برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

معرفی جاهای دیدنی بندرعباس و شیوه سفر به آن
دسته: سفر مطالعه 16 مرداد 1403

معرفی جاهای دیدنی بندرعباس و شیوه سفر به آن

در مرکز استان هرمزگان، بندرعباس یکی از زیباترین شهر‌های ساحلی و گردشگری جای گرفته است. برای سفر به این شهر، خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین از سایت بازارگاه از بهترین راه‌ها است. بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس به خاطر وجود جاده‌های مناسب و مناظر زیبا در مسیر، تجربه‌ای دلپذیر را برای شما فراهم می‌کند.

همانطور که گفته شد؛ بندرعباس یکی از مقاصد جذاب برای سفرهای اتوبوسی است که گشت گذار در آن کم تعریفی ندارد. از جمله مکان‌های گردشگری این شهر آب گرم گنو، موزه آب بندرعباس، آبشار تزرج، معبد هندوها و... می‌باشد که فرصتی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این منطقه فراهم می‌آورد. با این ترکیب از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، سفر اتوبوسی به جاهای دیدنی بندرعباس می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد. سایت بازارگاه با رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس شما را در سفرتان یاری خواهد کرد.

در مورد شهر بندرعباس

در مرکز استان هرمزگان و جنوب ایران، بندرعباس یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر تجاری کشور واقع شده است. این شهر در ساحل خلیج‌فارس جای گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، نقش مهمی در تجارت دریایی و اقتصادی ایران دارد. این شهرستان درگذشته گمبرون نام داشته است. از آنجایی که جاهای دیدنی بندرعباس بسیار زیاد و کم نظیر هستند؛ بندرعباس در فصول مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی پذیرای مسافران زیادی است.

جاهای دیدنی بندرعباس


1- آب گرم گنو بندرعباس

آب-گرم-گنو-بندرعباس

آب گرم گنو یکی از جاهای دیدنی بندرعباس، مرکز استان هرمزگان است. این چشمه‌های آب گرم به دلیل خواص درمانی و وجود مواد معدنی بسیار پرطرفدار هستند. محل قرار گیری آب گرم گنو در دامنه‌های کوه گنو می‌باشد و دو چشمه اصلی با دماهای متفاوتی در خود دارد. دمای یکی از چشمه‌ها حدود 41 درجه سانتی‌گراد و دیگری حدود 36 درجه سانتی‌گراد است. از ویژگی‌های آب گرم گنو خواص درمانی آن می‌باشد که برای درمان برخی بیماری‌ها و مشکلات جسمی مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز منطقه گنو در کنار امکانات رفاهی مانند استخر روباز و سرپوشیده، رخت‌کن این مکان را به یکی از بهترین تفرجگاه‌های توریستی تبدیل کرده است.


2- موزه آب بندرعباس

موزه-آب-بندرعباس

موزه آب بندرعباس، از جمله موزه‌های مهم و جاهای دیدنی بندرعباس است که به تعریف و توضیح در مورد نقش آب در زندگی مردم این منطقه می‌پردازد. موزه آب همچنین روش‌های سنتی و مدرن استفاده از آب را در فرهنگ و تاریخ مختلف معرفی می‌کند.  این موزه ابزارها و تجهیزات سنتی و مدرن مرتبط با استخراج، نگهداری و استفاده از آب را به نمایش می‌گذارد. این ابزارها شامل قنات‌ها، آب‌انبارها و روش‌های سنتی برداشت آب می‌شود. در موزه آب نمایشگاه‌های دوره‌ای و در رابطه با بحران آب، تغییرات اقلیمی و نوآوری‌های جدید برگزار می‌گردد که توانسته تأثیر بسیاری بر روی آگاهی مردم و گردشگران بگذارد.


3- آبشار تزرج بندرعباس

آبشار-تزرج-بندرعباس

در استان هرمزگان و حوالی شهر بندرعباس آبشار تزرج واقع شده است. این آبشار زیبا در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی بندرعباس محسوب می‌شود. تزرج به دلیل زیبایی‌های طبیعی، مسیرهای پیاده‌روی و هوای پاک خود، مقصد مناسبی برای کمپینگ، عکاسی و تفریح است. در فصل بهار و پاییز، آبشار تزرج جذابیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. برای دسترسی به آبشار تزرج، باید به روستای تزرج بروید و مدت زمانی به پیاده روی در مسیر بکر و دیدنی تزرج بپردازید. 


4- پارک ساحلی سورو بندرعباس

پارک-ساحلی-سورو-بندرعباس

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرعباس و جاذبه‌های گردشگری این شهر، پارک ساحلی سورو در کنار خلیج فارس است. این مکان با درختان بسیار و باغ‌های سرسبزی پوشیده شده که مسافران را برای استراحت و پیک نیک در آنجا ترغیب می‌کند. در پارک ساحلی سورو تفریحاتی مانند پیست دوچرخه سواری، شنا، آفتاب گرفتن، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های بازی کودکان و ورزش‌های ساحلی وجود دارد که لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیبای در پارک ساحلی سورو ایجاد شده‌ است که غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای برای شما آماده می‌کنند.


