برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آشنایی با جاهای دیدنی آبادان
دسته: سفر مطالعه 24 تیر 1403

آشنایی با جاهای دیدنی آبادان

نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از مبدا آبادان و بالعکس به واسطه سایت بازارگاه در کنار معرفی بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری خوزستان و سفر به جاهای دیدنی آبادان

در جنوب استان خوزستان، آبادان یکی از شهرهای پیشرفته در زمان قدیم و پایتخت پالایشگاه‌های نفتی و پتروشیمی ایران قرار گرفته است. آبادان از گذشته تا به امروز چه از نظر تجاری چه اقتصادی حائز اهمیت بوده و از جمله بزرگترین پالایشگاه‌های نفت در آن وجود دارد. مسافرپذیر بودن این شهر منجر شده جاهای دیدنی آبادان در دوران پهلوی با رشد و توسعه بسیاری روبه‌رو شود. به طوری که نخستین کودکستان ایران، پالایشگاه خاورمیانه، پتروشیمی ایران، مدرسه غیرانتفاعی، خطوط اتوبوسرانی درون شهری، پیست موتور سواری، گلف، بیلیارد و... در آبادان راه اندازی شده است. 
به علاوه در شهر آبادان از دوران قدیم ترمینال بین شهری مجهز و بزرگی تاسیس شده که روزانه به سرویس دهی در میان شهرهای مختلف کشور می‌پردازد. گفتنی است؛ با جستجوی سایت بازارگاه می‌توانید به صورت اینترنتی بلیط اتوبوس آبادان به بوشهر و بلعکس را خریداری کنید. با همراهی ما در این مطلب با جاهای دیدنی آبادان و نحوه سفر به آن آشنا خواهید شد.

جاهای دیدنی آبادان 


کلیسای سورت گاراپت آبادان 

کلیسا-سوت-گاراپت-آبادان

آبادان در دوران قدیم مذاهب و ادیان مختلفی را در خود داشته است و با توجه به اقامت ارامنه در آن ۳ کلیسا در این شهر ساخته شده که در حال حاضر تنها کلیسای سورت گاراپت در آبادان باقی مانده است. امکان بازدید از این کلیسا وجود ندارد اما شما به عنوان یکی از جاهای دیدنی آبادان می‌توانید به آن سر بزنید. نمای زیبای این ساختمان پر قدمت با معماری کم نظیرش خالی از لطف نمی باشد. کلیسای سورت گاراپت در آبادان، ابتدای خیابان زند، جنب مسجد بهایی ها قرار دارد. این کلیسا در زمان جنگ ایران و عراق پناهگاه به حساب می‌آمده به همین خاطر ۵۰ درصد از این سازه تاریخی از بین رفته است.

رود بهمن شیر آبادان 

رودخانه-بهمنشیر-آبادان

بهمن شیر یکی از شاخه‌های رود کارون در استان خوزستان می باشد که با رسیدن به شهر خرمشهر به دو بخش تقسیم می‌شود. این رود در طول مسیر به خور بهمن شیر رسیده و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد. البته بهمن شیر به دلیل داشتن گل و لای زیاد به صورت جزیره درآمده و زمین‌های مناسبی را برای کشاورزی خلق کرده است. رود بهمن شیر همچنین بخش بزرگی از آب آشامیدنی و کشاورزی آن منطقه را تامین می‌کند. جاذبه زیبای بهمن شیر این مکان را به یکی از جاهای دیدنی آبادان تبدیل کرده است.

موزه آبادان 

موزه-آبادان

هر دوره‌ای از تاریخ حکایت پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده که آشنایی با آن در زمان حال نشانگر فرهنگ و هنر آن دوران بوده و بسیار هیجان انگیز خواهد بود. موزه آبادان از جمله مکان‌هایی می‌باشد که آثار شگفت انگیزی از دوران قاجار صفویه پهلوی و آشوری جای داده است. موزه آبادان در سال ۱۳۳۸ تأسیس شد و در دوران جنگ ایران و عراق به دلیل امکان تخریب و از بین رفتن آثار باستانی مدتی تعطیل گردید و تمام بقایای تاریخی در آن به مکانی امن منتقل شد. سپس در سال ۱۳۸۲ پس از بازسازی مجدداً راه‌اندازی شد. این موزه دارای یک بخش اصلی از آثار دوران گذشته و بخش فرعی که شامل کتابخانه و همایش‌ها و ... است تقسیم می‌شود. برای بازدید از این موزه در بین جاهای دیدنی آبادان بایستی به بوآرده شمالی، ضلع جنوب غربی دانشکده نفت، تقاطع بلوار معلم و خیابان ۱۵ احمدآباد مراجعه کنید.

