برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چگونه ارزان سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 16 شهریور 1398

چگونه ارزان سفر کنیم؟

اگر اهل سفر کردن هستید ولی به خاطر هزینه های بالای سفر نمی‌توانید به سفر بروید نگران نباشید. شما با برنامه‌ریزی در طول سفر و به کار بردن برخی روش‌ها می‌توانید بودجه سفر خود را مدیریت کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با ما همراه باشید تا با برخی از روش های مدیریت پول در سفر آشنا شوید.

به زمان سفر توجه کنید.
اینکه چه زمانی را برای سفر خود انتخاب می کنید بسیار مهم است. در ایام پیک مسافر که در ایران ایام تعطیلات چند روزه و تابستان است بلیط ها بسیار گران هستند و معمولا به دلیل استقبال بالای مسافر تخفیف نیز ندارند و شما بایستی با قیمت گران بلیط سفر خود را خرید کنید. شما می‌توانید سفر خود را به ایامی از سال که ترافیک مسافر کمتر است موکول کنید چرا که بسیاری از آژانس ها و شرکت های مسافربری در این ایام بر روی سرویس های خود تخفیف های زیادی می‌گذارند و شما می‌توانید بلیط سفرتان را ارزان تر از همیشه بخرید و به این ترتیب بخشی از پول شما ذخیره می‌گردد.

بلیط سفر خود را آنلاین بخرید.
خرید بلیط اینترنتی روشی است که در چند سال اخیر بسیار رایج شده است. مسافران با خرید بلیط به صورت آنلاین علاوه بر صرفه‌جویی در وقت خود می‌توانند از مزایای خرید آنلاین نیز استفاده کنند. سایت بازارگاه به مسافرانی که از این سایت بلیط اتوبوس می خرید کد‌های تخفیف ارائه می دهد و مسافران قادرند بلیط خود را ارزان‌تر خرید کنند.

محل اسکان خود در سفر را ارزان بگیرید.
هنگام سفر چادر مسافرتی به همراه داشته باشید تا اگر هوا خوب بود شب را در چادر سپری کنید. شما می توانید به جای پرداخت هزینه های زیاد برای هتل در سفر از اقامتگاه های خانگی و مسافرخانه ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید خودتان صبحانه، نهار و شامتان را آماده کنید و مواد اولیه آن را همراه داشته باشید تا نخواهید هزینه اضافی به هتل پرداخت کنید و یا در رستوران غذا بخورید. به این روش از مسمومیت های غذایی ناشی از غذای رستوران ها هم در امان هستید.

مانند محلی ها سفر کنید.
در سفر به جای اینکه مرتب تاکسی بگیرید و از جایی به جای دیگر بروید یا مرتب با وسیله شخصی خود جابجا شوید می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی آنجا استفاده کنید تا به مقصد مورد نظرتان برسید. به این ترتیب هزینه های کمتری برای خرید بنزین و آژانس پرداخت خواهید کرد.

روزهای رایگان را بررسی کنید.
برای بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری روزهایی را انتخاب کنید که این اماکن دارای تخفیف و یا کاملا رایگان هستند. به عنوان مثال در روز جهانی موزه، بازدید از تمامی موزه ها در سطح کشور رایگان است. برنامه خود را مطابق با این روزها برنامه ریزی کنید. همچنین در صورتیکه در انجمن یا صنف خاصی عضو هستید کارت خود را همراه داشته باشید بسیاری از مکان های گردشگری با ارائه کارت دانشجویی و موارد مشابه به شما تخفیف می دهد.

رایگان تماس بگیرید.
برای تماس های تلفنی با دوستان و خانواده خود در سفر از واتساپ و ایمو استفاده کنید. خصوصا در سفرهای خارجی اگر بخواهید با خط خود تماس بگیرید مجبورید هزینه های اضافی پرداخت کنید.

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید سفری خوب و کم هزینه را برای خودتان برنامه ریز کنید.