برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چگونه با اتوبوس راحت تر سفر کنیم؟
دسته: سفر مطالعه 09 اردیبهشت 1399

چگونه با اتوبوس راحت تر سفر کنیم؟

برای داشتن سفری راحت و بدون دغدغه با اتوبوس بهتر است یک سری موارد را رعایت کنید تا بتوانید سفر خوبی را داشته باشید. همراه داشتن وسایلی مانند یک کتاب جهت مطالعه، گوش گیر، هندزفری شخصی، آب و مواد غذایی بسته بندی شده و بالش مسافرتی می تواند سفر لذت بخش تری را برایتان رقم زند. بهتر است قبل از شروع سفر اتوبوسی خودتان را برای سفر آماده کنید و شرایط لازم را فراهم نمایید.

بسیاری از افراد به دلایل اقتصادی و دسترسی بیشتر، مسافرت با اتوبوس را نسبت به سایر روش های حمل و نقل مانند هواپیما و یا قطار ترجیح می دهند. به همین دلیل شرکت های مسافربری بسیاری ایجاد شده اند و با بکار گیری اتوبوس های به روز و مدرن به مسافران خدمت رسانی می کنند.
همین تنوع اتوبوس ها و امکان انتخاب نزدیکترین ساعت حرکت دلخواه، باعث مورد توجه قرار گرفتن اتوبوس شده است. با این حال سفر با اتوبوس ممکن است برای عده ای از افراد خسته کننده باشد خصوصا برای سفرهای طولانی که مسافر مجبور است مدت زمان زیادی را در اتوبوس بنشیند تا به مقصد برسد. در ادامه توصیه هایی برای آسایش بیشتر مسافران در اتوبوس را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • آب و مواد غذایی بسته بندی شده همراه داشته باشید.

معمولا در اتوبوس های مسافربری آب معدنی و بسته های تغذیه بین مسافران تقسیم می شود ولی می توانید خودتان هم مقداری مواد غذایی همراه داشته باشید تا در طی سفر استفاده کنید.

سفر با اتوبوس

  • خودتان را در اتوبوس سرگرم کنید.

اتوبوس های VIP مانیتور دار هستند و شما می توانید فیلم و یا موزیک دلخواه خود را ببینید. بنابراین می توانید فیلم های دلخواه و هندزفری خود را همراه داشته باشید تا از آنها استفاده کنید و در طی سفر فیلم ببینید و یا موزیک گوش کنید.

سفر با اتوبوس

  • یک کتاب همراه داشته باشید.

در طی سفر کتاب دلخواه خود را همراه داشته باشید. به این صورت می توانید در زمان هایی طی سفر مطالعه کنید.

سفر با اتوبوس

یکی از مهم ترین مسائلی که مسافران در طی سفر با آن روبرو هستند خوابیدن در اتوبوس برای سفر های طولانی است. برای خواب و استراحت در سفر توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:

  • یک گوش گیر همراه خود داشته باشید.

در طی سفر یک گوش گیر برای گذاشتن در گوش های خود به همراه داشته باشید. در طول سفر با اتوبوس ممکن است در اتوبوس صداهای مختلفی بشنوید که قابل کنترل توسط شما نباشد مانند صدای گریه بچه ها، خرو پف، صدای ترمز و ... اگر قصد خواب در اتوبوس را دارید بهتر است این گوش گیرها را همراه داشته باشید. در گوش خود بگذارید و راحت بخوابید.

سفر با اتوبوس

  • بالش مسافرتی مخصوص سفر

یک بالش کوچک مسافرتی همراه خود داشته باشد. اگر سفر طولانی در پیش دارید یک بالش کوچک مسافرتی همراه خود ببرید. صندلی اتوبوس ها معمولا نوع مناسبی برای گردن و کمر شما نیستند و یک بالش مسافرتی می تواند به شما کمک کند که راحت تر در صندلی های اتوبوس بشینید.

سفر با اتوبوس

  • تا جایی که می توانید صندلی اتوبوس را عقب بکشید.

خصوصا در اتوبوس هایVIP  تخت خواب شو به راحتی می توانید صندلی خود را بخوابانید و به این صورت در طی سفر راحت تر هستید. باید حواستان به گردنتان باشد. برای اینکار می توانید از بالش، ژاکت یا روسری استفاده کنید.

سفر با اتوبوس

  • سر خود را به شیشه اتوبوس تکیه دهید.

شما می توانید در طی سفر با خرید بلیط اتوبوس کنار پنجره سر خود را به شیشه تکیه دهید. هنگام خرید بلیط اتوبوس در سایت بازارگاه می توانید صندلی اتوبوس را خودتان انتخاب کنید.

سفر با اتوبوس

با رعایت موارد گفته شده می توانید سفر دلچسب تری را برای خود رقم بزنید.