برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

مجسمه های معروف ایران در کجا قرار دارند؟
دسته: سفر مطالعه 21 اردیبهشت 1399

مجسمه های معروف ایران در کجا قرار دارند؟

ایران کشوری باستانی و دارای فرهنگی غنی است. میراث فرهنگی کشور شامل مجسمه ها و بناهای تاریخی بی شماری است که دارای یک رویداد مهم تاریخی یا شخصی است که با هر یک از مجسمه ها در ارتباط است.

با بازارگاه همراه شوید تا برخی از معروف ترین مجسمه ها در سطح کشور را به شما معرفی کنیم:

مجسمه  ابوریحان بیرونی ، تهران

مجسمه ابوریحان بیرونی در پارک لاله تهران نصب گردیده است. ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ، ریاضی دان و ستاره شناس، تقویم شناس و انسان شناس بزرگ و از مشاهیر ایران در دنیا به حساب می آید که روز 13 شهریور روز بزرگداشت این دانشمند در تقویم است. این مجسمه در سال ۱۳۷۳ در بوستان لاله نصب گردید.

برای بازدید از این مجسمه ی دیدنی می توانید بلیط اتوبوس تهران را در سایت بازارگاه خرید کنید.

ابوریحان بیرونی

مجسمه سیمرغ

هر ایرانی افسانه پرنده جادویی سیمرغ را می داند. این افسانه از پرنده ای اسطوره ای می گوید که در بالای البروس زندگی می کرد. مجسمه سیمرغ در شهر نیشابور قرار دارد. اين سيمرغ يكی از شاهكارهای هنری و معماری در جهان است كه توسط اساتيد رضا و ميثم هاديانی پدر و پسر هنرمند برجسته مجسمه ساز كشور در شهر نيشابور طراحی و اجرا شده است.

برای بازدید از این مجسمه ی دیدنی می توانید بلیط اتوبوس مشهد را در سایت بازارگاه خرید کنید.

مجسمه سیمرغ

مجسمه عظیم شاپور

مجسمه شاه سلسله ساسانی یکی دیگر از بناهای تاریخی مهم است. علاوه بر این ، این مجسمه یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی دوره ساسانی محسوب می شود. مجسمه عظیم شاپور در استان فارس، در غار شاپور قرار دارد. این مجسمه بیش از 1700 سال از ورودی غار محافظت کرده است.

برای بازدید از این مجسمه ی دیدنی می توانید بلیط اتوبوس شیراز را در سایت بازارگاه خرید کنید.

مجسمه عظیم شاپور

بنای یادبود نادرشاه مشهد

نادرشاه در قرن هجدهم حكومت می کرد، بنیانگذار سلسله افشاری بود. بنای یادبود حاکم نادرشاه در شهر مشهد، بالاتر از مقبره وی واقع شده است. این بنای یادبود نمایانگر شاهی بر اسب است به همراه سربازان پیشرو.

بنای یادبود نادرشاه مشهد

چهره های برنز در یزد

در یزد، یکی از باستانی ترین شهرهای ایران، هر خانه و هر گوشه ای را می توان یک بنای تاریخی در نظر گرفت. بدین ترتیب، در میدان امیر چخماق یزد، روبروی کاروانسرا، چهره های برنز مردان در حال ریختن آب وجود دارد. این بنای تاریخی به آب، با ارزش ترین چیز در شهر اختصاص دارد. استخراج آب در یک شهر کویری همیشه مشکل بوده است. برای استخراج آب در سطح شهر، سیستم بی نظیری برای استخراج آب از کانال های زیرزمینی نصب شده است.

برای بازدید از این مجسمه ی دیدنی می توانید بلیط اتوبوس یزد را در سایت بازارگاه خرید کنید.

چهره های برنز در یزد

کوهنورد دربند در تهران

کوهنورد دربند نمادی از ورزشکاران و بازی های زمستانی است. این بنای تاریخی بنا به درخواست کوهنوردان در دهه 50 در تهران نصب شد. این اثر تاریخی در میدان دربند تهران به عنوان یکی از نشانه های کوهنوردان در معرض نمایش قرار گرفته است.

کوهنورد دربند در تهران

مجسمه شیر سنگی، همدان

براساس افسانه، شیر سنگی در همدان برای اسکندر کبیر حک شده است. طبق نسخه دیگر ، این یکی از شیرهایی است که از ورودی گورستان محافظت می کند. دروازه ورودی و شیر دوم در سال 931 قبل از میلاد نابود شد. مجسمه باستانی یک شیر یکی از جاذبه ها و نماد همدان محسوب می شود. مردم محلی بر این باورند که شیر آنها را از روح شر محافظت می کند.

برای بازدید از این مجسمه ی دیدنی می توانید بلیط اتوبوس همدان را در سایت بازارگاه خرید کنید.

مجسمه شیر سنگی، همدان