برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آشنایی با 3 تا از پیست های برف معروف در ایران
دسته: سفر مطالعه 08 دی 1399

آشنایی با 3 تا از پیست های برف معروف در ایران

ورزش های زمستانی در فصل زمستان بسیار پرطرفدار است. گردشگران و ورزشکاران بسیاری با شروع فصل برف و سرما به پیست های برف می روند. در ادامه 3 مورد از پیست های معروف ایران را معرفی خواهیم کرد.

پیست اسکی سهند
تنها پیست اسکی در استان آذربایجان شرقی پیست اسکی سهند است که در 30 کیلومتری جنوب شرق شهر تبریز قرار گرفته است. این پیست دارای مساحت 1200 متر است. موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان با قرار گرفتن در میان دو رشته‌کوه اصلی زاگرس و البرز، آب و هوایی بسیار سرد و کوهستانی را برای این منطقه رقم زده و آن را به یکی از جاذبه‌های ورزشی پیشرفته و مجهز برای علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی و برفی بدل کرده است. بهترین فصل برای بازدید از این پیست فصل زمستان است. گاهی در این منطقه ارتفاع برف به چهار متر نیز می رسد. پیست سهند دارای امکانات رفاهی بسیاری از جمله پارکینگ، مجموعه‌های اقامتی، هتل‌های ویلایی، رستوران و کافه می باشد. اگر می خواهید اسکی یاد بگیرید در پیست سهند مربیان بسیار مجرب آماده آموزش به شما هستند.

پیست اسکی سهند

پیست اسکی و روستای آلوارس
در دوازده کیلومتری سرعین در استان اردبیل روستایی ییلاقی با نام آلوارس قرار دارد که عشایر این منطقه را به عنوان ییلاق خود انتخاب کرده اند و محل چرای دام هایشان در فصل های سرد است. این روستا در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است و دارای چشمه های طبیعی زیبایی است.  این روستا در پاییز و زمستان هوای بسیار سرد و بهار و تابستان های معتدلی دارد. در مسیر رسیدن به پیست اسکی شما میتوانید عشایر را که در چادر های خود ساکن هستند ببینید.
پیست اسکی آلوارس یکی از بزرگترین پیستهای اسکی ایران به شمار میرود که در دامنه‌های مرتفع و زیبای سبلان قرار دارد و در نزدیکی این روستا واقع است. از آنجایی که این منطقه در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا قرار دارد، در طول پايیز و زمستان پر از برف است و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده ورزشکاران و علاقهمندان ورزشهای زمستانی قرار ‌میگیرد.

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی شمشک
یکی از مکان های تفریحی در شمال تهران پیست شمشک است که در 57 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. پیست شمشک بعد از پیست دیزین جز معروف ترین پیست های ایران است. به دلیل مراجعه گردشگران بسیار در این منطقه امکانات رفاهی زیادی از جمله هتل و رستوران بنا شده است. این پيست، دومین پیست بین‌المللی ایران بعد از پیست ديزين است که پیش از آن و در سال 1348 خورشیدی گشایش یافته بود. 

پیست اسکی شمشک