برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آیا می توانیم با کودکان نوپا سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 21 مهر 1398

آیا می توانیم با کودکان نوپا سفر کنیم؟

همه خانواده هایی که بچه دار می شوند در ماه های اولیه تولد نوزاد برای سفر رفتن با مشکل روبرو می شوند و نمی دانند که آیا می شود با نوزادشان به سفر بروند یا نه. بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات سفر با کودکان نوپا آشنا کنیم.

کودکان زیر دو سال نمی توانند آرام جایی بنشینند. کودک از 6، 7 ماهگی شروع به چهار دست و پا رفتن می کند و پس از آن آرام آرام راه می رود. در این سن او دائم تمایل به حرکت کردن دارد. برای همین در طی سفر شما ناچارید او را در آغوش بگیرید خصوصا در مناطقی که کمی خطرناک هستند باید دائما حواستان به کودک باشد.

کودکان در این سن نمی توانند به تنهایی روی صندلی بنشینند و مدام باید در آغوش پدر یا مادر باشند. این موضوع برای والدین خسته  کننده می شود و دائما باید کودک را در آغوش داشته باشند.

کودک نوپا به پوشک احتیاج دارد و نمی تواند به دستشویی برود.

کودکان نوپا هنوز به شیشه شیر نیاز دارند و غذاهای مخصوص به خود را می خورند.

کودکان به کالسکه نیاز دارند. در طی سفر با کودکان نو پا لازم است که کالسکه کودک را همراه داشته باشید تا بتوانید از آن برای خواباندن کودک استفاده کنید. حمل کالسکه در سفر سخت است خصوصا اگر با ماشین شخصی سفر نکنید سخت تر می شود.

کودکان نوپا نیاز به چرت زدن دارند. اگر کودک را بتوانید بخوابانید خیلی خوب است. معمولا در طی سفر کودکان کمتر می خوابند.

غذا خوردن کودکان کابوس است. کودکان غذای مخصوص به خود را دارند و نمی توانند غذای رستوران ها را بخورند. به همین دلیل شما بایستی همیشه غذای مخصوص به آنها را آماده و همراه داشته باشید.

کودکان نمی توانند صحبت کنند و نمی توانند به شما بگویند که مریض شده اند و یا چه مشکلی دارند و یا به چه چیزهایی نیاز دارند. کودک فقط ناله و گریه می کند و این کار را برای تشخیص دادن مشکل سخت می کند و باید با پزشک مشورت کرد.

کودکان نوپا نمی توانند به تنهایی خودشان را سرگرم کنند و همیشه نیاز است که با آنها بازی کنیم و آنها را سرگرم کنیم.

کودکان نوپا در حال دندان در آوردن هستند. این موضوع باعث اذیت شدن و بی تابی آنها می شود. به همین دلیل مرتبا گریه می کنند و باید حواسمان به آنها باشد.

سفر با کودک

البته تمامی این موارد باعث نمی شود که نگران باشید و همراه با کودکان نوپا سفر نکنید. چرا که علی رغم مشکلاتی که دارد خاطرات شیرینی را برای شما بدنبال دارد. برای اینکه در سفر با کودک راحت تر باشید می توانید چند توصیه را رعایت کنید:

با اتوموبیل شخصی خود سفر کنید.

از قبل یک آپارتمان در شهر مقصد اجاره کنید و آنجا بمانید.

یک مقصد انتخاب کنید و به آنجا بروید.

در صورت امکان شخصی را به عنوان پرستار بچه همراه خود به سفر ببرید.