برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

شرایط اعزام زائران ایرانی برای اربعین 1400
دسته: اخبار 21 شهریور 1400

شرایط اعزام زائران ایرانی برای اربعین 1400

اربعین 1400 نیز مانند اربعین 1399 به علت شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا نمی تواند مانند اربعین های سال های گذشته برگزار شود. به همین دلیل از مردم تقاضا می شود که به سمت مرزها حرکت نکنند.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران بسته است گفت: زائران برای سفر به عتبات عالیات به این مرز مراجعه نکنند.
مجید کاکی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین کشور ایران و دولت مرکزی عراق و مصوبات ستاد مرکزی اربعین به دلیل شرایط بحرانی ویروس کرونا هیچ گونه تردد زمینی از مرز مهران انجام نخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین تنها مجوز ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی به عراق صادر شده است افزود: این تعداد زائر فقط از طریق مرز هوایی می توانند به عراق سفر کنند و هر گونه تردد زمینی طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین در این مرز ممنوع است.
فرماندار مهران با بیان اینکه از همه هموطنان سراسر کشور درخواست می شود به مرز مهران مراجعه نکنند تاکید کرد: با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان مهران، محدودیت‌ها در مبادی ورودی شهرستان اجرا و از تردد غیرمجاز، تجمعات و راهپیمایی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
مهمترین نکته تصمیم کشور عراق است که اعلام کرده است زائران با سهمیه از طریق پرواز بیایند و ما هم بر این اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم. افرادی که واکسن زده‌اند در اولویت هستند اما خود کشور عراق شرط PCR منفی را گذاشته است.

بازگشت زوار اربعین فقط از مرز مهران امکان پذیر است.
زائرین می توانند بلیط برگشت خود را به صورت زمینی تهیه کنند و با اتوبوس به شهر محل سکونت خود برگردند. با توجه به اینکه اتوبوس ها بدون مسافر به مرز مهران می روند، قیمت بلیط برگشت اربعین بیشتر از روزهای عادی می باشد. نرخ اعلام شده برای بازگشت از سفر اربعین حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان است. دقت داشته باشید که بازگشت از سفر اربعین فقط از طریق مرز مهران امکان پذیر است.