5- معبد هندوها بندرعباس

معمد-هندوها-بندرعباس

معبد هندوها یا بت گوران از جمله بناهای تاریخی استان هرمزگان شناخته می‌شود که جزو بهترین جاهای دیدنی بندرعباس است. در زمان قاجار این مکان برای هندوهای که در بندرعباس برای تجارت اقامت داشتند ساخته شد. معماری معبد هندوها به سبک هندی و ایرانی است. این بنا از نمای بیرونی به شکل برجسته و مخروطی و از داخل دارای نقش و طرح‌های زیبا با موضوعات دینی و اساطیری می‌باشد. معبد هندوها نشانگر تنوع فرهنگ در بندرعباس بوده و محل قرارگیری آن در خیابان امام خمینی می‌باشد.
 

6- غار خرسین بندرعباس

غار-خرسین-بندرعباس

گردشگران علاقه‌مند به کوهنوردی و کمپ در طبیعت، غار خرسین بندرعباس پیشنهاد خوبی برای آن‌ها خواهد بود. غار خرسین جزو جاهای دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود و در نزدیکی روستا خرسین قرار گرفته است. داخل غار مسیری پیچ در پیچی دارد که به اتاق‌های مختلفی منتهی می‌شود. در این غار به دلیل رطوبت هوا و آهکی بودن سنگ‌ها تصویر بسیار زیبای از غار ساخته شده است. به علاوه گیاهان و جانوران متنوعی در این منطقه در حال حیات هستند که به جذابیت طبیعی این غار افزوده است.

بهترین مراکز خرید بندرعباس


1- سیتی سنتر بندرعباس

سیتی-سنتر-بندرعباس

از مراکز خرید لوکس و بزرگ در شهر بندرعباس، سیتی سنتر آن واقع میدان شهربانی، بلوار امام خمینی است. این مرکز خرید به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تجاری و تفریحی این شهر محسوب می‌شود که در زمان سفر به جاهای دیدنی بندرعباس، مسافران می توانند به آن سر بزنند. در سیتی سنتر بندرعباس فروشگاه‌های بسیاری در زمینه‌های متنوعی مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، اسباب‌بازی و لوازم ورزشی مشغول به کار هستند. با رفتن به این مرکز خرید، می‌توانید از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌کنند، غذا سفارش دهید. در سیتی‌سنتر بندرعباس، همچنین برای علاقه‌مندان به هیجان و تفریح، سالن‌های بازی، شهربازی، سینما و امکانات دیگر فراهم شده است.

2- بازار سنتی بندرعباس

بازار-سنتی-بندرعباس

مسافران در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس می‌توانند با رفتن به مرکز این شهر از بازار سنتی آن دیدن کنند. در اینجا انواع محصولات محلی مانند ادویه‌جات، لباس سنتی، ظروف مسی، میوه‌های استوایی، محصولات کشاورزی و... به فروش می‌رسد. بازار سنتی بندرعباس به نحوی معماری شده که در گرمای شدید بندرعباس مقاومت کند.
 

3- مرکز خرید زیتون

مرکز-خرید-زیتون-بندرعباس

در بندرعباس، محله قلعه شاهی، میدان شهدا، بلوار امام خمینی یکی دیگر از مراکز خرید بندرعباس به نام زیتون تأسیس شده است. در این مرکز خرید کالاهای مختلفی اعم از پوشاک، لوازم‌خانگی،  تجهیزات ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و محصولات برقی وجود دارد. گردشگران در سفر خود به جاهای دیدنی بندرعباس برای خرید سوغات می‌توانند به مرکز خرید زیتون بروند.
 

4- مجتمع تجاری ستاره جنوب

مجتمع-تجاری-ستاره-جنوب-بندرعباس

از جمله برجسته‌ترین و بهترین مراکز خرید بندرعباس، مجتمع تجاری ستاره جنوب است. این مجتمع تجاری انواع متنوعی از لوازم موردنیاز، سرویس‌های رفاهی، رستوران و کافی‌شاپ‌ها، تفریحات را در خود دارد.مجتمع تجاری ستاره جنوب با داشتن تمام امکانات و خدمات رفاهی مورد نیاز یکی از مراکز خرید مناسب برای مسافران در سفر از جاهای دیدنی بندرعباس می‌باشد که پس از گشت گذار می‌توانند به آن مراجعه کنند.


شیوه سفر اتوبوسی به جاهای دیدنی بندرعباس


سفر به جاهای تفریحی بندرعباس با اتوبوس یکی از روش‌های راحت و اقتصادی برای تجربه زیبایی‌های این منطقه است. با استفاده از اتوبوس‌های راحت و مجهز، مسافران می‌توانند از امکاناتی مانند تهویه مطبوع و صندلی‌های راحت بهره‌مند شوند و در عین حال هزینه‌های سفر را کاهش دهند. همچنین، سفر با اتوبوس این امکان را به مسافران می‌دهد که از مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای بین راه لذت ببرند و تجربه‌ای راحت و بی‌دغدغه از سفر به جاهای دیدنی بندرعباس داشته باشند.
جهت خرید بلیط اتوبوس، پس از ورود به سایت بازارگاه با انتخاب مبدأ، مقصد و تاریخ حرکت خود سرویس‌های موجود را جستجو می‌کنید. پس از انتخاب ناوگان دلخواه و تکمیل عملیات خرید با پرداخت اینترنتی، بلیط اتوبوس شیراز به بندرعباس – تهران به بندرعباس و همچنین از مبدأ دیگر شهرها به بندرعباس را رزرو ‌نمایید. 

کلام آخر
بندرعباس با تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و طبیعی، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی، ماجراجویانه و تفریحی است. با رعایت نکات فوق و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این شهر ساحلی لذت ببرید و خاطراتی به‌یادماندنی از سفر خود به بندرعباس به همراه داشته باشید.