برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

معرفی معروف ترین آب گرم های سرعین
دسته: سفر مطالعه 26 اردیبهشت 1401

معرفی معروف ترین آب گرم های سرعین

روستاها، چشمه‌های آب گرم و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از کوهستان، اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری سرعین هستند. در ادامه مطلب با معروف ترین آب گرم های سرعین آشنا خواهید شد.

آب گرم گاومیش گلی
یکی از جاهای دیدنی سرعین که تجربه سفر به این شهر را برای شما لذت‌بخش می‌کند، آب گرم گاومیش گلی است. آبی که از این چشمه می‌جوشد، کمی ترش و بو دار است. آب این چشمه حاوی ترکیبات سدیم کربنات و کلسیم است و برای افرادی که دچار بیماری‌های حرکتی، استخوانی و قلبی هستند بسیار مفید است. این آب گرم در ارتفاع 1940 متری از سطح دریا قرار دارد و حجم آب خروجی از آن 140 لیتر در ثانیه است. آب گرم گاومیش گلی در گذشته به داخل نهری می‌ریخت و آسیاب آبی موجود در آن را می‌چرخاند. ورودی آب چشمه به این نهر از اهمیت بالایی برخوردار بود؛ چراکه باعث می‌‌شد آب رودخانه همیشه گرم بماند و از یخ زدن آب جلوگیری می‌کرد.

آب گرم سبلان
یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سرعین و بزرگ‌ترین مجتمع‌های آب درمانی ایران، مجموعه آب گرم سبلان است. این مجتمع به شکلی طراحی و ساخته شده که ظرفیت 300 نفر را دارد و به بهترین شکل از مسافران پذیرایی می‌کند. بسیاری از افراد که دچار بیماری‌های مفصلی، عضلانی، پوستی و رماتیسم هستند، برای درمان بیماری خود به این آب گرم می‌روند و از خواص درمانی آب چشمه بهره‌مند می‌شوند. امکانات رفاهی دیگری نیز در مجتمع سبلان در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان می‌توانند از سونای خشک، سونای بخار، رستوران‌ها، حوضچه‌های آب سرد، بخش‌های فیزیوتراپی و سالن‌های ماساژ این مجموعه نیز استفاده کنند. در این مجموعه همچنین استخری برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

چشمه آب گرم بش باجیلار
بش باجیلار به معنی پنج خواهر، دومین چشمه آب گرم سرعین از لحاظ ظرفیت است. این چشمه از این جهت به بش باچیلار معروف شده که پنج چشمه در کنار هم می‌جوشند و به همین دلیل، مردم آن را به پنج خواهر می‌شناسند. این چشمه از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی سرعین و جاذبه های توریستی آن به شمار می‌رود و قدمتی طولانی دارد. دمای آب این چشمه 35 درجه است و در هر ثانیه، حدود 13 لیتر آب از این چشمه‌ها می‌جوشد. اهالی قدیم سرعین، این چشمه را به «دره لر سویی» می‌شناسند و دلیل آن هم محل جوشیدن چشمه‌هاست که در میان دره‌ای سرسبز قرار داشت که امروزه، در شهر سرعین واقع شده است.
طعم آب این چشمه کمی ترش است، رنگ آن کمی کدر بوده و بوی خاصی هم از آن به مشام می‌رسد. در آب این چشمه، عناصری همچون کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلرور، سولفات و بی‌کربنات وجود دارد و ازاین نظر، خواص درمانی بسیاری دارد. آب این چشمه می‌تواند دردهای مفصلی، عضلانی و عصبی را کاهش دهد و حتی به تقویت قوای بدنی هم کمک می‌کند. در بازدید از مکان های دیدنی سرعین حتما سری هم به چشمه بش باجیلار بزنید و از مجتمع آب درمانی آن استفاده کنید. در این مجتمع امکاناتی مثل استخر، سونا، جکوزی و مرکز درمانی هم در نظر گرفته شده است.

چشمه آب گرم قهوه سویی
برای آب درمانی در سرعین می‌توانید به مجتمع آب درمانی قهوه سویی هم مراجعه کنید که چشمه آب گرم قهوه سویی در آن می‌جوشد. آب این چشمه سرشار از آهن، سیلیس، کلسیم و بی‌کربنات است که خواص درمانی بالایی را به آن بخشیده است. سیلیس موجود در این آب، موجب ایجاد آرامش در بدن می‌شود. این عنصر در ترکیب با عناصر دیگر، حس خوبی را ایجاد می‌کند و لذت آب درمانی و آب تنی در آب چشمه را برای شما لذت‌بخش می‌کند. این چشمه با دمای 37 درجه، یکی از گرم‌ترین چشمه‌های سرعین به شمار می‌رود. بی دلیل نیست که چشمه آب گرم قهوه سویی را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های توریستی سرعین می‌شناسند؛ چرا که در این مرکز آب درمانی، استخرهایی بزرگ و باکیفیت برای آقایان و بانوان به صورت مجزا در نظر گرفته شده و عموم مردم می‌توانند از امکانات آن مثل سونا، سالن ماساژ، جکوزی و استخر کودکان استفاده کنند.

آب گرم ایرانیان
در سرعین کمبود چشمه‌های آب گرم را احساس نخواهید کرد. آبگرم ایرانیان یکی دیگر از مجتمع‌های آب درمانی سرعین است که با چشمه‌های آب گرم تمیز از مهمانان پذیرایی می‌کند. این مجموعه شامل مدرن‌ترین تجهیزات آب گرم است. در این مجتمع آب درمانی می‌توانید از امکاناتی همچون استخر، حمام ترک، رستوران، سونا خشک و جکوزی بهره‌مند شوید. سالن ورزش و ماساژ و سرسره‌های آبی نیز از دیگر ویژگی‌های هیجان‌انگیز مجتمع آب گرم ایرانیان هستند.

اگر قصد سفر به سرعین و بازدید از آبگرم های زیبای این شهر را دارید میتوانید بلیط اتوبوس سفر به سرعین را در سایت بازارگاه خرید کنید و با خیالی آسوده از این شهر دیدن کنید.