برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

پردرآمدترین کشورها از لحاظ گردشگری
دسته: سفر مطالعه 21 آذر 1401

پردرآمدترین کشورها از لحاظ گردشگری

امروزه توریستی ترین کشورهای دنیا که بیشترین درآمد را از طریقه گردشگری به دست می‌آورند، خدمات عالی دارند و جاذبه‌های گردشگری بسیار معروفی را نیز در دل خود جای داده‌اند. در ادامه برخی از توریستی ترین کشورهای دنیا ، جاذبه‌های گردشگری و میزان درآمد آنها از گردشگری را معرفی می‌کنیم.

صنعت گردشگری یکی از پردرآمدترین و مهم ترین صنایع در دنیای امروزه است که اهمیت بسیار زیادی برای کشورهای توریستی دارد. زیرا نقش این صنعت در پیشرفت اقتصادی هر کشور، بسیار ویژه است. البته درآمد کشورها از گردشگری به یک میزان نیست و هر کشوری، میانگین درآمد مشخصی از توریسم دارد. باتوجه به آمار و تحقیقات انجام شده می‌توان گفت اروپا، بیشترین درآمد را از صنعت گردشگری بین المللی به دست می‌آورد و بعد از آن نیز قاره آسیا، جزایر اقیانوس آرام و قاره آمریکا بیشترین سود گردشگری بین ‌المللی را از آن خود کرده‌اند. در ادامه مطلب به معرفی کشورهای پردرآمد از لحاظ گردشگری خواهیم پرداخت:

انگلستان

انگلستان کشوری پهناور و توریست پذیر است که امکانات گردشگری و جاذبه‌های بی‌نظیری را در آن می‌توان مشاهده کرد. این کشور زیبا به صورت میانگین سالانه 72 میلیارد دلار از طریق صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کند و جزو کشورهای پرطرفدار در جهان به شمار می‌رود. در این کشور خوش آب و هوا اماکن تاریخی و دیدنی زیادی وجود دارد که اکثر آن‌ها قدمتی کهن دارند و مربوط به دوران پادشاهی انگلستان و رومیان باستان هستند. این مکان‌های دیدنی در انگلستان به قدری زیبا هستند که قطعا با دیدن آن‌ها حیرت‌زده خواهید شد. انگلستان در واقع جزو کشورهای مدرن جهان به شمار می‌رود و سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده‌ای دارد که گردشگران می‌توانند با بهره گرفتن از آن‌ها، رفت و آمد راحتی به مکان‌های دیدنی و مهم داشته باشند. افرادی که به این کشور سفر کنند، می‌توانند تجربه‌ای بسیار جذاب و فراموش نشدنی داشته باشند و با مکان‌های مهم زیادی هم آشنا شوند.

انگلیس

استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته و پرطرفدار در صنعت گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این کشور جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشماری را در دل خود جای داده است و به‌ صورت میانگین سالانه از صنعت گردشگری، 60 میلیارد دلار درآمد به دست می‌آورد. گردشگرانی که به کشور استرالیا سفر کنند، می‌توانند از موزه‌های مختلف، پارک‌های زیبا، طبیعت شگفت‌ انگیز و نایاب، رودخانه‌ها، دریاهای بی‌کران و… بازدید به عمل آورند و سفری بسیار هیجان‌ انگیز داشته باشند.

استرالیا

ترکیه

درآمد کشورها از گردشگری معمولا باتوجه به امکانات و خدماتی که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود و هر چقدر کشور مورد نظر در این صنعت پیشرفته‌تر باشد، درآمد بیشتری به دست می‌آورد. از این رو بهتر است بدانید کشور ترکیه یکی از پردرآمدترین کشورهایی است که در صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کرده‌ است. این کشور سالانه حدود 30 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد به دست می‌آورد و تعداد زیادی جاذبه گردشگری طبیعی، تفریحی و تاریخی را در خود جای داده‌ است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید به عمل آورید و یک سفر متفاوت را تجربه کنید.

ترکیه

اسپانیا

یکی دیگر از کشورهای پر درآمد در صنعت گردشگری، کشور اسپانیا است. این کشور به صورت میانگین سالانه حدود 96 میلیارد دلار درآمد دارد و هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. کشور اسپانیا هر سال جشن‌های جذاب مختلفی را برگزار می‌کند و افراد گردشگر می‌توانند در این جشن‌ها شرکت کنند و در کنار خانواده لحظات خوشی را سپری کنند.

اسپانیا

ماکائو

کشور ماکائو نیز جزو توریستی ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود که در آن می‌توانید مکان‌های مهم و بسیار زیبایی را مشاهده کنید. این کشور به طور میانگین سالانه حدود 51 میلیارد دلار از طریق صنعت گردشگری درآمد به دست می‌آورد و سال به سال این رقم به شکل ویژه‌ای افزایش می‌یابد. شما نیز اگر قصد سفر به این کشور زیبا را داشتید بهتر است از شهریور ماه تا آذر راهی سفر شوید زیرا در این زمان علاوه‌بر دلپذیر بودن آب‌ و هوای ماکائو، جشن‌های مختلف زیادی نیز در آن‌ جا برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و لحظات شادی را تجربه نمایید.

