برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

کرمانشاه و جاذبه های گردشگری این شهر
دسته: سفر مطالعه 12 دی 1400

کرمانشاه و جاذبه های گردشگری این شهر

شهر کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه است که در غرب ایران قرار دارد. به سبب وجود جاذبه های دیدنی بسیار این شهر گردشگران بسیاری به این شهر سفر میکنند. در ادامه مطلب شما را با سه مورد از جاذبه های دیدنی کرمانشاه آشنا خواهیم کرد.

کرمانشاه در قرن چهارم پس از میلاد تحت حمایت ساسانیان توسعه یافت. این شهر در دامنه رشته کوه زاگرس در 525 کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده است. دیدنی های طبیعی و تاریخی زیادی در شهر و شهرهای اطراف دارد. این شهر از آب و هوای معتدل و فصول منظم برخوردار است. مردم کرمانشاه خونگرم و صمیمی هستند. زبان های مردم کردی و فارسی است. طبیعت زیبا در کنار گویش مردمی و خصوصیات معنوی و مذهبی آنها این استان را در منطقه منحصربفرد کرده است. کرمانشاه دارای تاریخ غنی فرهنگی و تمدنی است و دارای بناهایی است که ارزش های زندگی و انسانیت مردم آن را در طول دوره های تاریخی و پیش از تاریخ نشان می دهد.

طاق بستان
یکی از برجسته‌ترین نقش برجسته‌های کرمانشاه طاق بستان نام دارد. طاق بر دو ستون استوار است که نقش‌هایی با ظرافت حکاکی شده که درخت زندگی یا درخت مقدس را نشان می‌دهد. در بالای طاق و در دو ضلع مقابل، پیکره هایی از دو زاویه بالدار  قرار دارد. در اطراف لایه بیرونی طاق، حاشیه‌ای برجسته حکاکی شده است که با نقش‌های گل‌دار دندانه‌دار است. این نقش ها در لباس های رسمی پادشاهان ساسانی نیز دیده می شود. 

طاق بستان

کتیبه بیستون
کتیبه بیستون به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می آید. این کتیبه شامل سه نسخه از یک متن است که به سه زبان مختلف خط میخی نوشته شده است: فارسی باستان، ایلامی و بابلی. این کتیبه تقریباً 15 متر ارتفاع، 25 متر عرض و 100 متر بالای یک صخره آهکی از یک جاده باستانی است که پایتخت های بابل و ماد (بابل و اکباتان) را به هم متصل می کند. 

بیستون

مجسمه هرکول در کرمانشاه
مجسمه هرکول در بزرگراه شرق به غرب جاده ابریشم یا جاده خراسان بزرگ در منطقه میراث جهانی بیستون در نزدیکی کرمانشاه از سنگ حجاری شده است. این مجسمه در دوره سلجوقی ساخته شده است. ساخت این مجسمه همزمان با فتح مادها بزرگ توسط آرشاکید بود. این مجسمه در سال 1337 در زمان احداث جاده همدان - کرمانشاه کشف شد. هرکول یک قهرمان اسطوره ای یونانی است که مجسمه هایش اغلب کاملاً برهنه ساخته می شوند. طول آن 1.47 متر است و مجسمه بر روی کوه حجاری شده و از پشت به کوه چسبیده است. نقش برجسته و کتیبه هایی در پشت مجسمه به زبان یونانی باستان حک شده است. نقش برجسته شیری در زیر بدن مجسمه دیده می شود که طول آن از دم تا سر 200 سانتی متر و طول دم آن 114 سانتی متر است.

مجسمه هرکول

خرید بلیط کرمانشاه
اگر قصد سفر به کرمانشاه و بازدید از دیدنی های این شهر را دارید می توانید بلیط سفر خود را از بازارگاه آنلاین بخرید تا بتوانید راحت‌تر سفر کنید و از اکثر جاذبه‌های دیدنی شهر دیدن کنید. بازارگاه از بیشتر شهرهای ایران به مقصد کرمانشاه سرویس اتوبوسی دارد. به عنوان مثال شما می توانید بلیط اتوبوس اراک به کرمانشاه را با چند کلیک در بازارگاه بخرید و به این شهر زیبا سفر کنید. 

امکان خرید بلیط برگشت از مبدا کرمانشاه به تمامی شهرهای ایران فراهم شده است. به عنوان مثال شما می توانید بلیط اتوبوس کرمانشاه به تهران را همراه با تخفیف از بازارگاه خرید کنید.