برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری قشم کدامند؟
دسته: سفر مطالعه 12 بهمن 1399

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری قشم کدامند؟

یک انتخاب عالی برای دوستداران طبیعت و حیوانات و ماجراجویان برای آشنایی با میراث های خیره کننده ایران قشم است. جزیره قشم ، هرچقدر مرموز به نظر برسد، پر از رنگ و زندگی است. شما می توانید از صدای صداهای مخفی در دره ستارگان احساس ترس کنید یا از بیدار شدن با صحنه طلوع خورشید در بالای خلیج فارس احساس خوشحالی کنید. در ادامه با بازارگاه همراه شوید تا با دیدنی های بی نظیر این شهر آشنا شوید.

دره چاهکوه
دره چاهکوه (کوه چاه ها) واقع در قسمت شرقی جزیره، یکی از محبوب ترین شگفتی های زمین شناسی قشم است. شاهکاری که توسط فرسایش ایجاد شده است. افرادی که روزگاری در این خلقت جذاب زندگی می کردند، برای برداشت آب در چاه ها از یکی از خطوط گسل زمین شناسی در زمین استفاده کردند. از آن زمان به دلیل وجود چاه های آب در دهانه دره، کوه چاه نامیده می شود. اشکال و فرم هایی که در اینجا مشاهده می کنید از شن و ماسه طی میلیون ها سال ساخته شده اند. سن آن به سالهایی برمی گردد که در زیر آب بوده و اکنون در شرایط طبیعی مانند گرما، زلزله، باد و ... این مناظر ساخته شده است. وقتی برای اولین بار از این مکان بازدید می کنید باور نخواهید کرد که روی زمین هستید، احساس می کنید در مریخ یا در سیاره دیگری هستید. مکان های مرموز و مختلفی را برای گشت و گذار در مناطق جدید کشف خواهید کرد. بنابراین مطمئن شوید که یک جفت کفش مناسب به پا کرده اید و به همان اندازه که فکر می کنید لازم است آب بیاورید. در غیر این صورت ممکن است آب بارانی که در طول زمان توسط چاه ها جمع شده است بنوشید. بهترین فصول برای بازدید از دره چاهکوه پاییز و زمستان است. بنابراین دوربین های خود را برای گرفتن عکس های درخشان از این دره برجسته آماده کنید.

دره چاهکوه

دره ستارگان
تنها پارک جغرافیایی در خاور میانه دره ستارگان است که پیشینه تاریخی آن حدود دو میلیون سال است. مردم محلی بر این باورند که ستارگان افتاده همه این مناظر خیره کننده را ساخته اند، اما حقیقت این است که آنها سالها توسط باد و طوفان ساخته شده اند. این چشم انداز زیبا یکی از مکان های میراث طبیعی جهانی یونسکو است و به دلیل نقوش طبیعی قابل توجه بر روی سنگ ها و صداهای مرموز باد که احساس عجیبی به شما می دهد، مشهور است. گردش باد بین سازه های این دره صداهای وحشتناکی را در شب ایجاد می کند که باعث می شود حس کنید ارواح در اینجا زندگی می کنند اما تا زمانی که یک متخصص با خود داشته باشید جای نگرانی نیست. اگر به آسمان شب نگاه کنید، صدها ستاره را می بینید که به تنهایی نام دره ستارگان را توجیه می کند و دیگر از گشت و گذار در این دره جادویی نمی ترسید. توصیه می شود صبح یا بعد از ظهر در طول پاییز یا زمستان از دره ستارگان دیدن کنید. اگر بعد از ظهر به بازدید می روید، سعی کنید غروب خورشید را از بالا تماشا کنید تا منظره ای فوق العاده و محیطی آرام در اطراف خود داشته باشید.