ماکائو

آمریکا

کشور آمریکا به عنوان اولین مقصد گردشگری جهان، تاکنون توانسته است بیشترین تعداد گردشگران را به خود جذب کند و از این طریق به درآمد بسیار بالایی برسد. به‌ طور میانگین این کشور سالانه حدود 299 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند و از این طریق روز به‌ روز اقتصاد خود را ارتقا می‌دهد. این کشور جاذبه‌های بسیار متنوعی را در دل خود جای داده‌ است و مسافرانی که به آن‌ جا سفر کنند، می‌توانند از مکان‌ها و جاذبه‌های بی‌شماری دیدن نمایند. به‌ صورت کلی می‌توان گفت سالانه حدود 77 میلیون نفر مسافر با اهداف مختلف به کشور آمریکا سفر می‌کنند. آمریکا به‌طور میانگین، از هر گردشگر خارجی حدود 2739 دلار درآمد کسب می‌کند.

آمریکا

چین

همان طور که می‌دانید درآمد کشورها از گردشگری هر سال به یک میزان نیست و ممکن است رقم مورد نظر، افزایش یا کاهش داشته باشد. کشور چین نیز سال‌ به‌ سال از لحاظ گردشگری جایگاه ویژه‌تری به دست می‌آورد و به‌ صورت میانگین سالانه حدود 52 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. از جمله مهم‌ ترین جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در این کشور می‌توان کوهستان مقدس، دیوار بزرگ چین، معبد شائولین، آبشارهای بلند و شهر ممنوع را نام برد که هر یک از آن‌ها مقصد گردشگران بی‌شماری در جهان هستند و ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارند.

چین

فرانسه

کشور فرانسه یکی دیگر از پردرآمدترین کشورها در صنعت گردشگری است که هرساله حدود 86 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. این کشور جذاب، جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده‌ است که حدود 37 مورد از آن‌ها در سازمان بین‌ المللی یونسکو به ثبت جهانی رسیده‌اند. کشور فرانسه نیز به عنوان یکی از اولین مقاصد گردشگری جهان شناخته شده است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. در این کشور خوش‌ آب‌ و هوا می‌توانید از سواحل زیبا، جنگل‌های طبیعی، پارک‌های مشهور، دهکده‌های سرسبز، جاذبه‌های تفریحی و مکان‌های تاریخی بیشماری بازدید کنید.

فرانسه

یونان

کشور یونان به‌ طور میانگین در سال حدود 60 میلیارد یورو درآمد به دست می‌آورد و به صورت تقریبی می‌توان گفت بیش‌ از یک سوم تمام درآمد سالانه آن، از صنعت گردشگری فراهم می‌شود. در این کشور آثار باستانی، طبیعی و تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و تاکنون نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در کشور یونان فرودگاه‌ها، کمپ‌های گردشگری، هتل‌های مجلل، مراکز تفریحی و ورزشی، خدمات حمل‌ و نقل عمومی درون‌ شهری و برون‌ شهری، نمایشگاه‌های هنری و موزه‌های جالب زیادی برای جذب بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است که درآمد کشورها از گردشگری را نیز تأمین می‌کنند و مسافران می‌توانند از تمام آن‌ها بهره ببرند.

یونان

آلمان

همان طور که می‌دانید طی چند سال اخیر درآمد کشورها از گردشگری به علت شیوع ویروس کرونا تاحدودی کاهش یافته است و افراد نسبت به سال‌های گذشته، کمتر راهی سفر می‌شوند و به گشت و گذار می‌پردازند. البته کشور آلمان همچنان طی این سال‌ها جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورها برای گردشگری بوده است و گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. این کشور به طور تقریبی سالانه 57 میلیارد دلار از طریق صنعت گردشگری درآمد به دست می‌آورد و به عنوان یک کشور توریستی جذاب در قاره اروپا، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. دولت آلمان برای پیشرفت بیشتر در این صنعت، هزینه‌های زیادی را می‌پردازد و فرصت‌های مطلوبی را برای بازدیدکنندگان بین المللی و داخلی فراهم می‌نماید.

آلمان

البته درآمد فوق العاده عالی نیز از این صنعت کسب می‌کند و هر روز جایگاه خود را در بین کشورهای توریستی ارتقا می‌دهد. مسافران و گردشگرانی که به آلمان سفر کنند، می‌توانند از جاذبه‌های زیادی دیدن نمایند و یک سفر لذت‌بخش و بی‌نظیر داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید به یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا سفر کنید، بهتر است این کشور زیبا را هم را در لیست اولویت‌های‌تان قرار دهید‌.