برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

زیباترین پارک های تهران کدامند؟
دسته: سفر مطالعه 17 شهریور 1400

زیباترین پارک های تهران کدامند؟

شهر تهران پایتخت کشور ایران دارای پارک‌های متنوعی است که این پارک‌ها از زیبایی و امکانات متعددی برخوردار بوده و بهترین مکان برای ورزش و تفریح هستند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با زیباترین پارک های تهران آشنا کنیم:

پارک جمشیدیه
در دامنه کوه های البرز ، در شمالی ترین قسمت شهر ، پارک جمشیدیه قرار دارد که  بسیار مورد توجه کوهنوردان قرار دارد. این پارک از دامنه کوه بالا می رود و هرچه از آن بالاتر بروید، منظره پانورامای شهر زیباتر است. این منطقه دارای هوای بسیار مطلوبی است و چایخانه و رستوران های بسیاری در این مکگان واقع شده است.

پارک جمشیدیه

پارک ملت
پارک ملت در بین ایرانیان بسیار محبوب است. این منطقه از فضای سبزی وسیع  و یک دریاچه مرکزی کوچک و آرام تشکیل شده است. بسیاری از مردم برای پیک نیک و پیاده روی به پارک ملت می روند. هنگامی که برگها در فصل پاییز قرمز و طلایی می شوند، زیبایی این پارک صد چندان می شود، پارک ملت بهترین پناهگاه درون شهری است.

پارک ملت

پارک آب و آتش
به معنای واقعی کلمه "آب و آتش" ، آب و آتش پارکی است که اخیرا در شمال تهران افتتاح شده است. چندین آب نما در اطراف پارک وجود دارد که برای بازی کودکان در روزهای گرم ایده آل است. علاوه بر این، مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها، تورهای بدمینتون، و حتی آمفی تئاتر در پارک آب و آتش وجود دارد. این پارک همچنین توسط پل طبیعت که برنده چندین جایزه شده است به پارک جنگلی طالقانی متصل می شود.

پارک آب و آتش

پارک شهر
پارک شهر یکی از قدیمی ترین پارک های تهران است و مکانی عالی برای استراحت در نیمه جنوبی شهر است. این پارک با بلوارهای سایه دار و گلهای مجلل برای گردش بسیار لذت بخش است. یک رستوران سنتی عالی در مرکز پارک وجود دارد، همچنین یک دریاچه ، که امکانات فوق العاده ای را ارائه می دهد.

پارک شهر

پارک نهج البلاغه
پارک نهج البلاغه که در غرب شهر و در جاده کرج واقع شده است نمونه ای از بهترین آثار عمومی ایرانی در دهه های اخیر است. این پارک بصورت خلاقانه در دره ای وسیع طراحی شده است و رودخانه کوچکی از مرکز آن عبور می کند. این پارک که عصرها بسیار مورد استقبال خانواده های ایرانی قرار گرفته است ، فضای زیادی برای پیک نیک و سایر فعالیت های تفریحی متداول مانند بدمینتون ، تنیس روی میز فراهم می کند.

پارک نهج البلاغه