برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

در هفته حمل و نقل بلیط اتوبوس خود را ارزان تر بخرید.
دسته: اخبار 25 آذر 1400

در هفته حمل و نقل بلیط اتوبوس خود را ارزان تر بخرید.

یکی از بخش های زیر بنایی اقتصاد هر جامعه بخش حمل و نقل است که بر توسعه اقتصادی جامعه تاثیر بسیاری دارد. در تقویم 26 آذر ماه روز حمل و نقل نامیده شده است و از 26 تا اول دیماه به هفته حمل ونقل اختصاص دارد.

تاریخچه روز حمل و نقل

در آذر ماه سال 1362، تعداد کشتی‌های منتظر تخلیه در بندرهای ایران به حدود 100 فروند رسیده بود که مشکلات زیادی را برای ترابری ایران به بار آورد. در سال1362 با صدور فرمانی از سوی رهبر انقلاب اسلامی،  امام خمینی (ره)، کامیون‌ها و تریلی‌ های زیادی برای تخلیه بارها اعزام شدند. با این فرمان و اعزام کامیون‌ها مشکل تجمع کالاهای وارداتی و نوبت‌های طولانی تخلیه کشتی‌ ها در بندرهای ایران به مرور تا اندازه‌ای حل شد. 14سال پس از زمان صدور این فرمان، در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل شناخته شد.

مزایا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

  • پس انداز پول

وقتی تصمیم به سفر میگیرید اگر از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی استفاده کنید میتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. دربین سایتهای مختلف بهتر است از سایتی خرید کنید که تخفیفات بالاتری داشته باشد تا برای شما به صرفه تر باشد. بازارگاه سامانه فروش بلیط اتوبوس اینترنتی است که میتوانید برای سفر به صورت آنلاین بلیط بخرید.

  • جلوگیری از آلوده شدن هوا

اگر هر شخصی بخواهد برای سفر به تنهایی با خودرو شخصی خود سفر کند، در جاده ها شاهد تعداد بسیار زیادی خودرو بودیم. این موضوع سبب افزایش آلودگی خواهد شد و وقوع تصادفات نیز بالاتر می رود.

  • آشنا شدن با افراد جدید در طول سفر

از جمله مزایای سفر با حمل ونقل عمومی آشنا شدن با افراد جدید در طی مسیر است. هنگامی که با ماشین شخصی سفر میکنید در طول مسیر هم صحبتی ندارید و باید همیشه به رانندگی حواستان باشد و احتیاط کنید ولی اگر انتخابتان اتوبوس، قطار و حتی هواپیما باشد در طول مسیر میتوانید با فرد کناری آشنا شوید و صحبت کنید به این صورت علاوه بر اینکه  دوستی جدید پیدا میکنید متوجه گذشت زمان و مسیر طولانی نیز نخواهید شد.

  • احساس آرامش و آسایش بیشتر

زمانی که با خودروی شخصی خود سفر میکنید دغدغه و فشار روحی و ذهنی بسیاری به شما وارد میشود و باید ملاحظه موارد بسیاری را داشته باشید. ولی در سفر با وسایل نقلیه عمومی شما بدون هیچ استرس در جای خود میشینید و از مناظر اطراف لذت میبرید و یا در صورت تمایل میخوابید.

کد تخفیف بازارگاه 

بازارگاه به مناسبت فرارسیدن هفته حمل و نقل به مسافرانی که از سایت بازارگاه بلیط اتوبوس می خرند تخفیف می دهد. برای اطلاع از نحوۀ استفاده از این کد تخفیف مطلب "از بازارگاه تخفیف بگیرید" را مطالعه فرمایید.