برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آیا فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های بین شهری رعایت می شود؟
دسته: سفر مطالعه 29 آذر 1399

آیا فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس های بین شهری رعایت می شود؟

به جهت سفرهای اتوبوسی ایمن و سلامتی مسافران در حین سفر مواردی در نظر گرفته شده است که با رعایت آن ها می توان تا حد بسیاری از ابتلاشدن به بیماری در سفر جلوگیری کرد.

از آغاز بیماری کرونا در سطح جهان تمهیدات بسیاری در همه زمینه ها در نظر گرفته شده است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و در حوزه‌های مختلفی که با کار، زندگی، مایحتاج و حتی گشت‌وگذار مردم سروکار داشت، تهمیداتی از سوی مسئولان مرتبط با هر حوزه اندیشیده شد. در این میان برای سفرهای اتوبوسی ایمن مواردی در نظر گرفته شده است که با رعایت آن ها می توان تا حد بسیاری از ابتلاشدن به بیماری در سفر جلوگیری کرد. در ادامه این مطلب چهار مورد از مهمترین تغییرات در زمینه خرید بلیط اتوبوس را برایتان شرح خواهیم داد.

عدم فروش بلیط به مسافر مبتلا به کرونا
یکی از مهمترین اقداماتی که برای کاهش ویروس کرونا در سطح کشور در حال انجام است، کنترل سلامتی مسافران و عدم فروش بلیط به مسافران بیمار است و ممنوعیت فروش بلیط به بیماران کرونایی است.
مسافری که قصد سفر دارد، در سایت بازارگاه وارد شده و پس از انتخاب مسیر و تاریخ و سرویس مورد نظرش، ملزم به وارد کردن کد ملی خود می باشد. بازارگاه کد ملی شخص را استعلام می کند و چنانچه شخص، مبتلا به کرونا باشد و کمتر از 14 روز از ابتلای آن گذشته باشد به او بلیط اتوبوس فروخته نمی شود.
شخص بیمار پس از طی 14 روز از تاریخ شروع بیماری خود اجازه خرید بلیط اتوبوس را دارد.

فاصله گذاری بین مسافران در اتوبوس
در اتوبوس های مسافربری فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود و تمامی رانندگان اتوبوس ملزم به اجرای این طرح هستند. به این صورت که در اتوبوس های 44 صندلی در هر ردیف 4 تایی 2 صندلی خالی است و 2 صندلی فروخته می شود. همچنین در اتوبوس های فرست کلاس و یاVIP  که در هر ردیف 3 صندلی قرار دارد نیز تنها 2 مسافر می توانند در هر ردیف بنشینند.

جایگزینی بسته‌های بهداشتی به جای تغذیه در اتوبوس‌های بین شهری
اتوبوس های مسافربری از همان آغاز به جای پذیرایی از مسافران با پک تغذیه، پک بهداشتی را جایگزین کردند. بسته های بهداشتی شامل ماسک، پد الکی و دستمال کاغذی می باشد که در شروع سفر بین مسافران توزیع می شود.

الزام استفاده از ماسک در اتوبوس های بین شهری
استفادۀ ماسک از سوی مسافران ضرورت دارد و در صورتیکه مسافری این موضوع را رعایت نکند اجازه سوار شدن به اتوبوس به او داده نمی شود. به تمامی مسافرانی که قصد سفر با اتوبوس را دارند توصیه می شود که تمامی توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند.
با وجود الزام رعایت این پروتکل ها از سمت شرکت های مسافربری و مسافران همچنان توصیه می شود که چنانچه سفر ضروری در پیش ندارید از رفتن به سفر خودداری نمایید.