برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

معرفی 10 موزه دیدنی در تهران که باید از آن ها دیدن کنید.
دسته: سفر مطالعه 05 بهمن 1399

معرفی 10 موزه دیدنی در تهران که باید از آن ها دیدن کنید.

تهران جدا از ترافیک آزار دهنده و خیابان های شلوغش دارای مکان های دیدنی و آرامش بخشی است که بازدید از آن ها بسیار لذت بخش است. در ادامه به معرفی 10 موزه دیدنی در تهران می پردازیم.

اگرچه این شهر به عنوان اولین انتخاب در برنامه سفر مسافران لحاظ نشده است ، اما تهران واقعاً می تواند یک مقصد گردشگری جذاب باشد. جدا از ترافیک آزار دهنده و خیابان های شلوغ ، نقاط آرام مانند موزه ها در تهران وجود دارد که می توانید همه آشوب های موجود در شهر را فراموش کرده و از سکوت و فضای آرام آنجا لذت ببرید. بیایید برخی از بهترین موزه های تهران را بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می توانند شما را در شهری مانند تهران سرگرم کنند. در این مقاله ، ما به معرفی 10 مورد از زیباترین موزه های شهر تهران می پردازیم.

1- موزه ملی ایران
اگر می خواهید نمای کاملی از میراث غنی ایران داشته باشید، موزه ملی ایران گزینه مناسبی است. موزه ملی که از 2 مجموعه نمایانگر ایران باستان و دوران اسلامی تشکیل شده است، چشم انداز فوق العاده ای از جنبه های مختلف تاریخ کشور را برای شما فراهم می کند. این موزه در نزدیکی کاخ گلستان و بازار بزرگ تهران واقع شده است.

موزه ملی ایران

2- موزه فرش
از آنجا که فرش ها جلوه ای شگفت انگیز از هنر و فرهنگ ایرانی هستند، بازدید از این موزه می تواند باعث ایجاد حس قدردانی از هزاران سال کارهای ظریف انجام شده توسط هنرمندان ایرانی شود. تنوع در رنگ ها، الگوها و فرم ها در فرش هایی که از سراسر کشور جمع شده اند، واقعاً باورنکردنی است و اگر به هنر علاقه مند باشید می تواند یک تجربه شادی آور برای شما باشد.

موزه فرش

3- موزه سینما
در باغی زیبا به نام فردوس و در بنایی تاریخی واقع شده است که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد. این موزه جنبه های مختلف سینمای ایران را به نمایش می گذارد و اگر علاقه مند به کشف این جنبه کمتر شناخته شده فرهنگ ایرانی هستید می تواند به راحتی برای چند ساعت شما را سرگرم کند. در این مجموعه قهوه خانه ها و یک سینما نیز وجود دارد که پس از بازدید از موزه می توانید از روز خود لذت ببرید.

موزه سینما

4- موزه آبگینه
این موزه مجموعه ای شگفت انگیز از ظروف شیشه ای و سرامیک متعلق به دوره های مختلف تاریخ ایران است. نه تنها این مجموعه ارزش بازدید را دارد، خود ساختمان و مناطق اطراف آن واقع در 30 تیر، یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران، نیز می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری در نظر گرفته شود.

موزه آبگینه

5- موزه جواهرات
این موزه یکی از محبوب ترین مقاصد در تهران است، با توجه به اینکه برخی از قطعات ارزشمند در اینجا نگهداری می شود، مانند الماس رنگ صورتی دریا (182 قیراط) و تخت طاووس، با 26733 قطعه از جواهرات متصل به آن. این موزه در زیرزمین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و بنابراین ، ساعت کاری آن بسیار محدود است.

موزه جواهرات

6- موزه زمان
جدا از مجموعه عالی ساعت های مختلف و ابزارهای دیگر برای اندازه گیری و نمایش زمان، خود ساختمان و باغ موزه تایم با یک قهوه خانه زیبا برای اختصاص دادن چند ساعت برای گشت و گذار در آنها عالی است.

موزه زمان

7- موزه موسیقی
اگر شما علاقه مند هستید که بیشتر درباره سازهای سنتی ایران و به طور کلی فرهنگ موسیقی ایرانی بدانید، این مکان مناسب شما خواهد بود. این موزه که در قسمت شمالی تهران و در حوالی میدان تجریش واقع شده است، مکانی عالی برای دوستداران موسیقی خواهد بود. برخی نمونه ها را می توانید در موزه بشنوید تا روح موسیقی ایرانی را درک کنید.

موزه موسیقی

8- موزه هنر معاصر
تاریخ ایران در هنر محدود به دوران باستان نیست ، اما بسیاری از آثار هنری مدرن را نیز می توان یافت. در بنایی با طراحی زیبا توسط کامران دیبا ، موزه برخی از بهترین آثار هنرمندان ایرانی و غربی از جمله چاپ ، مجسمه و نقاشی را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید چند مجسمه شگفت انگیز ساخته شده توسط هنرمندان مشهور مانند René Magritte را در باغ مجسمه های خود مشاهده کنید. این موزه همچنین مجموعه های مختلفی از هنرمندان مختلف معاصر را در هر فصل به نمایش می گذارد.

موزه هنرهای معاصر

9- موزه جهان نما
از آنجا که این موزه در ابتدا یک مجموعه خصوصی بود، در مقایسه با سایر موزه ها بسیار کوچک است، اما این مجموعه در بین بهترین موزه هایی است که می توانید در تهران پیدا کنید. این موزه که توسط ملکه سابق ایران ، فرح دیبا جمع آوری شده است، آثار هنری هنرمندان مشهور شرقی و غربی مانند وارهول، پیکاسو و جوآن میرو و همچنین برخی آثار باستانی از ایگپت ، هند و آفریقا را به نمایش می گذارد.

موزه جهان نما

10- موزه برادران امیدوار
در مجموعه سعد آباد موزه های زیادی وجود دارد و صادقانه بگویم همه آنها ارزش بازدید را دارند. اما این موزه کوچک و در عین حال شگفت انگیز واقعاً بی نظیر و خاص است زیرا مجموعه ای شگفت انگیز را که از سراسر جهان توسط اولین جهانگردان ایرانی به نام برادران امیدوار جمع شده است به نمایش می گذارد. آنها سفر خود را با موتور سیکلت در سال 1954 آغاز کردند و آنچه در سفر خود به قاره های مختلف و فرهنگ های منحصر به فرد مانند قبایل بدوی جمع آوری کرده اند ، واقعاً جالب است و ارزش دیدن دارد.

موزه برادران امیدوار