شکار انجام شود را گردشگر ورزشی می نامند.

جهانگرد سیاسی:
افرادی که با قصد شرکت در جشن های بین المللی، کنفرانس ها و گردهمایی های سیاسی سفر میکنند در گروه گردشگر سیاسی قرار می گیرد.

متاسفانه امسال شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری دنیا و ایران تاثیر بسیار زیادی گذاشت. هنوز هم توصیه های اکید می شود که از سفرهای غیر ضروری اکیدا خودداری نمایید. اگر سفر مهمی در پیش دارید بهتر است مقدمات سفر خود را به صورت اینترنتی فراهم نمایید. شما می توانید بلیط اتوبوس سفر خود را به راحتی در سایت بازارگاه خرید کنید.