برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چطور با اتوبوس به ارمنستان سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 18 تیر 1401

چطور با اتوبوس به ارمنستان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از کشورهای هم مرز با کشورمان است که از قدمت و تاریخی قدیمی و با اصالت برخوردار است. در ادامه مطلب، راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان را ارائه خواهیم داد.

ارمنستان از معدود کشورهای منطقه خاورمیانه است که دین رسمی آن مسیحیت است. کشور ارمنستان دارای جمعیت 3 میلیونی است. همچنین این کشور تا پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی این ابر قدرت به حساب می‌آمد. کشور ارمنستان از لحاظ مسافت، فاصله‌ زیادی از ایران ندارد و به همین دلیل، می‌توان علاوه بر هواپیما، برای سفر به این کشور از ماشین شخصی و یا اتوبوس نیز استفاده کرد.

همانطور که می‌دانید، قیمت ارز در چند سال اخیر،‌ افزایش فراوانی داشته و به تبع آن، قیمت بلیط هواپیما نیز به شدت گران شده است. بنابراین، سفرهای زمینی با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شده‌اند. یکی از مقاصد بسیار زیبا و مناسب برای سفر زمینی، کشور ارمنستان و شهر تاریخی و زیبای ایروان است. ایروان علاوه بر این که زیباترین شهر ارمنستان به حساب می‌آید پایتخت این کشور نیز هست. سفر زمینی به کشور ارمنستان هم با ماشین شخصی امکان پذیر است و هم با استفاده از اتوبوس.‌

ایروان

فاصله تهران تا ایروان
یکی از مهم‌ترین مسائل درباره هر سفر زمینی، بدون شک فاصله شهر مبدا و شهر مقصد است. در مورد کشور ارمنستان و شهر ایروان، این فاصله نسبتا فاصله‌ای منطقی و مناسب به نظر می‌رسد و به طور مثال، از فاصله تهران تا استانبول بسیار کمتر است. فاصله تهران تا ایروان در حدود 1200 کیلومتر است؛ البته بخش بزرگی از این فاصله درون مرزهای کشور است، چراکه شما از تهران تا مرز ارمنستان نزدیک به 800 کیلومتر راه پیش رو خواهید داشت.
این نکته که شما از تهران تا ایروان چند ساعت در راه باشید، به این نکته بستگی دارد که شما با ماشین شخصی به این مسافرت بروید یا با اتوبوس. اما اگر مبنا را اتوبوس قرار دهیم این سفر نزدیک به 21 ساعت طول می‌کشد. اگر بخواهید با ماشین شخصی به ایروان سفر کنید، شما چیزی در حدود 18 ساعت در راه خواهید بود.

 سفر با اتوبوس به ارمنستان چگونه است؟
برای سفر به ارمنستان با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید. این اتوبوس‌ها دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند؛ بنابراین در طول سفر که مدت طولانی هم هست، به هیچ وجه دچار خستگی نمی‌شوید. این اتوبوس‌ها امکاناتی مثل وای فای، نمایشگر و امکان تبدیل شدن صندلی به تختخواب را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برای اطلاع از ویژگی های اتوبوس وی آی پی می توانید مقاله اتوبوس VIP چه امکاناتی دارد؟ را مطالعه کنید. اما هرچقدر هم که اتوبوس راحت باشد، طولانی بودن مسیر می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما سفر به ارمنستان با اتوبوس اینطور نیست! چرا که مسیری که اتوبوس طی می‌کند تا به ایروان برسد، مسیری بسیار جذاب و پر از مناظر طبیعی و زیباست. بنابراین حتی اگر هزینه سفر با هواپیما به ارمنستان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سفر زمینی به ارمنستان را تجربه کنید.

ایروان

هزینه‌های سفر به ارمنستان
از آنجایی که کشور ارمنستان حساب زیادی بر روی صنعت توریسم خود باز کرده است، در چند سال اخیر سیاست‌هایی برای بهبود و تسهیل ورود توریست به این کشور انجام شده است. بنابراین می‌توان گفت کشور ارمنستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای نزدیک به ایران برای مسافرت محسوب می‌شود. واحد پول این کشور درام بوده و اسکناس‌های این کشور به صورت 50، 100، 200، 500 و 1000 درامی هستند. اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید، بهتر است همراه خود دلار داشته باشید و پس از رسیدن به کشور ارمنستان و در مواقع نیاز، به صورت تدریجی دلارهای خود را به درام تبدیل کنید. در حال حاضر هر درام ارمنستان در حدود هزار تومان است. همین نرخ متعادل هم یکی دیگر از مزیت‌های سفر به ارمنستان به حساب می‌آید.

 قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان
همانطور که گفته شد، برای سفر به ارمنستان اتوبوس‌های VIP مناسبی از پایانه‌های شهر تهران وجود دارند. قیمت بلیط اتوبوس‌های ارمنستان در زمان‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی میتوان گفت که قیمت سفر اتوبوسی به ارمنستان بسیار به صرفه تر از سایر روش هاست.

در این مطلب شما را با چگونگی سفر اتوبوسی به ارمنستان آشنا کردیم. کشور ارمنستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که می توانید با سفر به این کشور از آنها بازدید نمایید.