برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

راهکارهایی برای سفر اتوبوسی ایمن در دوران کرونا
دسته: سفر مطالعه 29 مهر 1399

راهکارهایی برای سفر اتوبوسی ایمن در دوران کرونا

از آنجایی که سفر با  اتوبوس بسیار به صرفه است بسیاری این وسیله را برای سفرهای خود انتخاب می کنند. در هنگام سفر با اتوبوس بایستی تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا سفری ایمن و بدون استرس را تجربه نمایید.

به دلیل گسترش ویروس کووید 19 در جهان توصیه اکید ما این است که از رفتن به سفرهای غیر ضروری خودداری نمایید. ولی بسیار پیش می آید که ما ناچار به سفر هستیم. در این موارد لازم است که با رعایت پروتکل های بهداشتی که از سمت سازمان بهداشت جهانی بیان شده است سفر ایمن تری را برای خود رقم بزنیم. در ادامه با بازارگاه همراه شوید تا با نکاتی جهت پیشگیری از ویروس کرونا در سفرهای اتوبوسی آشنا شوید.

زدن ماسک را فراموش نکنید.
ثابت شده است که ماسک زدن، بیش از هر اقدام دیگری خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد. پس همیشه ماسک خود را به صورت داشته باشید به خصوص در مکان های شلوغ. دقت داشته باشید که ماسک شما باید به طور کامل بینی و دهان شما را بپوشاند. در اتوبوس نیز زدن ماسک الزامی است و در طی سفر تمامی مسافران بایستی این مورد را رعایت کنند. شما بایستی ماسک خود را هر چند ساعت یک بار و قبل از اینکه با بخار تنفس شما ترکیب شود عوض کنید.

زدن ماسک

محلول یا ژل ضد عفونی کننده همراه خود داشته باشید.
بهتر است تا آنجایی که امکان پذیر است هر چند ساعت یکبار در توقف های اتوبوس دست های خود را به صورت کامل با آب و صابون بشورید. در مواقعی که امکان شستشوی دست های خود را ندارید می توانید از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون

در هنگام سفر تغذیه و غذای بسته بندی شده همراه خود ببرید.
تا آنجایی که امکان پذیر است از خوردن غذاهای بین راهی پرهیز کنید و همراه خود مقداری خوراکی داشته باشید. چنانچه مجبور به خرید مواد غذایی در راه شدید از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنید و قبل از مصرف بسته ی آن را به طور کامل ضد عفونی کنید.

بسته بندی مواد غذایی

قبل از شروع سفر، تب خود را اندازه گیری نمایید.
قبل از اینکه به سفر خود را شروع کنید درجه حرارت بدن خود را اندازه گیری کنید. چنانچه تب بالایی دارید از سفر خود صرف نظر کنید و سریعا به پزشک مراجعه کنید. در برخی از اتوبوس ها تب مسافرین قبل از حرکت، اندازه گیری می شود.

اندازه گیری درجه تب

فاصله خود را در سالن انتظار ترمینال با سایر مسافران حفظ کنید.
در تمام طول سفر فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ایستادن در کنار افراد مشکوک و کسانی که سرفه می کنند خودداری کنید  از آنجایی که استرس می تواند احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد، آرامش و خونسردی تان را در طول سفر حفظ کنید. خواب مناسب و نوشیدن مایعات از دیگر مواردی است که باید حتما به آن توجه کنید. وقتی برای سوار شدن به اتوبوس به ترمینال مسافربری می روید، در سالن انتظار فاصله ۲ متری خود را با دیگران حفظ کنید. در این مدت به هیچ وجه به چشم ها و بینی خود دست نزنید. در صورتی که لازم است حتما به باجه ها مراجعه کنید، به علت ارتباط نزدیک تری که با دیگران پیدا خواهید کرد به هیچ وجه ماسک خود را برندارید و تلاش کنید تا با سطوح برخوردی نداشته باشید.  چنانچه با سطوح برخوردی داشتید و یا کارت های بانکی و کارت شناسایی خود را به دیگران دادید بلافاصله آنها را ضد عفونی کنید و یا در کیسه ای نایلونی بیندازید و تا وقتی ضد عفونی نشده اند از آن ها استفاده نکنید. اگر در این میان گوشی تلفن همراه و هندزفری خود را هم در دستتان گرفته اید، آنها را نیز ضدعفونی کنید.

رعایت فاصله اجتماعی

فرقی نمیکند قصد سفر با چه وسیله ی نقلیه ای را دارید به طور کلی باید ها و نباید هایی  که گفته شد را لازم است برای پیشگیری از کرونا در سفر  رعایت کنید تا بتوانید در آرامش و امنیت به مقصد برسید.