دره ستارگان

غار نمک نمکدان
غار نمک نمکدان، یکی از طولانی ترین غار نمکی جهان، قطعه ای فوق العاده از طبیعت است که در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است. نمک رنگارنگ، برخی از بهترین سازه ها را در داخل غار ایجاد کرده است. مانند استالاکتیت ها و استالاگمیت ها، بلورهای نمک و لایه های مختلف مواد معدنی و سنگ های رنگارنگ. غار و دیواره های آن از رنگهای مختلف نمکی تشکیل شده است که به مرور زمان توسط آب فرسایش یافته و رگه های سفید نمک در قسمت خارجی کوه برجای مانده است. با ورود به غار، خود را در ساکت ترین نقطه جهان خواهید دید و از غار جادویی که در مقابل خود می بینید شگفت زده خواهید شد. نور زیاد نیست و هرچه جلوتر می روید تاریک می شود بنابراین فراموش نکنید که چراغ قوه را به همراه داشته باشید.

نمکدان

جزیره هنگام
جزیره هنگام یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس را در اختیار دارد. شن و ماسه نقره ای و براق زیر آب زلال، قاب زیبایی را برای تماشا و گرفتن عکس های خاص تشکیل می دهد. دوستداران حیوانات می توانند از حیوانات نادر دیدن کنند. شما می توانید ماهی های رنگارنگ مختلفی را در اقیانوس مشاهده کنید که توسط دلفین های درخشان که جاذبه اصلی جزیره هنگام هستند، در حال شنا هستند. سه دهکده در جزیره هنگام واقع شده اند: هنگام قدیم ، هنگام جدید و روستای قیل. بازار هنگام مکانی عالی برای خرید سوغاتی های دست ساز برای عزیزانتان است. صنایع دستی مانند گردنبند و انواع لوازم جانبی توسط پوسته و گوش ماهی. همچنین می توانید با مردم محلی تعامل داشته باشید و با فرهنگ و اعتقادات ایرانی بیشتر آشنا شوید. زنان با لباس های رنگارنگ و ماسک های دست ساز بر روی صورت خود هستند و روی پوست زنان خال کوبی حنا می کشند. یک غذای دریایی تازه و خوشمزه سفارش دهید، در کنار دریا کمپ بزنید و از وقت خود در خلیج فارس لذت ببرید.

جزیره هنگام

جزیره هرمز
جزیره هرمز جاذبه های طبیعی بسیاری برای ارائه دارد. از کوه های زیبا گرفته تا سواحل آرام. کوه های خارق العاده سنگی نه تنها یک بهشت ​​برای زمین شناسان است، بلکه فرصتی عالی برای عکاسان است تا استعداد خود را در این زیبایی نشان دهند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند تا از طریق عکس ها لحظه لحظه را با آنها لذت ببرند. این جزیره پر از مواد معدنی است، بنابراین، دارای بسیاری از کوه های رنگارنگ خارق العاده و سنگ های چند رنگ است که مناظر آتشفشانی را ایجاد می کند. معروف ترین جاذبه های جزیره هرمز دره رنگین کمان و دره مجسمه است. بیش از 70 رنگ مختلف را می توان در این دره رنگین کمان یافت، منظره ای فتوژنیک که در خاطرات شما به یادگار مانده است. جزیره سرخ یک ساحل بی نظیر در جزیره هرمز با خاک قرمز است که ساحل را قرمز و رویایی می کند. توصیه می شود در پاییز یا زمستان از این جزیره جادویی دیدن کنید زیرا دما قابل تحمل تر است. اگر هنگام گوش دادن به ملودی اقیانوس از خوابیدن در چادر لذت می برید، سعی کنید حداقل یک شب را در ساحل سپری کنید. شما می توانید به راحتی در شن های طلای نقره ای جزیره هرمز اردو بزنید و با زیبایی طبیعت و مهربانی مردم یکی از بهترین خاطرات خود را در ایران تجربه کنید.

جزیره هرمز

اگر قصد سفر به قشم را دارید راه های بسیاری برای شما وجود دارد. به صرفه ترین راه برای رسیدن به قشم سفر اتوبوسی است. در مقاله چگونه با اتوبوس به قشم سفر کنیم؟ اطلاعات بیشتری درباره خرید بلیط اتوبوس قشم و سفر اتوبوسی به این شهر به تفصیل بیان شده است.