مسجد رنگونی‌ها آبادان

مسجد-رنگونی-ها-آبادان

مسجد رنگونی‌ها از جاهای دیدنی آبادان محسوب می‌شود که ترکیب شگفت انگیزی از معماری هنری ایران است. ساخت و ساز این مسجد از سال ۱۲۹۰ شروع و در سال ۱۲۹۹ به پایان رسید. طرح‌هایی که بر روی این سازه ایجاد شده است؛ تماماً با سیمان به نقش درآمده و با رنگ‌های متنوع توانسته تصویر زیبایی از مسجد رنگونی‌ها بسازد. محل قرارگیری این جاذبه گردشگری در آبادان، خیابان امام خمینی، روبه‌روی انبار دارویی پالایشگاه است.

اروند رود آبادان 

اروند-رود-آبادان

اروند رود آبادان از جمله رودهای دائمی و استراتژیک ایران به حساب می‌آید. مردم عراق این مکان را با نام شط العرب نیز می‌شناسند. درصد زیادی از آب اروندرود را رودخانه‌های ایران و کوه‌های زاگرس پر می‌کند. اروندرود با عبور از سرزمین قفقاز به سد کارون رسیده و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد. بنادر بسیاری در اطراف آن جای گرفته و یکی از مسیرهای آبی تجاری مهم شناخته می‌شود. رودخانه پرآب اروندرود با نخلستان‌ها و نیزارهای دور تا دور خود تصویر زیبایی را پدید آورده است. در اینجا همچنین تفریحات و امکاناتی مانند شهربازی، ورزش‌های آبی، بازار، رستوران و خانه‌های سنتی وجود دارد.

سینما رکس آبادان
از جمله آثار فرهنگی هنری آبادان سینما رکس بوده که در دوران محمدرضا شاه تاسیس شده است. آنچه که از این مکان هنری باقی مانده تنها ساختمان سوخته از آن می‌باشد. در مرداد سال ۱۳۵۷ شبی که فیلم گوزن‌های مسعود کیمیایی بر روی پرده سینما در حال پخش بود این سینما به آتش کشیده شد. در این حادثه حدود ۶۰۰ نفر زنده در آتش سوختند. بازدید در سینما رکس در میان جاهای دیدنی آبادان شما را به ۵۰ سال پیش می‌برد و حادثه این اتفاق را برای شما زنده خواهد کرد.

ترمینال مسافربری آبادان 

 

ترمینال-آبادان

ترمینال مسافربری آبادان از پایانه‌های مجهز و بزرگ در استان خوزستان است. در ترمینال ثامن‌الائمه آبادان شرکت‌های مسافربری معتبر پیک صبا آبادان، تک سفر آبادان، پیک معتمد آبادان، آسیا سفر آبادان و جهان گشت مهر آبادان در حال فعالیت هستند. تمامی آنها در طول روز به شهرهای مختلف کشور سرویس ارائه می‌دهند. سایت بازارگاه از جمله سامانه‌های فروش بلیط اتوبوس آبادان به مقصد مورد نظر شما می‌باشد که به شما امکان خرید اینترنتی می‌دهد. در ترمینال ثامن‌الائمه آبادان همچنین تجهیزات بسیاری مانند استراحتگاه، پارکینگ، رستوران، فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه جهت آسایش مسافران تهیه شده است. آدرس ترمینال در ورودی شهر آبادان، کنار بزرگراه آبادان-اهواز است.

کلام آخر
شهر آبادان با داشتن بزرگ‌ترین پالایشگاه‌ نفتی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود طی سالان گذشته تا به امروز تغییر و تحولات بسیاری را از سر گذرانده است. به همین خاطر توانسته به یکی از شهرهای گردشگری تبدیل شود. در این مقاله بازارگاه سفری به جاهای دیدنی آبادان داشتیم و با نحوه خرید بلیط اتوبوس از سامانه بازارگاه آشنا شدیم.