برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

ترسناک ترین مقصدهای گردشگری در ایران
دسته: سفر مطالعه 22 شهریور 1399

ترسناک ترین مقصدهای گردشگری در ایران

ایران جاذبه های گردشگری وتاریخی بسیاری را در خود جای داده است. در این میان مکان هایی وجود دارند که به سبب ویژگی های خاصی که دارند بسیار خوف است. در این مطلب می‌خواهیم شما را‌ به جاهایی که برداشتن هر گام در جای جای آنها ترسناک و نفس‌گیر است، ببریم.

تالاب ارواح
این دریاچه در 12 کیلومتری شهر نوشهر در استان مازندران واقع شده است که به دلیل گذشته های دور نام عجیب و ترسناکی دارد. ترکیبی از درختان مرده در وسط دریاچه و مهی که غالباً دریاچه را با صدای حیوانات وحشی در منطقه احاطه کرده است، همه شما را به یاد فیلم های فانتزی و ترسناک می اندازد و این ویژگی ها باعث شده است که این مکان "تالاب ارواح و یا مرداب ارواح" نامیده شود.

تالاب ارواح

قلعه جنی
در جزیره کیش ، نزدیک کشتی یونانی، قلعه ای کوچک و ویران وجود دارد که شاید تعداد کمی از مردم به آن نگاه می کنند، زیرا همه برای رسیدن به کشتی یونانی که یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کیش است، عجله دارند. این قلعه در بین مردم محلی به "قلعه جنی" معروف است و اگر می خواهید شب از قلعه دیدن کنید، هیچ کس به شما کمک نمی کند، زیرا مردم محلی معتقدند که جنی ها در این قلعه زندگی می کنند. در ساعاتی که خورشید از جزیره دور می شود و تاریکی حاکم است، این قلعه به محیطی وحشتناک تبدیل می شود. صداهای چاه آبی نزدیک قلعه و باد بر وحشت محیط می افزاید.

قلعه جنی

دریاچه گنجینه تخت سلیمان
دریاچه زیبا، مرموز و خطرناک "تخت سلیمان" در تکاب واقع شده است که یکی از مرموزترین مکانها در استان آذربایجان غربی است. به گفته مردم محلی، این دریاچه با ضربه عصای حضرت سلیمان بر روی زمین ظاهر شد و گنجینه ای ارزشمند و باستانی در اعماق این دریاچه پنهان شده است. گنج بسیاری از افراد شجاع و ماجراجو را به دریاچه برده و دریاچه همه آنها را بلعیده است، حتی اجساد آنها نیز به زمین بازگردانده نشده است. بسیاری از افسانه ها و باورهای جالب محلی دیگر در مورد این دریاچه وجود دارد. برخی دیگر معتقدند که این دریاچه زادگاه "پیامبر زرتشتی" است. افسانه تاریخی دیگر در مورد دریاچه این است که کوروش بزرگ پس از شکست کروزوس، پادشاه لیدیا، که ثروت افسانه ای داشت، تمام گنجینه ها و اشیا با ارزش خود را به عنوان نذر در این دریاچه ریخت. پس از آن ساکنان این منطقه همیشه غنایم جنگی و داشته های ارزشمند خود را به این دریاچه نذر می کردند.

دریاچه گنجینه تخت سلیمان

گورستان جینز
یک گورستان عجیب و غیر متعارف در روستای تیس ، بندر چابهار، به نام قبرستان جن ها واقع شده است. این منطقه بسیار بزرگ و غیر طبیعی است و اشکال عجیبی روی آنها وجود دارد. جالب است بدانید که شب ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می شود. برخی از بومیان روستا می گویند که اینها صدا، ناله و فریاد اجنه بر سر مزار عزیزانشان است که تا صبح برای آنها عزادار هستند.

گورستان جینز

باغ سنگی

به استان کرمان می رویم و به شهر سیرجان و به باغی اسرارآمیز سفر می کنیم که در آن فضای سبز وجود ندارد. شاید در نگاه اول این باغ جالب و حیرت انگیز به نظر برسد اما قدم زدن در میان درختان خشک که میوه های آن از سنگ ساخته شده ترس را در قلب شما ایجاد می کند. این باغ سنگی "باغ درویش خان" نام دارد و سازنده آن كشاورزی به نام "درویش خان اسفندیارپور" است كه حدود 40 سال پیش پس از خشك شدن مزرعه و به نشانه اعتراض، سنگهایی را که از کوههای اطراف جمع کرده بود به عنوان میوه از درختانش آویزان کرد. درویش خان به سنگ بسنده نکرد و مدتی سر گوسفندهایی را که توسط گرگ پاره شده بود به درختان آویزان کرد که با اعتراض مردم این کار را متوقف کرد. لوله های اگزوز اتومبیل ، چرخ دنده های فرسوده، لاستیک های سوراخ شده، ذغال سنگ نارس، قوطی حلبی، آینه های شکسته، شناورهای کولر، شکسته های قلیان و بسیاری از ضایعات دیگر نیز در این درختان ظاهر شده است. اطلاهات بیشتر را می توانید در مقاله آیا می دانید در ایران باغی با میوه های سنگی وجود دارد؟ بخوانید.

باغ سنگی

دره ستارگان

جزیره قشم سرزمین عجایب و طبیعت دلربا است. دره زیبا و جادویی  ستارگان در این جزیره شگفت انگیز واقع شده است که امروزه به عنوان یکی از زیباترین مکانهای قشم شناخته می شود. علاوه بر ماهیت وصف ناپذیری که دارد ، داستان ها و افسانه های جذابی را برای ماجراجویان تعریف می کند. بومیان معتقدند که حجم های جادویی این دره میلیون ها سال پیش در اثر برخورد یک ستاره به زمین یا توسط موجودات فرازمینی ایجاد شده است. همزمان با وزش باد و تند شن ها ، ملودی راهروهای دره در سکوت کویر شنیده می شود. ساکنان جزیره با تاریک شدن هوا وارد دره نمی شوند و معمولاً غریبه ها را از رفتن به دره در تاریکی منصرف می کنند، زیرا معتقدند شب ها ارواح، اجنه و موجودات فرازمینی در این مکان می گذرانند. برای آشنایی با سایر دیدنی های قشم مقاله چگونه با اتوبوس به قشم سفر کنیم؟ را مطالعه نمایید.

دره ستارگان