برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

زیباترین معماری های ایران که حتما باید ببینید.
دسته: سفر مطالعه 25 تیر 1399

زیباترین معماری های ایران که حتما باید ببینید.

ایران دارای زیبایی های بی نظیری است که هوش از سر بیننده می برد. ساختمان هایی با معماری های بسیار خاص که به ندرت در جای جای دنیا نظیر آن یافت می شود. با بازارگاه همراه شوید تا با معروف ترین و زیباترین ساختمان های ایران آشنا شوید.


کاخ گلستان
کاخ گلستان کاملاً به درستی جایگاه میراث جهانی را در اختیار دارد و یک مجموعه خیره کننده است که از کاخ ها ، موزه ها و سالن ها تشکیل شده است. این بنا یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی تهران است که قدمت آن به زمان سلسله قاجار باز می گردد.

کاخ گلستان

مسجد جامع اصفهان
به عنوان معروف ترین مسجد در اصفهان شناخته شده است که در طول قرنهای هشتم تا بیستم ساخته شده است، به عنوان نمایشی بصری از چهره های در حال تغییر امپراتوری های فارسی عمل می کند. علاوه بر این اصفهان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که می توانید با خواندن مطلب "8 مکان زیبایی که برای پیاده روی در اصفهان نباید از دست دهید" با برخی از آنها آشنا شوید.

مسجد جامع اصفهان

عالی قاپو
فضای داخلی کاخ علی قاپو شاید برجسته تر از نمای بیرونی آن باشد ، پوشیده از نقاشی های منسوب به رضا عباسی. رضا نقاش دربار شاه عباس اول بود - بزرگترین حاکم سلسله صفویه.

عالی قاپو

خانه قوام شیراز
خانه قوام خانه ای سنتی و قدیمی در شهر شیراز است که امروزه به موزه ای برای بازدید عموم تبدیل شده است. به بازدید کنندگان این بینش داده می شود که زندگی خانواده های ظریف طبقه بالا در قرن نوزدهم در ایران چگونه بوده است.

خانه قوام

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی
مسجد نصیر الملک شیراز ممکن است از بیرون شبیه یک مسجد معمولی باشد، اما در داخل داستانی بسیار متفاوت است. همچنین رنگ های ایجاد شده توسط پنجره های شیشه ای، رنگ آمیزی فراوان که باعث ایجاد سایه های مختلف نور در طول روز می شود، این مسجد را زیباتر کرده است و به عنوان "مسجد رنگین کمان" شناخته می شود.

خانه نصیرالملک

مسجد شیخ لطف الله
مسجد شیخ لطف الله یکی دیگر از شاهکارهای دوره صفویه، نمونه ای زیبا از معماری فارسی است. با ایستادن در قسمت شرقی میدان نقش جهان، این بنا به عنوان مسجد خصوصی دربار سلطنتی طراحی شده است، از این رو هیچ مناره ای ندارد.

مسجد شیخ لطف الله

اگر می خواهید از این معماری های زیبا دیدن کنید می توانید بلیط سفر خود را در سایت بازارگاه خرید کنید. سایت بازارگاه برای مقاصد مختلف سرویس اتوبوسی دارد و به صورت اینترنتی می توانید برای مقصد دلخواه خود بلیط اتوبوس بخرید.