برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بهترین مکان های تفریحی برای سفر در فصل تابستان
دسته: سفر مطالعه 24 تیر 1402

بهترین مکان های تفریحی برای سفر در فصل تابستان

تعطیلات و جاذبه های گردشگری در فصل تابستان مسافران زیادی را برای رفتن به سفر ترغیب می کند اما گرمای فصل تابستان یکی از دغدغه های مسافران برای سفر در این فصل می باشد در این مقاله سعی داریم شما را با چندین مکان تفریحی خنک در این فصل آشنا کنیم.

1) اورامانات کرمانشاه

مکان های تفریحی فصل تابستان

یکی از مناطق خوش آب و هوایی که برای تفریح در تابستان می توانید به آن سفر کنید، روستای اورامانات می باشد. این روستا در غرب ایران بین دو استان کردستان و کرمانشاه واقع شده است. دره های پیچ در پیچ، رود های خروشان و خانه های پلکانی که در دل کوها ساخته شده است اورامانات را به یک مکان تفریحی پرطرفدار تبدیل کرده است. بهترین زمان سفر به این روستا در فصل بهار و تابستان می باشد چرا که با سفر در تابستان از آب و هوای مطلوب و دشت های سرسبز لذت خواهید برد. در روستای اورامات همچنین می توانید لبنیات، عسل های طبیعی، ماهی که به تازگی صید شده تهیه کنید و در اقامتگاه های آن استراحت کنید.

 2) مخمل کوه خرم آباد

مکان های تفریحی فصل تابستان

در ارتفاعات شمال شرق خرم آباد کوهی بلند که به شبیخون معروف است و به آن مخمل کوه نیز می گویند وجود دارد. علت نام گذاری آن به شبیخون به خاطر وجود آبشار زیبایی در این منطقه است. در این مکان سراسر کوه ها را گلسنگ های سبز رنگی فرا گرفته است که زیبایی آن را به ویژه در فصل بهار و تابستان چند برابر می کند. از دیگر مکان های دیدنی این بهشت گمشده، هفت حوض، آبشار کاکا رضا، رودخانه کهمان، پل شاپوری کاکارضا است. همچنین می توانید در این مکان تفریحی در هتل سنتی مخمل کوه اقامت کنید و نگرانی برای اسکان خود نداشته باشید.

3) دهکده جهان نما استان گلستان 

مکان های تفریحی فصل تابستان

اگر به استان زیبای گلستان راهی شدید، تجربه سفر به روستای ابر جهان نما را از دست ندهید. این روستا از سال 1352 توسط محیط زیست مورد حفاظت قرار گرفته است و گونه های گیاهی و جانوری متنوعی در آن وجود دارد. به دلیل وجود ارتفاع و آب هوای معتدل، در زمان طلوع و غروب آفتاب می توانید دریایی از ابر را مشاهده کنید که تصویری تکرارنشدنی برای شما ثبت خواهد کرد. این منطقه آب و هوای سرد و معتدلی دارد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به اینجا در فصل بهار و تابستان می باشد. همچنین برای اقامت می توانید به کلبه های اجاره ای در دهکده مراجعه کنید و لحظات خاطره انگیزی در این سفر ثبت کنید.

 4) الموت قزوین

مکان های تفریحی فصل تابستان

الموت در شمال شرقی استان قزوین و در فاصله ۱۰۵ کیلومتری مرکز استان می باشد. این منطقه به دلیل وجود قلعه الموت که در زمان اسماعیلیان ساخته شده و دژ لمبسر که به دوره ساسانیان بر می گردد از نظر تاریخی دارای اهمیت بسزایی می باشد. از طرف دیگر به دلیل زمستان های سرد، تابستان های خوش آب و هوایی دارد. از جمله جاذبه های گردشگری آن، دژ لمبسر، دریاچه اوان، قلعه الموت می باشد. اگر قصد اقامت دارید می توانید از خانه های اجاره ای این منطقه استفاده کنید و چند روزی از دغدغه های روزمره فاصله بگیرید.

5) شلماش ارومیه 

مکان های تفریحی فصل تابستان

اگر قصد سفر رفتن به آذربایجان غربی دارید، حتما تجربه سفر به شلماش را فراموش نکنید. این منطقه در جنوب شهرستان مرزی کردنشین سردشت است. بهترین زمان سفر به این بهشت گمشده بهار و تابستان می باشد چرا که آبشارها پر آب و خروشان هستند و دشت های سبزپوش منظره زیبایی برای شما به ارمغان می آورد. از جاذبه های گردشگری شلماش، دشت وزینه، چشمه کانی گراوان، غار طبقاتی کرفتو، غار سهولان، منطقه آلان، پل قلاتاسیان، گرمابه بیستون سردشت و معروف ترین آن، آبشار شلماش می باشد که از  میان سنگ های عظیم جثه و درختان سر به فلک کشیده جریان می یابد. شما همچنین می توانید از اقامتگاه های سنتی و بوم گردی سردشت برای اسکان خود استفاده کنید و به استراحت بپردازید.

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم شما را با مکان هایی که در فصل تابستان آب هوای خنک تری نسبت به مکان های دیگر دارند، آشنا کنیم تا بتوانید از تعطیلات و جاذبه های گردشگری مناطق مختلف ایران دیدن کنید و سفر خوبی پیش رو داشته باشید. شما میتوانید بلیط اتوبوس سفر خود را به صورت اینترنتی در سایت بازارگاه خریداری نمایید.