برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

اربعین 99، عراق پذیرای زوار خارجی نیست.
دسته: اخبار 14 مهر 1399

اربعین 99، عراق پذیرای زوار خارجی نیست.

سفیر جمهوری اسلامی در بغداد از هموطنان ایرانی درخواست کرد که به هیچ وجه به سمت‌ مرزهای ایران و عراق حرکت نکنند، به این دلیل که دولت عراق امسال پذیرای زوار خارجی نیست. همچنین مسؤولان کشور عراق در گفت‌وگوهای متعدد و مشترک با مسؤولان ایرانی تاکید داشته‌اند که به هیچ وجه برای بازگشایی مرزها تصمیمی ندارند.

سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه، اظهار کرد: امنیت در مرزهای کشور پایدار است و ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم. 
وی عنوان کرد: مسؤولان کشور عراق در گفت‌وگوهای متعدد و مشترک با مسؤولان ایرانی تاکید داشته‌اند که به هیچ وجه برای بازگشایی مرزها تصمیمی ندارند. 
فرمانده مرزبانی کشور گفت: مرزها تا اطلاع‌ثانوی بسته است و مردم به هیچ وجه به سمت‌ مرزهای کشور حرکت نکنند. گودرزی عنوان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید به تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل کرد که خوشبختانه مردم فهیم به این بیانات مبارک و تصمیمات کشوری لبیک گفته و به سمت مرزها حرکت نکردند که ما از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم. 
اینکه بگوییم راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود، درست نیست، این راهپیمایی هم‌اکنون توسط خود مردم عراق در حال برگزاری است و مردم شهرهای مختلف عراق در حال عزیمت به سمت کربلا هستند.
منظور از برگزار نشدن در واقع عدم حضور زوار خارجی از جمله مردم ایران و سایر کشورهاست و امسال دولت عراق به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کرونا با صدور ویزا برای خارجی‌ها موافقت نکردند. بنابراین زوار و مردم شریف ما امسال موفق به حضور و شرکت در پیاده‌روی اربعین نخواهند شد.